TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Soldier_M
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt sie 29, 2006 21:26
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

rozgrzany źle, mróz zimowy źle, wiosenny chłodek idealnie

Post autor: Soldier_M » czw sty 03, 2008 09:33

Witam, niechciałbym tworzyć nowego tematu więc podłączam się do was szanowni koledzy. Otóż posiadam GOLFA IV 1999r 1.9 TDI 90PS(obecnie 163 tys). Zakupiłem go ok 1,5 roku temu , od tego czasu przejechałem niedużo jakieś 12 tysięcy, zaraz po zakupie wymieniłem wszystko wg zalecen tzn paski i filtry itp.. od samego początku jak autko było rozgrzane nie palił na dotyk musiałem go chwile pokręcić aby zaskoczył, doczytałem się że jest to problem dawek startowych i z racji tej że nie przeszkadzało mi to nie wnosiłem korekcji. Gdy temp nocne i dzienne przy zimnym silniku typowo letnie i wiosenne dochodziły około 5-25 silnik palił z pół obrotu(oczywiscie silnik musiał uprzednio po jezdzie też sie ochłodzić). Po wymianie od początku zauważyłem na wężyku filtra paliwa przerwe powietrzną ok 2cm i z kabiny dochodzą do mnie do dnia dzisiejszego dziwne odgłosy z filtra jakby lekkie dzwonienie czy szumienie.Dodam jeszcze że gdy odpale autko i zapale ponownie to pali super. Nie denerwowałbym się gdyby nie palił mi źle w mroźie, teraz już nie jestem pewien czy to korekcja dawek czy może mam słaby akumulator( czuje jakby z rana nie miał w sobie siły ),a może źle odpalam moje autko bo mroźnej nocce ok -4 do -10 . Musze dużo dłużej kręcić, a dziś nawet dwa razy, świece oczywiscie w porównaniu z letnim okresem grzeją dosyć długo, nie próbowałem podwójnego grzania , ale czy aby ten pomysł jest prawidłowym przecierz taka temp to nie jest Syberia. Proszę szanownych kolegów o pomoc. Mam dostęp do interfejsu VAG i kompa, więc jeśli byście pokierowali mnie jakie bloki sprawdzić doszlibyśmy do przyczyny. Na dzien dzisijeszy moge zrobić diagnoze statyczną, ale gdyby była potrzeba zaporzycze się w laptopa. Pozdrawiam...


Soldier_Marine

Awatar użytkownika
PietRas17
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: sob wrz 23, 2006 21:10
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka / Białystok
Kontakt:

Post autor: PietRas17 » pt sty 04, 2008 15:08

Witam!
Otoz mam taki problem moj golf III 1.9tdi ma problemy przy odpalaniu. Jak jest zimny to przekrecam stacyjke swiece pokazuje ze grzeja i wtedy odpalam a silnik zaskakuje i gasnie. mohe go jedynie odpalic jak zaczne pompowac pedalem gazu wtedy zaskoczy. Jak jest cieply to wszystko jest w normie. Co to moze byc kat wtrysku swiece??


MK3 SiLVer by Pietras17
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=967035

Awatar użytkownika
MateuszCHUDY
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pn lut 27, 2006 21:02
Lokalizacja: ja jestem?
Kontakt:

Post autor: MateuszCHUDY » pt sty 04, 2008 16:49

Ja przynajmniej moge sie pochwalić że wkońcu mój opelek zrobiony :D okazało sie że zawory były nieszczelne i poprostu zaprowadziłem samochód do specjalistów od diesla i zrobili to bardzo szybko bo jednego dnia postawiłem im samochód ok. 15 a na drugi już o 12 był gotowy :) tak wiec dzisiaj na 15stopniowym mrozie bez najmniejszych problemów palił a wcześniej nawet nie było mrozu i po nocy miał problemy :) tak wiec jestem happy :)

[ Dodano: 04 Sty 2008 15:55 ]
PietRas17, opisz dokładniej czy po dłuższym postoju, po nocy? czy za każdym odpalaniem czy tylko jak jest zimny? czasem poprostu zawór zwrotny w kopółce filtra paliwa puszcza i przy odpalaniu musi sie odpowietrzyć...

[ Dodano: 04 Sty 2008 15:56 ]
apropos świece bardzo łatwo można sprawdzić: wykrecić i podłaczać po kolei na krótko i patrzeć czy sie czerwienią :)



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt sty 04, 2008 19:28

PietRas17 pisze:Jak jest zimny to przekrecam stacyjke swiece pokazuje ze grzeja
powiedzmy :P
PietRas17, sprawdź kąt wtrysku w BS , oraz czujniki temp w grupie 007 ( wszystko vagiem ;) )



Karol Kwidzinsk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob sty 05, 2008 02:12
Lokalizacja: gdańsk
Kontakt:

Post autor: Karol Kwidzinsk » sob sty 05, 2008 17:28

witam

Mam mały problem z moim MK3 1.9 TDI 1Z. Otóż przepala mi sie bezpiecznik na przekaźniku sterowania świec źarowych do podgrzewania cieczy chłodzącej ten bezpiecznik to S109 50A. Wczoraj gdy się przepalił założyłem nowy odpaliłem go przejechałem 2 km i już go nie było. Więc dzis kupiłem drugi zmieniłem go i jak odpalałem autko to odrazu go trafiło. Mam pytanko czy wie ktos jaka może być tego przyczyna sprawdzałem schematy ale nie mogę do tego dojść jedni mówią że to mogą być świece inni że to ten przekaźnik prosze o pomoc i z góry dziekuję i pozdrawiam.

Karol
GG 5848775
infokarol@o2.pl



Awatar użytkownika
MateuszCHUDY
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pn lut 27, 2006 21:02
Lokalizacja: ja jestem?
Kontakt:

Post autor: MateuszCHUDY » sob sty 05, 2008 18:23

podgrzewanie cieczy chłodzacej?



Karol Kwidzinsk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob sty 05, 2008 02:12
Lokalizacja: gdańsk
Kontakt:

Post autor: Karol Kwidzinsk » sob sty 05, 2008 19:39

MateuszCHUDY pisze:podgrzewanie cieczy chłodzacej?


dokładnie tak sie to nazywa według specyfikacji elementów składowych silnika według książki którą mam do swojego Golfika kupiłem ją miesiąc temu wiec to chyba sprawdzone???



Awatar użytkownika
bisza
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn wrz 17, 2007 16:02
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: bisza » sob sty 05, 2008 20:03

A więc tak, posiadam golfa 3 tdi 90km z silnikiem 1z. Problem taki polega na tym iż gdy jest mróz i chcę go rano odpalić to jest taka sytuacja: gdzeje świece kilka razy, kręce dodaje gazu on ledwo załapie ale chodzi( jak by nie na wszystkich garach) czekam z 2 minuty i chodzi silnik normalnie; latem nie ma problemu pali na dotyk czy rano czy wieczór. nie wiem co sie dzieje słyszałem że mogą być to świece - ale wymieniłem i nic z tego, może pasek rozrządu mi przeskoczył? nie wiem , nie ma powietrza w weżykach od paliwa wszystko na oko extra. Proszę o pomoc!!!


BiSZa

Awatar użytkownika
MateuszCHUDY
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pn lut 27, 2006 21:02
Lokalizacja: ja jestem?
Kontakt:

Post autor: MateuszCHUDY » ndz sty 06, 2008 16:15

Karol Kwidzinsk, nie miałem pojecia ze cos takiego istnieje pozdrowienia ;)



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz sty 06, 2008 16:22

Karol Kwidzinsk, więc sprawdź instalacje ... weź miernik w rękę i sprawdzaj czy nie ma gdzieś zwarcia ... świece są w króćcu wodnym ( rura idąca do nagrzewnicy )
Obrazek
bisza pisze:A więc tak, posiadam golfa 3 tdi 90km z silnikiem 1z. Problem taki polega na tym iż gdy jest mróz i chcę go rano odpalić to jest taka sytuacja: gdzeje świece kilka razy, kręce dodaje gazu on ledwo załapie ale chodzi( jak by nie na wszystkich garach) czekam z 2 minuty i chodzi silnik normalnie; latem nie ma problemu pali na dotyk czy rano czy wieczór. nie wiem co sie dzieje słyszałem że mogą być to świece - ale wymieniłem i nic z tego, może pasek rozrządu mi przeskoczył? nie wiem , nie ma powietrza w weżykach od paliwa wszystko na oko extra. Proszę o pomoc!!!
sprawdź kąt wtrysku



Awatar użytkownika
PietRas17
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: sob wrz 23, 2006 21:10
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka / Białystok
Kontakt:

Post autor: PietRas17 » pn sty 07, 2008 16:26

Wracajac do problemu....Wiec tak jak myslalem w moim wypadku byly to swiece. gdy juz je zakupilem i pojechalem do ojca na wymiane gdyz nie mialem u siebie odpowiednich narzedzi okazalo sie że 1 swieca nie grzała. Wymieniłem 4 i luzik :) Przy okazji podłączyłem vag'a i zmienilem kąt wtrysku. Przed zmiana wynosil 29-31 a teraz 50 :)


MK3 SiLVer by Pietras17
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=967035

Awatar użytkownika
pasacik110
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: wt maja 15, 2007 15:41
Lokalizacja: Barcice, Sztum, Kwidzyn,Malbork
Kontakt:

Problem z odpaleniem golfa gdy jest ciepły silnik

Post autor: pasacik110 » czw sty 10, 2008 11:55

Witam
posiadam Golfa 96 rok 1.9 tdi 110PS. Podczas odpalania na zimno nie ma problemów, odpala od <strzała> ale gdy silnik jest już rozgrzany to muszę <kręcic> nim odpali. Zauważyłem że świeci mi się kontrolka ~ CZYLI OD świec. Czy wystarczy wymienic zła świece i wszystko będzie ok??


<wymoderowano podpis niezgodny z regulaminem>

Karol Kwidzinsk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob sty 05, 2008 02:12
Lokalizacja: gdańsk
Kontakt:

Post autor: Karol Kwidzinsk » pt sty 11, 2008 22:36

Witam

Mój problem dalej nie rozwiązany wymieniłem przekaźniki, sprawdziłem świecę i instalacje a ten bezpiecznik jak sie fajczył tak się dalej fajczy. juz mi brak pomysłów!!

Mam jeszcze jedno pytanko czy w silnikach TDI na wysokich obrotach w wężyku zasilania pompy wtryskowej mogą pojawiać sie pęcherzyki powietrza, bp u mnie tak sie dzieje na wolnych obrotach tego nie ma a jak tylko wcisnę pedał gazu to się pojawiają???

Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 40 gości