EGR out - wrazenia
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Zostawić w spokoju.pszczyna pisze:Z uporem maniaka zapytuję a co z EGR w benzyniakach?????
w odróżnieniu od diesla głównym zadaniem w benz jest obniżenie temp spalania, nie ze wzgledu na ekologie a na zdrowie silnika - temp spalin w autach benz jest duzo wyższa niż w dieslu.micky pisze:moim zdaniem tylko ekologia
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Jasne ze chodzi o obnizenie temp. spalania tak samo jak w dieslu, a właśnie przez to obnizenie temp. zmniejsza ze ilośc tlenków azotu z spalinach, więc czy to ZS czy ZI chodzi o ekologię.
To ze spaliny z ZI mają wyzszą temp. kazdy wie ale to w zaden sposób nie moze spowodowac przegrzania silnika, spaliny kierowane jeszcze raz na ssanie przez EGR obnizają temp. tylko nieznacznie ale to wystarcza aby NOx w spalinach zmniejszyc, natomiast za utrzymanie róznowagi cieplnej silnika odpowiada układ chłodzenia a nie EGR.
To ze spaliny z ZI mają wyzszą temp. kazdy wie ale to w zaden sposób nie moze spowodowac przegrzania silnika, spaliny kierowane jeszcze raz na ssanie przez EGR obnizają temp. tylko nieznacznie ale to wystarcza aby NOx w spalinach zmniejszyc, natomiast za utrzymanie róznowagi cieplnej silnika odpowiada układ chłodzenia a nie EGR.
Ostatnio zmieniony wt cze 03, 2008 00:30 przez szatanek, łącznie zmieniany 1 raz.
- luzipower
- Ma gadane
- Posty: 151
- Rejestracja: wt kwie 01, 2008 22:24
- Lokalizacja: Środa Wlkp. / Poznań
- Kontakt:
szatanek pisze:Jasne ze chodzi o obnizenie temp.
szatanek pisze:chodzi o ekologię.
Ostatnio zmieniony wt cze 03, 2008 00:33 przez luzipower, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój projekt[b] (164 BHP / 356 Nm)[/b] - Zapraszam:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167475
www.niezniszczalni.com/forum
CRASH TEST BORA 99-05
http://www.youtube.com/watch?v=tDUoEUT3XFA
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167475
www.niezniszczalni.com/forum
CRASH TEST BORA 99-05
http://www.youtube.com/watch?v=tDUoEUT3XFA
- maciekpppp87
- Ma gadane
- Posty: 219
- Rejestracja: pt kwie 13, 2007 19:17
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
witam, jestem totalnie zelony w tym temacie i mam klika pytan:
- czym zaslepic EGR i jaka gruboscia blaszki?
- jak to wpylwa na dluzsze urzytkowanie ?
- czy moga byc jakies wady tego zabiegu ?
- jakie zalety ?
dziekuje za pomoc
ps. Posiadam silnik 1z+chip 94r pozdrawiam
- czym zaslepic EGR i jaka gruboscia blaszki?
- jak to wpylwa na dluzsze urzytkowanie ?
- czy moga byc jakies wady tego zabiegu ?
- jakie zalety ?
dziekuje za pomoc
ps. Posiadam silnik 1z+chip 94r pozdrawiam
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129509
- maciekpppp87
- Ma gadane
- Posty: 219
- Rejestracja: pt kwie 13, 2007 19:17
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
-
- Mały gagatek
- Posty: 135
- Rejestracja: śr lut 06, 2008 18:39
- Lokalizacja: Kielce- okolice
- Kontakt:
Czy ktoryś z kolegów spotkał się z opinią że EGR jest rownież pomocny przy wyrównywaniu ciśnien miedzy kolektorami?????Jesli tak proszę się przyznawać 

[size=117]Meine white Golf:)[/size][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=181061]Niepozorny Varia(n)t[/url]
[b]Chcę się kto podpiąć do VAGa proszę o kontakt[/b]
[b]Chcę się kto podpiąć do VAGa proszę o kontakt[/b]
do wyrównywania cisnień służy kluczyk (wtedy będą obydwa zerowe)VW User pisze:Czy ktoryś z kolegów spotkał się z opinią że EGR jest rownież pomocny przy wyrównywaniu ciśnien miedzy kolektorami?????
zrobi sie perpetum mobile - najlepiej połączyć wydech z dolotem

kontynuując OT, słyszałem że można robić porting głowicy piaskiem

http://www.audiforums.com/m_693578/mpage_1/key_/tm.htm
-
- Mały gagatek
- Posty: 135
- Rejestracja: śr lut 06, 2008 18:39
- Lokalizacja: Kielce- okolice
- Kontakt:
A ja miałem okazje słyszećcowboy pisze:do wyrównywania cisnień służy kluczyk (wtedy będą obydwa zerowe)VW User pisze:Czy ktoryś z kolegów spotkał się z opinią że EGR jest rownież pomocny przy wyrównywaniu ciśnien miedzy kolektorami?????
zrobi sie perpetum mobile - najlepiej połączyć wydech z dolotem
kontynuując OT, słyszałem że można robić porting głowicy piaskiemopisany w linku poniżej :
http://www.audiforums.com/m_693578/mpage_1/key_/tm.htm

[size=117]Meine white Golf:)[/size][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=181061]Niepozorny Varia(n)t[/url]
[b]Chcę się kto podpiąć do VAGa proszę o kontakt[/b]
[b]Chcę się kto podpiąć do VAGa proszę o kontakt[/b]
- luzipower
- Ma gadane
- Posty: 151
- Rejestracja: wt kwie 01, 2008 22:24
- Lokalizacja: Środa Wlkp. / Poznań
- Kontakt:
mała korekta co do mojego zaslepienia ! jak pisałem wcześniej zaślepiłem u góry tej rurki co idzie do EGR - to był błąd ! ta metalowa rurka ma na środku element elastyczny - przerwał sie i zaczął dawać gorące spaliny na rure plastikową co idzie od przepływki do turbiny ! przepaliło ją na wylot i auto przeszło w stan awaryjny ! zrobiłem na panent, aby tylko jeździl ! ale muszę teraz kupić tą rurę... ktoś wie może jak to się zwie ? na allegro nie widzę tego !
leciałem w dłuższą przejażdżkę, miałem głośno muzę i nie słyszałem (tym bardziej, że mam dziurkę w rurze za katalizem i nie zwracałem uwagi) gdyby nie to może obyło by się bez dziury
troche się namęczyłem, ale udało się w końcu bez szpilek odkręcić śruby przy kolektorze od turba i tam zaślepiłem jak być powinno !
leciałem w dłuższą przejażdżkę, miałem głośno muzę i nie słyszałem (tym bardziej, że mam dziurkę w rurze za katalizem i nie zwracałem uwagi) gdyby nie to może obyło by się bez dziury

troche się namęczyłem, ale udało się w końcu bez szpilek odkręcić śruby przy kolektorze od turba i tam zaślepiłem jak być powinno !
Mój projekt[b] (164 BHP / 356 Nm)[/b] - Zapraszam:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167475
www.niezniszczalni.com/forum
CRASH TEST BORA 99-05
http://www.youtube.com/watch?v=tDUoEUT3XFA
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167475
www.niezniszczalni.com/forum
CRASH TEST BORA 99-05
http://www.youtube.com/watch?v=tDUoEUT3XFA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 69 gości