
Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- andrew19_86
- Forum Master
- Posty: 1572
- Rejestracja: wt wrz 27, 2005 18:14
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
nic sie nie bedzie działo... IC to nie ściana- on przepuszcza powietrze...RobertP pisze:SouleR napisał/a:
to jest zagadka czy sie silnik nie bedzie grzal po zastawieniu jedynego wlotu
w razie draki i bezpieczeństwa weź zmostkuj tak we wtyczce na włączniku/czujniku
wentylatora chłodnicy żeby zawsze pracował na 2 biegu ...
nie słyszałem żeby sie komus auto grzało, a ludzie montują takie ICki które zasłaniają całą chłodnice
Witam,
Od dawna śledze temat FIMC...
Mam juz intercooller od C-klasy 220 CDi 2001 rok i jest on nieszczelny między rdzeniem a plastikiem od wylou/wlotu - dostałem go za darmo:)
Orientujecie się, ile kosztuje spawanie aluminium i kto w warszawie spawa w niskich cenach:)????
Jak go naprawie, to pomierze wszysko i bede montować..

Od dawna śledze temat FIMC...
Mam juz intercooller od C-klasy 220 CDi 2001 rok i jest on nieszczelny między rdzeniem a plastikiem od wylou/wlotu - dostałem go za darmo:)
Orientujecie się, ile kosztuje spawanie aluminium i kto w warszawie spawa w niskich cenach:)????
Jak go naprawie, to pomierze wszysko i bede montować..


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6292f2c84e6d33f1.html][img]http://images20.fotosik.pl/364/6292f2c84e6d33f1m.jpg[/img][/url]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/158164.html][img]http://images.spritmonitor.de/158164.png[/img][/url]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/158164.html][img]http://images.spritmonitor.de/158164.png[/img][/url]
- Kevin_mkII
- Gadatliwa bestia
- Posty: 770
- Rejestracja: sob lis 20, 2004 02:09
- Lokalizacja: Worthersee
- Kontakt:
- Kevin_mkII
- Gadatliwa bestia
- Posty: 770
- Rejestracja: sob lis 20, 2004 02:09
- Lokalizacja: Worthersee
- Kontakt:
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
moje super profeszynalne kolanka saab'a. szkoda ze jedno jest 60mm, a drugie redukcja ma na 50mm. domycie tego gowna zajelo mi godzine. uciaprane w oleju, ale doczyscilem i juz mozna wziac gola reka bez obawy.

a to icek po moczeniu w wodzie+wszystko co mialem w domu+szczoteczka do zebow

juz sie reka nie pobrudzi, ale okazuje sie, ze icek cieknie. narazie odkrylem jedno miejsce i jest to na rdzeniu niestety. teraz musze poczekac az wyschnie i skleic albo wymienic

a to icek po moczeniu w wodzie+wszystko co mialem w domu+szczoteczka do zebow


juz sie reka nie pobrudzi, ale okazuje sie, ze icek cieknie. narazie odkrylem jedno miejsce i jest to na rdzeniu niestety. teraz musze poczekac az wyschnie i skleic albo wymienic

Ostatnio zmieniony śr cze 06, 2007 20:46 przez souler, łącznie zmieniany 2 razy.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
fajny coolerek z merca - cały alu... wygląda ciekawie, mógłby podpasować...
link do aukcji:
http://moto.allegro.pl/item207378324_ok ... _2cdi.html
link do aukcji:
http://moto.allegro.pl/item207378324_ok ... _2cdi.html
Witam jako nowy tu
Kiedyś czytałem ten temat i parę pomysłów mi pomogło. Oto moja dłubanina:
http://img521.imageshack.us/my.php?imag ... 518rm9.jpg
Później przeróbki i kolejne przymiarki:
http://img292.imageshack.us/my.php?imag ... 529da5.jpg - pocięta i przespawana belka przedniego zderzaka, jednak trzeba było przerabieć
http://img292.imageshack.us/my.php?imag ... 530aw3.jpg - próbne zamontowanie
Zmagań ciąg dalszy:
http://img442.imageshack.us/my.php?imag ... 534fk1.jpg
http://img442.imageshack.us/my.php?imag ... 535dr9.jpg
http://img442.imageshack.us/my.php?imag ... 536vm3.jpg
Bez cięcia się nie obeszło
http://img442.imageshack.us/my.php?imag ... 541mg3.jpg
Dolna rura to dolot od Audi 200 turbo a dawcą gum była Xantia 2.0 Turbo benzyna i Peugeot 605 2.1 TD (doskonałe zbrojone rury fi 60 mm gięte różnymi krzywiznami)
http://img49.imageshack.us/my.php?image=p1010542ue4.jpg
Wreszcie odpalenie próbne:
http://img49.imageshack.us/my.php?image=p1010543st1.jpg
Ostateczny wynik prac:
http://img520.imageshack.us/my.php?imag ... 544go0.jpg
http://img520.imageshack.us/my.php?imag ... 547aa8.jpg
Na małym spocie LCT zrobiliśmy porównanie skuteczności działania mojego FMIC i seryjnego IC z ASV (oba silniki moc ok 140 KM i moment ok. 315-320 Nm). Dość mocne przyśpieszenia na poszczegolnych biegach (but
), obciążenie u mnie 3 pasażerów, w ASV dwóch. Temperatura otoczenia ok 24.5C. Oto wyniki:
Pierwsza jazda i rozgrzanie układów dolotowych (silniki nagrzane przy starcie były do 90C):
http://img170.imageshack.us/my.php?image=postojsd3.jpg
Późniejsze butowanko przy ustabilizowanych już termicznie układach dolotowych:
http://img474.imageshack.us/my.php?image=jazdahd0.jpg
Jak widać mój FMIC daje rożnicę temperatury ok 30C względem seryjnego w tych warunkach. Wiem z autopsji, że przy 32C na zewnątrz mój FMIC miał podobne temperatury na wylocie, z pomiarów kolegi w takich warunkach wychodzi, że na seryjnym IC na wylocie było blisko 90C. Róznice więc pogłębiają się ze wzrostem temperatury otoczenia.
Może komuś się przyda

Kiedyś czytałem ten temat i parę pomysłów mi pomogło. Oto moja dłubanina:
http://img521.imageshack.us/my.php?imag ... 518rm9.jpg
Później przeróbki i kolejne przymiarki:
http://img292.imageshack.us/my.php?imag ... 529da5.jpg - pocięta i przespawana belka przedniego zderzaka, jednak trzeba było przerabieć
http://img292.imageshack.us/my.php?imag ... 530aw3.jpg - próbne zamontowanie
Zmagań ciąg dalszy:
http://img442.imageshack.us/my.php?imag ... 534fk1.jpg
http://img442.imageshack.us/my.php?imag ... 535dr9.jpg
http://img442.imageshack.us/my.php?imag ... 536vm3.jpg
Bez cięcia się nie obeszło
http://img442.imageshack.us/my.php?imag ... 541mg3.jpg
Dolna rura to dolot od Audi 200 turbo a dawcą gum była Xantia 2.0 Turbo benzyna i Peugeot 605 2.1 TD (doskonałe zbrojone rury fi 60 mm gięte różnymi krzywiznami)
http://img49.imageshack.us/my.php?image=p1010542ue4.jpg
Wreszcie odpalenie próbne:
http://img49.imageshack.us/my.php?image=p1010543st1.jpg
Ostateczny wynik prac:
http://img520.imageshack.us/my.php?imag ... 544go0.jpg
http://img520.imageshack.us/my.php?imag ... 547aa8.jpg
Na małym spocie LCT zrobiliśmy porównanie skuteczności działania mojego FMIC i seryjnego IC z ASV (oba silniki moc ok 140 KM i moment ok. 315-320 Nm). Dość mocne przyśpieszenia na poszczegolnych biegach (but

Pierwsza jazda i rozgrzanie układów dolotowych (silniki nagrzane przy starcie były do 90C):
http://img170.imageshack.us/my.php?image=postojsd3.jpg
Późniejsze butowanko przy ustabilizowanych już termicznie układach dolotowych:
http://img474.imageshack.us/my.php?image=jazdahd0.jpg
Jak widać mój FMIC daje rożnicę temperatury ok 30C względem seryjnego w tych warunkach. Wiem z autopsji, że przy 32C na zewnątrz mój FMIC miał podobne temperatury na wylocie, z pomiarów kolegi w takich warunkach wychodzi, że na seryjnym IC na wylocie było blisko 90C. Róznice więc pogłębiają się ze wzrostem temperatury otoczenia.
Może komuś się przyda

Ostatnio zmieniony pt cze 22, 2007 20:34 przez jaro4444, łącznie zmieniany 1 raz.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości