Montaż komputera FIS

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tmk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: śr lut 28, 2007 19:19
Lokalizacja: to wiesz?

Post autor: tmk » wt paź 14, 2008 12:10

Po rozebraniu starych zegarów okazuje się, że pin 32 oprócz zalutowania na padzie nie jest połączony żadną ścieżką z resztą układu. Odpada więc raczej opcja z ciągnięciem kabla od ECU. Rozbiorę podszybie w weekend i zobaczę jeszcze na skrzynkę zbiorczą, ale wątpię czy to coś da.



greg

Post autor: greg » wt paź 14, 2008 13:37

skoro tak to sygnał musiałby iść po CAN tak jak w moich zegarach



Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: korfanty » wt paź 14, 2008 20:26

Walczę dalej z licznikiem - dziś wyszedł kolejny problem: założona nawigacja MCD przestała działać poprawnie tj lokalizuje położenie, oblicza trasą ale już podczas jazdy totalna padaka, nie idzie jej również skalibrować, sygnał GPS łapie bez problemu - prawdopodobnie brak sygnału prędkości "gala" - czy on jest wysyłany z licznika?

Dodam że przekodowanie na na 22102 (czyli nawigacja, czujnik spryskiwacza oraz otwarcia drzwi który notabene również przestał działać, klapa działa ok) też nie pomaga, zauważyłem przy kodowaniu że licznik na 4 pozycji przyjmuje tylko 0 czyli wychodzi że licznik jest po maju 2000r



greg

Post autor: greg » wt paź 14, 2008 21:09

korfanty pisze:zauważyłem przy kodowaniu że licznik na 4 pozycji przyjmuje tylko 0 czyli wychodzi że licznik jest po maju 2000r
a np 2 przyjmie?

[ Dodano: Wto Paź 14, 2008 9:14 pm ]
co do navi
{Navigationssystem (RNS-MCD)}
Steuergerät Anpassung

STG 37 (Navigationssystem) auswählen
STG Anpassung -> Funktion 10

-> Kanal 01 (Reifenumfang in mm)

Siehe Reifenumfangtabelle.
1790 - 145/80 R14 (Sommerreifen)
1815 - 165/65 R15 (Sommerreifen)
1803 - 175/60 R15 (Sommerreifen)
1806 - 185/50 R16 (Sommerreifen)
1935 - 195/65 R15 (Sommerreifen)
1910 - 205/60 R15 (Sommerreifen)
1930 - 205/55 R16 (Sommerreifen)
1818 - 205/40 ZR17 (Sommerreifen)
1960 - 215/55 R16 (Sommerreifen)
2060 - 225/60 R16 (Sommerreifen)
1930 - 225/45 R17 (Sommerreifen)
2074 - 225/55 R17 (Sommerreifen)
1943 - 225/40 ZR18 (Sommerreifen)
1960 - 235/50 R16 (Sommerreifen)
1964 - 235/45 R17 (Sommerreifen)
1967 - 235/40 ZR18 (Sommerreifen)
2065 - 245/45 R18 (Sommerreifen)
2065 - 245/45 ZR18 (Sommerreifen)
1940 - 255/40 R17 (Sommerreifen)
1937 - 255/35 R18 (Sommerreifen)
1937 - 255/35 ZR18 (Sommerreifen)
2016 - 255/40 ZR18 (Sommerreifen)
2016 - 255/35 ZR19 (Sommerreifen)
2092 - 255/35 ZR20 (Sommerreifen)

1775 - 155/65 R15 (Winterreifen)
1895 - 185/65 R15 (Winterreifen)
1935 - 195/65 R15 (Winterreifen)
1930 - 205/55 R16 (Winterreifen)
1960 - 215/55 R16 (Winterreifen)
2092 - 215/65 R16 (Winterreifen)
2060 - 225/60 R16 (Winterreifen)
1930 - 225/45 R17 (Winterreifen)
2070 - 225/55 R17 (Winterreifen)
1940 - 225/40 R18 (Winterreifen)
2010 - 225/45 R18 (Winterreifen)
2040 - 235/45 R18 (Winterreifen)
2114 - 235/50 R18 (Winterreifen)
1940 - 255/40 R17 (Winterreifen

-> Kanal 02 (Wegstreckenkennzahl)

Die Wegstreckenkennzahl (K-Wert) kann im Kombiinstrument ausgelesen werden.



Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: korfanty » wt paź 14, 2008 21:26

2 przyjmie ale nie mam czujnika poziomu i wywala błąd - 4 już nie przyjmuje.

Odnośnie navi możesz coś więcej rozjaśnić bo niemieckiego ni w ząb nie znam :blush:

P.S. Nadmienię że navi nie było fabrycznie została dołożona
Ostatnio zmieniony wt paź 14, 2008 21:29 przez korfanty, łącznie zmieniany 1 raz.



greg

Post autor: greg » wt paź 14, 2008 21:37

no navi musisz dokodować do auta a konkretniej do jego kół - bo sygnał idzie ilością impulsów a nie prędkością z zegarów - zegary przeliczają impulsy jak wpiszesz kod skrzyni biegów a navi - rozmiar kół



Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: korfanty » wt paź 14, 2008 21:48

greg pisze:no navi musisz dokodować do auta a konkretniej do jego kół - bo sygnał idzie ilością impulsów a nie prędkością z zegarów - zegary przeliczają impulsy jak wpiszesz kod skrzyni biegów a navi - rozmiar kół
Wszystko ok navi też ma w menu opcje kalibracji po wymianie kół, ale to nic nie daje wygląda tak jakby sygnał przechodził przez licznik i po jego wymianie nie przepuszcza go dalej na radio (przestało działać też automatyczne podgłaśnianie ze wzrostem prędkości.

Odnośnie kodowania myślisz że się połączę vagiem z nawigacja nie zakładaną fabrycznie?
Ostatnio zmieniony wt paź 14, 2008 21:51 przez korfanty, łącznie zmieniany 1 raz.



greg

Post autor: greg » wt paź 14, 2008 22:19

korfanty pisze:Odnośnie kodowania myślisz że się połączę vagiem z nawigacja nie zakładaną fabrycznie?
jeśli tylko podłączyłeś linię K to czemu nie? co do zegarów i tych problemów - wygląda na to ze albo uwalone zegary bo pin 30 zielona wtyczka zegarów - kabel kolor niebiesko/biały idzie również do radia a skoro masz szwankowanie i tu i tu to.. albo uwalony impulsator albo zegary robią cuda



Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: korfanty » śr paź 15, 2008 10:44

Dorwałem dokładną rozpiskę po polsku gniazd niebieskiego i zielonego w liczniku do 04.99 i po tej dacie.
W zielonej wtyczce do 04.99 pin nr 30 to:
"wyjście 2 elektronicznego sygnału prędkości jazdy" i ja ten kabel mam podpięty oryginalnie w zielonej kostce, natomiast w liczniku po 05.99 pin nr 30 opisany jest jako wolny - czyli z zegarów nie ma wyjścia - i tu jest pewnie pies pogrzebany.
Tak się zastanawiam czy tego pinu 30 z wtyczki zielonej nie można by podłączyć np pod pin nr 3 niebieskiej wtyczki "sygnał wyjściowy 1 z elektronicznego prędkościomierza"

A tu rozpiska gniazd przed i po zmianie:

Obrazek Obrazek



Awatar użytkownika
xander_88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 801
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:54
Lokalizacja: WPI
Kontakt:

Post autor: xander_88 » ndz paź 19, 2008 04:24

Witam !!! Czy wie ktoś możne czy do glofa Iv 2001r (aktualne zegary 1J0 920 805 G) podejdą zegary np. od paska b5 starego lub po lifcie, SHARANa 2003... tych do golfa wogole nie mogę trafić z pełnym fis-em a jak już są to koszt jak by ze slota były, a pasek i sharan do koloru do wyboru :grin: ... możne da się środek wrzucić w obudowę golfa albo trochę porzezbic no i czy będzie to działać ????



greg

Post autor: greg » ndz paź 19, 2008 10:59

xander_88, obudowę się da - nie wiem czy nie trzeba będzie pokombinować z epromem (zaniżanie prędkości)



Awatar użytkownika
xander_88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 801
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:54
Lokalizacja: WPI
Kontakt:

Post autor: xander_88 » ndz paź 19, 2008 20:28

No właśnie, czy nie będą przekłamywać.. i czy fis będzie działał... ostatnio mi kumpel opowiadał, ze w borze miał takie co oszukiwały.. pojechał do "FACHOWCA" :bajer: na dostrojenie impulsów, czy coś takiego.. majster oczywiście zjarał mu zegary i dal mu swoje od paska.. i dalej oszukują.. :crazy: możne, wrzucal ktoś już do siebie.. takie cudo ??? i ogarnia jak to zrobic?? albo podejmie sie takiego zabiegu :chytry: ???



greg

Post autor: greg » ndz paź 19, 2008 21:00

xander_88, rozwiązanie m jest dokonanie zmian w epromie - jest taka strona gdzie dostaniesz eprom do zegarów lub ci przerobią żeby działało



Awatar użytkownika
Oli
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 22:02
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: Oli » ndz paź 19, 2008 21:08

greg pisze:jest taka strona gdzie dostaniesz eprom do zegarów
o np tu http://vagdashcom.de/html/tachodumps.html



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości