Polerowanie aluminium
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Dzisiaj zabrałem sie za swoje felgi, scansolem na lakier i zszedł bez problemu, potem papier 400.600,800,1000,1200,2000 , nastepnie jak wzialem sie za polerowanie kostką polerską białą na filcu to wychodzi mi jakiś ciemny chrom a raczej ciemne aluminium, nie wiem co źle zrobiłem, może pasta jest zła? Doradźce co robić?
PORADNIK By Kych
Polerowanie felg każdy wie co to jest... jakie są efekty. I każdy by ją chciał mieć na swoim aucie. Nom tylko jak się do tego zabrać? Właśnie po to daje ten temat bo prędzej czy później i tak powstanie.
Polerować można aluminium... czyli felgi, kompresor, kolektor, pokrywę zaworów i wszystko co popadnie nam pod rękę..... można wypolerować nawet stal np: nasze stalówki , ale wtedy bardzo łatwo korodują...
Co nam jest potrzebne i co i jak poklei...:
- Przede wszystkim chęci, cierpliwości, zawziętości....
- Wytrzymałych rączek.. które nie tylko będą boleć, mieć pęcherze i będą brudne jak nigdy w naszym życiu....
- Czas... jeśli pracujesz ,chodzisz do szkoły, studiujesz. to nie myśl nawet ,że skończysz w szybkim tępię... Wszystko zależy też jakie felgi masz do wypolerowania ...w jakim są stanie.... wielkości 13"-22" ... z rantem 2cm-15 cm .... z ilością ramion, szprych, wgłębień... czy chcesz zrobić je calutkie .... czy chcesz je zrobić tak o by świeciły, czy by zapierały dech w piersiach...
- Środek do usuwania lakieru ( starych powłok lakierniczych) , do gołego alu...np PAINT REMOVER (sprej 23 zł tego używaliśmy z Camilem) , Scansol itp. Uwaga..BONDEX- nie kupujcie tego scierwo szkoda czasu i nerwow...
~~Po nałożeniu czekamy tyle czasu ile jest napisane zazwyczaj na odwrocie ... zresztą to widać jak lakier sie podnosi..Pozostałości ściągamy plastikowa, drewnianą szpachelka (np.skrobaczka do szyb)... Jeżeli lakier nie został do konać usuniety czynność powtórzyć do skutku...
- Papiery ścierne różne zależy od stanu powierzchni od 120 do 2000/2500 , a nawet sa papiery 3000 i 5000...
~~Ja np. użyłem papierów 120(do usunięcia podkładu we wnękach i głębszych wżerów), 220,400,1000,1500,2000... Im więcej papierów użyjemy np: 220,400,600,800,1000,1200,1400,1600,1800,2000,2500 itp.... tym rysy będą coraz mniejsze, a tym samym efekt będzie lepszy.. Więc jeżeli coś robić to robić dobrze i z głową by póżniej nie zabierać sie jeszcze raz od nowa i poprawiać nasz błędy...
Jeżeli mamy ładna powierzchnie bez głębokich rys, dziurek. Normalnie jak nówka to by nie robić rys można zacząć od 400/600...
~~Jest jeszcze jedna ważna zasada papiery np 120/220 (nie wodne żółte) trzemy na sucho.. resztę papierów (wodnych) nakładamy na mokro by starte drobinki lepiej schodziły i nie robiły nieporządnych rys...
~~W sklepach są dostępne tarcze na żep, i inne końcówki na wiertarkę dobre do gładkich większych powierzchni i inne... Osobiście polecam pracę ręczną nie narobimy dołków...
- Pasta polerska...Dzięki niej otrzymujemy taki a nie inny efekt...
~~Ja używałem Paste polerska CPP-4 firmy Marba z Warszawy..cena 14zł za 500g.. nie jest zła ale nakładałem ja kilka razy by uzyskać ładny efekt a nie mgiełke... Pasty POLECANE przez wsszystkich co polerują: AUTOMAX (podobno zielony jest najlepszy 4zł za 75ml za Łukaszem w sklepie z lakierami).... AUTOSOL Najbardziej polecana dająca najlepsze efekty (do nabycia na Allegro. W Zamościu nie znalazłem)
Teraz uzywam Autosol naprawde dobra pasta, dostepna na ale drogo.pl ale i mozna zamowic calą puszke z tad:
http://www.sbt.com.pl/index.php?option= ... &Itemid=71
Cena za puszke 750 ml 55zl. Ja kupilem dwie , ale przesylka strasznna wyszla i zaplacilem 140 :/ *-
- Szmatki, Filc na wiertarke Wszysko można kupic ....szmatki 13zł Można wyciąc i sklecić je samemu troche bawełny ,nożyczki, płyta Cd i jedziesz...sztuka.. filc stożkowy 24zł...krążek filcowy nie pamiętam....
~~Ja jak i zarówno Camil preferujemy szmatki.. Filc szybko się zabija a przy dużych obrotach można nawet przyciąć , stopić aluminium..

-Wiertarka nie ma co się bawić w drogie wiertarki nie polecam także wiertareczek na akumulatorki są bez użyteczne... Wiertarka powinna mieć ładne obroty 2000/3000 oczywiście regulowane...
~~ Ja kupiłem wiertareczkę z Carefura za 50 zł 500W i jest wystarczająca Camil ma taką samą... Jak się spali to mała strata...
Można nawet sklecić sobie jakiegoś wehikuła...

- Szmaty do wycierania elemętów wyczyszczonych, mokrych papierem ściernym ... usunięci pozostałości i brudu po paście...
*** Gdy mamy już przygotowaną felgę nakładamy pastę ( pokolei nie wszystko na raz) następnie jedziemy wiertarką z końcówką... ruchy mają być wolne i dokładne by nie robić nie dociągnięć i później poprawiać...

-Zabezpieczanie Polerki nie da sie od tak zabezpieczyć. Lakier bez barwny będzie żółkł i odpadała a polerka straci dużo na połysku.
Jak już malować to tylko w piecu co jest dość drogie.
Koniec sezonu felgi porządnie umyć i złorzyc w suche miejsce. Przed sezonem usunac powstale rysy i przepolerowac mechanicznie.
-Pielęgnacja O felgi trzeba bardzo dbac by blyszczaly sie przez caly sezon. Mycie: Najpierw spłukać pod ciśnieniem kurz i brud następnie myjemy je czysta bierzącą woda mieka gąbką/szmatką , w przypadku gorszego brudu do wody dolewamy Ludwika (innej chemi nie) płuczemy jeszcze raz i wycieramy felge do sucha. Myjemy gdy sie przykurzą czyli gdzieś raz/dwa w tygodniu minimum.
Po deszczu takze nalezy umyc felge albo przynajmniej wytrzec do sucha.
Podczas sezonu można owszem przepolerowac alu pasta nawet recznie szmatka.
Teraz testuje tłusty wosk z firmy AutoMax. Zdaje egzamin. Tylko myślę czy nie zmatowi sie polerka po dłuższym czasie używania.
Jak to wygląda w PRAKTYCE:
Rant przed polerką
Ściąganie lakieru.
Rant po ściągnięciu lakieru.
Rant przygotowany do polerki.
Efekt po polerce.
Nom i chyba tyle...
Przykładowe efekty:

Ciekawostka:
Elektrochemiczne polerowanie stali nierdzewnych:
- Elektrochemiczne polerowanie stali zabezpiecza dokładnie całą powierzchnię polerowanego przedmiotu (włącznie z wgłębieniami w strukturze powierzchni) oraz nadaje przedmiotowi poddanemu obróbce atrakcyjny (dekoracyjny) wygląd. Elektrochemiczne polerowanie powoduje równomierną pasywację całej powierzchni polerowanego elementu.
- Elektrolityczne polerowanie stali nierdzewnej
i kwasoodpornej ma zastosowanie w procesie obróbki elementów wykorzystywanych w przemyśle rolno - spożywczym (np. mleczarskim, mięsnym), narzędzi chirurgicznych i dentystycznych, a także podczas obróbki elementów dekoracyjnych i użytkowych (takich jak balustrady, ogrodzenia) wykonywanych ze stali szlachetnych.
Zalety elektrochemicznego polerowania:
- pozwala uzyskać doskonałe własności antykorozyjne,
- jest tańsze niż polerowanie mechaniczne,
- nadaje estetykę - połysk i równomierność barwy podobna do powierzchni wypolerowanego chromu,
- ułatwia i podnosi skuteczność mycia oraz pomaga utrzymać w czystości przedmioty poddane polerowaniu poprzez skrócenie czasu mycia do 50% (mikrodolinki i mikrowierzchołki powierzchni niepolerowanej stanowią doskonałe zakotwiczenie dla osadów soli, zabrudzeń, bakterii, grzybów, pleśni itp.). Mycie takich powierzchni zawsze stanowiło problem, a utrzymanie higieny - aseptyki - stosowania dodatkowych środków,
- elektrochemiczne polerowanie usuwa, oprócz wierzchołków nierówności rodzimego metalu, również wszelkie zanieczyszczenia spowodowane poprzedzającymi procesami: tlenki metalu z narzędzi formujących, ziarna ścierniwa po szlifowaniu, mechanicznie naniesiona mikrowarstewka metalu po szczotkowaniu szczotkami metalowymi. Zanieczyszczenia takie mogą być źródłem korozji lub przebarwień,
- usuwa mikronaprężenia spowodowane uprzednią obróbką i przywraca jednolitą mikrotwardość materiału rodzimego,
umożliwia polerowanie powierzchni niedostępnych dla metod polerowania mechanicznego.
Zastosowanie
Wymienione zalety elektrochemicznego polerowania zadecydowały o zastosowaniu tej metody jako obróbki wykończeniowej dla:
- aparatury chemicznej i naukowej,
- urządzeń pracujących w trudnych warunkach, dla których utrzymanie higieny ma zasadnicze znaczenie, np. w pozyskiwaniu i przetwórstwie mleka
narzędzi chirurgicznych,
- sprzętu gospodarstwa domowego,
- przedmiotów użytkowych i dekoracyjnych.
Użyteczne linki:
http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic ... sc&start=0
http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?t=178
PS: Pytania, komentarze, foty ładnie wypolerowanych alu mile widziane,...
" Życzę wszystkim polerującym powodzenia, wytrzymałości i jak najlepszych efektów... Pozdro all.."
Polerowanie felg każdy wie co to jest... jakie są efekty. I każdy by ją chciał mieć na swoim aucie. Nom tylko jak się do tego zabrać? Właśnie po to daje ten temat bo prędzej czy później i tak powstanie.
Polerować można aluminium... czyli felgi, kompresor, kolektor, pokrywę zaworów i wszystko co popadnie nam pod rękę..... można wypolerować nawet stal np: nasze stalówki , ale wtedy bardzo łatwo korodują...
Co nam jest potrzebne i co i jak poklei...:
- Przede wszystkim chęci, cierpliwości, zawziętości....
- Wytrzymałych rączek.. które nie tylko będą boleć, mieć pęcherze i będą brudne jak nigdy w naszym życiu....
- Czas... jeśli pracujesz ,chodzisz do szkoły, studiujesz. to nie myśl nawet ,że skończysz w szybkim tępię... Wszystko zależy też jakie felgi masz do wypolerowania ...w jakim są stanie.... wielkości 13"-22" ... z rantem 2cm-15 cm .... z ilością ramion, szprych, wgłębień... czy chcesz zrobić je calutkie .... czy chcesz je zrobić tak o by świeciły, czy by zapierały dech w piersiach...
- Środek do usuwania lakieru ( starych powłok lakierniczych) , do gołego alu...np PAINT REMOVER (sprej 23 zł tego używaliśmy z Camilem) , Scansol itp. Uwaga..BONDEX- nie kupujcie tego scierwo szkoda czasu i nerwow...
~~Po nałożeniu czekamy tyle czasu ile jest napisane zazwyczaj na odwrocie ... zresztą to widać jak lakier sie podnosi..Pozostałości ściągamy plastikowa, drewnianą szpachelka (np.skrobaczka do szyb)... Jeżeli lakier nie został do konać usuniety czynność powtórzyć do skutku...
- Papiery ścierne różne zależy od stanu powierzchni od 120 do 2000/2500 , a nawet sa papiery 3000 i 5000...
~~Ja np. użyłem papierów 120(do usunięcia podkładu we wnękach i głębszych wżerów), 220,400,1000,1500,2000... Im więcej papierów użyjemy np: 220,400,600,800,1000,1200,1400,1600,1800,2000,2500 itp.... tym rysy będą coraz mniejsze, a tym samym efekt będzie lepszy.. Więc jeżeli coś robić to robić dobrze i z głową by póżniej nie zabierać sie jeszcze raz od nowa i poprawiać nasz błędy...
Jeżeli mamy ładna powierzchnie bez głębokich rys, dziurek. Normalnie jak nówka to by nie robić rys można zacząć od 400/600...
~~Jest jeszcze jedna ważna zasada papiery np 120/220 (nie wodne żółte) trzemy na sucho.. resztę papierów (wodnych) nakładamy na mokro by starte drobinki lepiej schodziły i nie robiły nieporządnych rys...
~~W sklepach są dostępne tarcze na żep, i inne końcówki na wiertarkę dobre do gładkich większych powierzchni i inne... Osobiście polecam pracę ręczną nie narobimy dołków...
- Pasta polerska...Dzięki niej otrzymujemy taki a nie inny efekt...
~~Ja używałem Paste polerska CPP-4 firmy Marba z Warszawy..cena 14zł za 500g.. nie jest zła ale nakładałem ja kilka razy by uzyskać ładny efekt a nie mgiełke... Pasty POLECANE przez wsszystkich co polerują: AUTOMAX (podobno zielony jest najlepszy 4zł za 75ml za Łukaszem w sklepie z lakierami).... AUTOSOL Najbardziej polecana dająca najlepsze efekty (do nabycia na Allegro. W Zamościu nie znalazłem)
Teraz uzywam Autosol naprawde dobra pasta, dostepna na ale drogo.pl ale i mozna zamowic calą puszke z tad:
http://www.sbt.com.pl/index.php?option= ... &Itemid=71
Cena za puszke 750 ml 55zl. Ja kupilem dwie , ale przesylka strasznna wyszla i zaplacilem 140 :/ *-


- Szmatki, Filc na wiertarke Wszysko można kupic ....szmatki 13zł Można wyciąc i sklecić je samemu troche bawełny ,nożyczki, płyta Cd i jedziesz...sztuka.. filc stożkowy 24zł...krążek filcowy nie pamiętam....
~~Ja jak i zarówno Camil preferujemy szmatki.. Filc szybko się zabija a przy dużych obrotach można nawet przyciąć , stopić aluminium..

-Wiertarka nie ma co się bawić w drogie wiertarki nie polecam także wiertareczek na akumulatorki są bez użyteczne... Wiertarka powinna mieć ładne obroty 2000/3000 oczywiście regulowane...
~~ Ja kupiłem wiertareczkę z Carefura za 50 zł 500W i jest wystarczająca Camil ma taką samą... Jak się spali to mała strata...
Można nawet sklecić sobie jakiegoś wehikuła...



- Szmaty do wycierania elemętów wyczyszczonych, mokrych papierem ściernym ... usunięci pozostałości i brudu po paście...
*** Gdy mamy już przygotowaną felgę nakładamy pastę ( pokolei nie wszystko na raz) następnie jedziemy wiertarką z końcówką... ruchy mają być wolne i dokładne by nie robić nie dociągnięć i później poprawiać...



-Zabezpieczanie Polerki nie da sie od tak zabezpieczyć. Lakier bez barwny będzie żółkł i odpadała a polerka straci dużo na połysku.
Jak już malować to tylko w piecu co jest dość drogie.
Koniec sezonu felgi porządnie umyć i złorzyc w suche miejsce. Przed sezonem usunac powstale rysy i przepolerowac mechanicznie.
-Pielęgnacja O felgi trzeba bardzo dbac by blyszczaly sie przez caly sezon. Mycie: Najpierw spłukać pod ciśnieniem kurz i brud następnie myjemy je czysta bierzącą woda mieka gąbką/szmatką , w przypadku gorszego brudu do wody dolewamy Ludwika (innej chemi nie) płuczemy jeszcze raz i wycieramy felge do sucha. Myjemy gdy sie przykurzą czyli gdzieś raz/dwa w tygodniu minimum.
Po deszczu takze nalezy umyc felge albo przynajmniej wytrzec do sucha.
Podczas sezonu można owszem przepolerowac alu pasta nawet recznie szmatka.
Teraz testuje tłusty wosk z firmy AutoMax. Zdaje egzamin. Tylko myślę czy nie zmatowi sie polerka po dłuższym czasie używania.
Jak to wygląda w PRAKTYCE:





Nom i chyba tyle...
Przykładowe efekty:















Ciekawostka:
Elektrochemiczne polerowanie stali nierdzewnych:
- Elektrochemiczne polerowanie stali zabezpiecza dokładnie całą powierzchnię polerowanego przedmiotu (włącznie z wgłębieniami w strukturze powierzchni) oraz nadaje przedmiotowi poddanemu obróbce atrakcyjny (dekoracyjny) wygląd. Elektrochemiczne polerowanie powoduje równomierną pasywację całej powierzchni polerowanego elementu.
- Elektrolityczne polerowanie stali nierdzewnej
i kwasoodpornej ma zastosowanie w procesie obróbki elementów wykorzystywanych w przemyśle rolno - spożywczym (np. mleczarskim, mięsnym), narzędzi chirurgicznych i dentystycznych, a także podczas obróbki elementów dekoracyjnych i użytkowych (takich jak balustrady, ogrodzenia) wykonywanych ze stali szlachetnych.
Zalety elektrochemicznego polerowania:
- pozwala uzyskać doskonałe własności antykorozyjne,
- jest tańsze niż polerowanie mechaniczne,
- nadaje estetykę - połysk i równomierność barwy podobna do powierzchni wypolerowanego chromu,
- ułatwia i podnosi skuteczność mycia oraz pomaga utrzymać w czystości przedmioty poddane polerowaniu poprzez skrócenie czasu mycia do 50% (mikrodolinki i mikrowierzchołki powierzchni niepolerowanej stanowią doskonałe zakotwiczenie dla osadów soli, zabrudzeń, bakterii, grzybów, pleśni itp.). Mycie takich powierzchni zawsze stanowiło problem, a utrzymanie higieny - aseptyki - stosowania dodatkowych środków,
- elektrochemiczne polerowanie usuwa, oprócz wierzchołków nierówności rodzimego metalu, również wszelkie zanieczyszczenia spowodowane poprzedzającymi procesami: tlenki metalu z narzędzi formujących, ziarna ścierniwa po szlifowaniu, mechanicznie naniesiona mikrowarstewka metalu po szczotkowaniu szczotkami metalowymi. Zanieczyszczenia takie mogą być źródłem korozji lub przebarwień,
- usuwa mikronaprężenia spowodowane uprzednią obróbką i przywraca jednolitą mikrotwardość materiału rodzimego,
umożliwia polerowanie powierzchni niedostępnych dla metod polerowania mechanicznego.
Zastosowanie
Wymienione zalety elektrochemicznego polerowania zadecydowały o zastosowaniu tej metody jako obróbki wykończeniowej dla:
- aparatury chemicznej i naukowej,
- urządzeń pracujących w trudnych warunkach, dla których utrzymanie higieny ma zasadnicze znaczenie, np. w pozyskiwaniu i przetwórstwie mleka
narzędzi chirurgicznych,
- sprzętu gospodarstwa domowego,
- przedmiotów użytkowych i dekoracyjnych.
Użyteczne linki:
http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic ... sc&start=0
http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?t=178
PS: Pytania, komentarze, foty ładnie wypolerowanych alu mile widziane,...
" Życzę wszystkim polerującym powodzenia, wytrzymałości i jak najlepszych efektów... Pozdro all.."
Ostatnio zmieniony pn maja 05, 2008 19:30 przez Kych, łącznie zmieniany 1 raz.
nabylem prosiaki no i oczywiscie sie za polerke wzialem idzie mi powoli tzn dopiero pierwszy dzien, cholernie ciezko tu dostac cos do farb usuwania kupilem nitro i napieram zdjecia nizej ciezko dojsc w zakamarkach narazie jedna fele robie jutro sciagne opone z reszty i powoli bede lecial wszystkie narazie papier 240, sciagne te kropki z aluminium i jutro juz 600 wodnym i tak w gore, narobilem troche rysek nie sa glebokie ale czuc je mam nadzieje ze to wszystko zejdzie wyzszymi apierami uzywalem nizszego bo farby nie moglem zdjac ale chyba nie powinienem bo stan felg jest ok wiec pewnie zaczne od 400 z nastepna jak myslicie??








panowie mam dwie felgi zjechane papierem 400 wiec jest ok nie ma jak narazie chropowatosci ryski sa tzn takie raczej smugi od polerki niskimi papierami mam nadzieje ze to wszystko zejdzie na wyzszych papierach.....gdyby nie praca juz bym mial felgi zrobione ale coz....po trochu po trochu moze na koniec miesiaca zrobie wszystkie wszystko byloby ok gdyby nie ten pierd....y podklad!!!!!!!!!! mozna sie zajechac















Tominator, powiem taaak jak przede wzystkim uzyj pasty automax jak dla mnie the best!!!!!nastepna sprawa to jak polerujesz filcem na wiertarce to wychodzi ciemny jakby ''osad'' to pod wplywem tarcia mikroziaren w pascie ale alu powinno nabierac polysku !!!!!!!!!!!!a jak jest u ciebie??????????????????
mk_tre
- barteKKK03
- V.I.P.
- Posty: 15224
- Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22
Mało widziałeś... polerowałem pastami z firmy Marbad w Wa-wieMK_TRE pisze:automax jak dla mnie the best!!!!!

http://img171.imageshack.us/img171/7236 ... 113me2.jpg
I nie radzę potem dotykać tego pastami typu Autosol/Automax... rysują powierzchnię!!!

- dawid018
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4630
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
- Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
- Kontakt:
barteKKK03, tylko pod taka pastę musi być idealnie przygotowana powierzchnia. a wiem że przy amatorskiej polerce różnie z tym bywa.
obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości