Regeneracja Turbiny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re: Regeneracja Turbiny

Post autor: Razal » sob wrz 23, 2006 20:09

zygimar pisze:Witam

Gdzie we Wrocławiu są dorzy fachowcy od regeneracji turbin TDI

Dlaczego akurat Wrocław ??

Słyszałem że super fachowcy są w Oleśnicy jak jedziesz w stronę W-awy po lewej stronie.

Zajmują się tylko sprężarkami :)

Pozdroooooooooo :pub:


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » ndz wrz 24, 2006 00:17

Razal pisze:super fachowcy są w Oleśnicy jak jedziesz w stronę W-awy po lewej stronie.
na ten temat nie omieszkam skrobnac pare slow, jak sie wywiaza z gwarancji :/


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » ndz wrz 24, 2006 08:29

Corvax pisze:
Razal pisze:super fachowcy są w Oleśnicy jak jedziesz w stronę W-awy po lewej stronie.
na ten temat nie omieszkam skrobnac pare slow, jak sie wywiaza z gwarancji :/
Przyda się Corvax :) Twoja opinia ....

Pozdrooooooo :pub:


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

shafa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob wrz 23, 2006 13:04
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: shafa » ndz wrz 24, 2006 10:36

witam.
Ja tez przymierzam sie do regeneracji lub zakupu ale ciagle nie jestem pewny ale moze ma ktos tez takie objawy ..do 3 tys turbina sie kreci super i potem nagle jest odczuwalny spadek i potem znow od okolo 3200 idzie lepiej. w lusterku widac dymienie ...
i z tym slabniecie m to zdarza sie tez ze jedzie normalnie ..ale raczej rzadko...
a co do firmy od regeneracji to slyszalem tylko :
www.turbo-tec.pl



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re

Post autor: Razal » ndz wrz 24, 2006 12:29

shafa pisze:witam.
Ja tez przymierzam sie do regeneracji lub zakupu ale ciagle nie jestem pewny ale moze ma ktos tez takie objawy ..do 3 tys turbina sie kreci super i potem nagle jest odczuwalny spadek i potem znow od okolo 3200 idzie lepiej. w lusterku widac dymienie ...
i z tym slabniecie m to zdarza sie tez ze jedzie normalnie ..ale raczej rzadko...
a co do firmy od regeneracji to slyszalem tylko :
www.turbo-tec.pl
A na jaki kolor Ci dymi ?? To ważne - bo może masz dziure w dolocie ... Po czym sugerujesz koniec turbiny ?? Bierze Ci olej ?? Napisz coś więcej ..


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
korsarz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: pt lis 25, 2005 22:02
Lokalizacja: Frampol
Kontakt:

Post autor: korsarz » śr wrz 27, 2006 09:18

czy ktos mi poradzi cos na temat objawów mojej turbinki? smuci mnie to jak chodzi



yoka2005
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 10:50
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: yoka2005 » czw wrz 28, 2006 09:49

Jeśli chcesz podam Ci namiary na machaniorów w Oleśnicy, szybka diagnoza wiedza co robią.



zygimar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: wt lip 11, 2006 09:43
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: zygimar » pn paź 02, 2006 10:12

TURBINA ZREGENEROWANA SMIGA JAK NIGDY DOTAD:)
REGENEROWAŁEM W UTRBOJULITA KOLO KORONY WE WROCKU


GOLF 4 TDI 110 KM Silnik ASV.

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pn paź 02, 2006 11:09

zygimar, Jle zapłaciłeś?


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » pt lis 17, 2006 13:51

Odgrzeje temat bo w AAZ którego mam zamiar włożyć do mojego MK2 turbina wygląda tak:
Obrazek

Wszelkie sugestie i rady MILE WIDZIANE!!!


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
marcinoGTI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: pn maja 15, 2006 16:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: marcinoGTI » pt lis 17, 2006 17:06

Apsik pisze:Odgrzeje temat bo w AAZ którego mam zamiar włożyć do mojego MK2 turbina wygląda tak:
Obrazek

Wszelkie sugestie i rady MILE WIDZIANE!!!
Turbina zasysa olej. Sprawdz badz wymien filtr powietrza, no chyba ze uszczelniacze na popychaczach zaworowych sie koncza (ogolem mowiac zbyt duze parowanie z odmy)


Kontakt GG 2331324
Kontakt kom. 696-028-242
http://www.vwdolnyslask.pl/ ZAPRASZAMY :D

Obrazek

Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » pt lis 17, 2006 20:14

Dzięki za info - teraz rzucę nieco więcej światła na ten problem:

Silnik to 1.9 TD AAZ dłubniety trochę na ~105KM i ~189Nm była jednostka Bandziora
Niestety nie wiem jak u Bandziora było z drożnością filtra powietrza, bo odkąd kupiłem ten silnik to tak sobie u mnie leży i narazie "próbuję" doprowadzić go do stanu IGŁA

Klika zdjęć turbiny po "poruszaniu" wirnikiem - z tego co wiem to wirnik musi mieć delikatny luz, który w czasie pracy "wypełniany" jest olejem, ale żeby olej aż tak wypływał gdy się wirnikiem rusza??:
Obrazek
Obrazek
Zauważyłem też, że przednia krawędź jednej łopatki nie jest idealnie gładka; z tego co wiem przy wirnikach znaczenie maja najmniejsze nierówności/uszkodzenia.

Wąż od odmy wygląda tak:
Obrazek
I zastanawiam się czy nie można zrobić swobodnego wyprowadzenia odmy, tak żeby nie "brudził" dolotu.

Silnik też od odmy brudny, bo puścił o-ring miedzy tą plastykową rurką, a króćcem przykręcanym do bloku
Obrazek

Sam silnik zaś leje spod pokrywy zaworów, co pokazują poniższe zdjęcia, ale ten problem to drobnostka:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Jeżeli okazałoby się że tej turbiny nie trzeba regenerować to "kamień z serca", bo 800+zł na drodze nie leży...


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
marcinoGTI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: pn maja 15, 2006 16:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: marcinoGTI » pt lis 17, 2006 20:53

MILEGO CZYTANIA :)
No to po kolei.
z tego co wiem to wirnik musi mieć delikatny luz, który w czasie pracy "wypełniany" jest olejem
Owszem turbina ma dopuszczalne luzy. Jezeli jestes w stanie zmiezyc luzy to napisz PW to Ci wytlumacze jak to zrobic (badz zadzwon)
ale żeby olej aż tak wypływał gdy się wirnikiem rusza??:
nie powinien sie tak olej wylewac.Moze to byc spowodowane zuzyciem pierscienia uszczelniajacego badz niedroznego odplywu oleju z turbiny. Gdzu splyw nie bedzie drozny to turbina wywala z kazdej strony olej.

Zauważyłem też, że przednia krawędź jednej łopatki nie jest idealnie gładka; z tego co wiem przy wirnikach znaczenie maja najmniejsze nierówności/uszkodzenia.
Owszem kazda nierownosc lopatki kola kompresora badz walu turbiny (szczegolnie w turbinach od osobowek) moze wplynac bardzo zle na prace turbiny. Jezeli jest to bardzo delikatne uszkodzenie to nie przejmowalbym sie bardzo tym ale caly uklad wirujacy juz powoli sie rozwaza a co za tym idzie powstaja drgania harmoniczne po czym wygniata lozyska slizgowe a nastepnie albo zaciera turbine albo urywa walek.
I zastanawiam się czy nie można zrobić swobodnego wyprowadzenia odmy, tak żeby nie "brudził" dolotu.
Jezeli masz mozliwosc to zrob swobode wyprowadzenie odmy. To w niczym nie przeszkadza a w recz pomaga. NIe dosc ze bedziesz mial nie zaolejony dolot do turbo to w dodatku nie spali tego oleju ktory turbina w przypadku brudnego filtra zassie.
Jeżeli okazałoby się że tej turbiny nie trzeba regenerować to "kamień z serca", bo 800+zł na drodze nie leży...
Co do tego czy trzeba ja regenerowac to nie jestem w stanie Ci okreslic po obejzeniu zdjec. Musialbys oddac turbine do sprawdzenia na stanowisku diagnostycznym po czym wyszloby czy to turbina leje czy nie. Jezeli masz w poblizu firme ktora posiada takowe stanowisko to daj ja do sprawdzenia (z regoly koszt nie przekracza 150 {+VAT dla tego kto potrzebuje}) i wtedy bedziesz pewien na 100%. Ja rozumiem ze regeneracja to koszt okolo 650zl +VAT (chyba ze bez VAT jak kto woli) no ale jezeli mialbys kupic droga za 600zl i kupis drugi (ze tak powiem) szmelc to raczej troche glupie.

Wybor nalezy tylko i wylacznie do Ciebie. Napisalem to co zauwazylem na fotkach i wiadomosci ktore Ci sie powinny teraz przydac. Jezeli chcesz urwac jakas czesc z naprawy (chociaz mam nadzieje ze Ciebie tak nie poniesie jak niektorych zeby zamemu naprawic turbine) to kup zestaw naprawczy ( tylko ORYGINALNY) to zobaczysz ile taki zestaw kosztuje w porownaniu do regeneracji i zrobisz sobie wszystko sam.
Jezeli pomoglem Ci w tym temacie to spoko. Jezeli masz jeszcze jakies pytania to pisz ( najlepiej na PW tak jak dzis z linkiem do tematu) a napewno z checia napisze co mysle i w miare mozliwosci pomoge.

Pozdrawiam marcinoGTI (marcin)


Kontakt GG 2331324
Kontakt kom. 696-028-242
http://www.vwdolnyslask.pl/ ZAPRASZAMY :D

Obrazek

Awatar użytkownika
Adrian1980
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 560
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 17:43
Lokalizacja: Kiełczów/Oleśnica
Kontakt:

Post autor: Adrian1980 » sob lis 18, 2006 01:00

yoka2005 pisze:Jeśli chcesz podam Ci namiary na machaniorów w Oleśnicy, szybka diagnoza wiedza co robią.

to w Borowej przed Oleśnica gosciu regeneruje turbiny...


Czarny turboklekocik

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości