
[mk3 TDI] sprzęgło sterowane hydrauliczne nie wysprzęgla !!!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Na moje oko to masz koło jednomasowe czyli płytsze, ktoś zmieniając koło nie zmienił śruby oporowej łapy sprzęgła (na etce nr.11) ,wymień śróbę lub podłuż podkładkę dystansową i po problemie (odległość łapy od sprzęgła musi być zachowana ,gdy jest za duża skok siłownika jest nieefektywny) 
jest jeszcze druga możliwość , tzn. gdy tarcza sprzęgłowa ma za dużą grubość (nabijana, nieorgin.) wtedy docisk jest za bardzo zgnieciony a łapki sprężyny centr. schowane do środka czyli poza punktem pracy.myślę że te podpowiedzi rozjaśnią temat.Powodzenia...

jest jeszcze druga możliwość , tzn. gdy tarcza sprzęgłowa ma za dużą grubość (nabijana, nieorgin.) wtedy docisk jest za bardzo zgnieciony a łapki sprężyny centr. schowane do środka czyli poza punktem pracy.myślę że te podpowiedzi rozjaśnią temat.Powodzenia...
Ostatnio zmieniony sob sie 26, 2006 22:16 przez -one-, łącznie zmieniany 1 raz.
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4306
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
mialo byc auto u mnie.... tak jak mowilem nie odpowietrzona pompka... standard..... odpowietrza sie hamulcem:P
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
miało być ale tak jak CI mówiłem - byłem przejazdem w Wałbrzychu, potem jechałem na impreze do Kłodzka i z powrotem do Wawy..evolution pisze:mialo byc auto u mnie....
nie no pytałem się kolesi grzecznie czy na pewno sprawdzili - oni od razu że to podstawa, sprawdzali wszystko 3 razy - zanim 2 raz wyciagneli skrzynieBruceLee30 pisze:ale ten mechanik chyba wie co robi ? zreszta na pedale od razy byloby wyczowalne nawet niewielkie zapowietrzenie
pytanie jest jaki ma być skok na wysprzęgliku?
no własnie - dobrze byłoby ten problem raz na zawsze rozwiązać z tym kołem 2masowym bo paru właścicieli AFNów juz miało z tym problem-one- pisze:Na moje oko to masz koło jednomasowe czyli płytsze

to sie nazywa wg ETKI czop kulisty 02A 141 777-one- pisze:ktoś zmieniając koło nie zmienił śruby oporowej łapy sprzęgła (na etce nr.11) ,wymień śróbę lub podłuż podkładkę dystansową i po problemie (odległość łapy od sprzęgła musi być zachowana ,gdy jest za duża skok siłownika jest nieefektywny)
tarcza jest ORI, w ogóle całe sprzęgło wygląda na prawie nówke..-one- pisze:jest jeszcze druga możliwość , tzn. gdy tarcza sprzęgłowa ma za dużą grubość (nabijana, nieorgin.)
[ Dodano: Nie Sie 27, 2006 09:14 ]
znalazłem w ETCE to koło zamachowe i iwdac że w AFNie jest inne
koło zamachowe ma 225mm więc wszystko się zgadza docisk jest 220mm a tarcza 219mm
oznaczenie 038 105 264 E - sprawdze w poniedziałek oznaczenia ale czuje że będzie wszystko OK podobnie jak docisk i tarcza..

[ Dodano: Pon Sie 28, 2006 11:16 ]
Sprzęgło razem z kołem zamachowym powędrowało na stół jeszcze raz i po wnikliwych oględzinach diagnoza:
poluzowane nity w docisku, które powodowały słabe wysprzęglanie - po prostu luz wykorzystawał zakres pracy wysprzęglika..
koszt regeneracji <100 PLN
auto jutro do obioru - mam nadzieje, że już nie będzie żadnych niespodzianek...
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
dlaczego nie za bardzo ?BruceLee30 pisze:z ta regeneracja to troche nie za baldzo
robi to Radzikowski www.sprzegla.com , mam miec na to gwarancję, cały docisk jak i tarcza wygląda jak nowe (widac na fotkach), więc podaj co najmniej 35 powodów dla których mam pakowac 750 PLN w nowe sprzęgło ?
dokładnie jak jutro dostane telefon ze wszystko bangla to sie wypowiem, bo znając zycie jeszcze różnie może byc...BruceLee30 pisze:wazne aby banglalo
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
do takiej diagnozy podchodził bym sceptycznie , sam piszesz że docisk wygląda na nówkę więc skąd ten luz? czyżby bubel? wątpię.. przypuszczam że podczas zabiegu nitowania stoczą słoneczko docisku , tarcza będzie miała więcej luzu klient zadowolony temat zamknięty kasa w kieszeni. Po jakimś czasie sprzęgło zacznie zarywać ale to już inna bajkacowboy pisze:Sprzęgło razem z kołem zamachowym powędrowało na stół jeszcze raz i po wnikliwych oględzinach diagnoza:
poluzowane nity w docisku, które powodowały słabe wysprzęglanie - po prostu luz wykorzystawał zakres pracy wysprzęglika..
koszt regeneracji <100 PLN
auto jutro do obioru - mam nadzieje, że już nie będzie żadnych niespodzianek...

143@318 / 170@384 by Diagtronik
nie wiem czy zacznie zarywac, nie wiem czy jest ten luz - wiem że mam miec rok gwarancji, więc temat nie jest zamkniety...-one- pisze: temat zamknięty kasa w kieszeni
nie sądzę any Radzikowski coś kombinował... od razu podał mi takie ceny za regenrację...za pierwszym razem nie dopatrzył sie nic w sprzęgle i oddał z przypuszczeniem że tarcza klei (był nieszczelny pierścien uszczelniający od strony silnika)...
podobno numer na kole zamachowym był nieczytelny, wie nie wiem czy jest originalne..
BruceLee30, tylko w Polsce dłubie się i naprawi skrzynie, a jednak polecasz naprawy?
nie widzę możliwości stoczenia słoneczka w docisku..
tak jak napisałem zobaczymy jutro, czy będzie wszystko działać...
oby tak było!!!!!!! w końcu auto musi banglać a nie stać rozkraczone jak k.... na deszczu.cowboy pisze:tak jak napisałem zobaczymy jutro, czy będzie wszystko działać..
przypominam ze regeneracja docisku polega też na wygładzeniu powierzchni styku słoneczka z tarczą sprzęgł. (zabieg powszechnie stosowany już w czasach gdy na półkach stał tylko ocet)

ale co tam



-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
co z kolei powoduje zwiekszenie luzu miedzy wysprzeglikiem (trzpieniem) a lozyskiem wyciskowym i tarcza dociskowa co akurat w tym wypadku nie jest wskazaneze regeneracja docisku polega też na wygładzeniu powierzchni styku słoneczka z tarczą sprzęgł. (zabieg powszechnie stosowany już w czasach gdy na półkach stał tylko ocet)![]()
ale co tam
z tym octem tak masz racje nic nie bylo na polkach kazdy kombinowal co i jak naprawic zregenerowac i co ...... chyba tak nam zostalo mimo ze juz mamy wszystko dostepne !!
ok ja juz opinie swoja wypowiedzialem osobiscie tarczy dociskowje i ciernej nie dalbym do regeneracji - naprawy
over
Panowie u mnie regeneracja polegała WYŁĄCZNIE na wymianie nitów głównych w docisku..BruceLee30 pisze:Cytat:
ze regeneracja docisku polega też na wygładzeniu powierzchni styku słoneczka z tarczą sprzęgł. (zabieg powszechnie stosowany już w czasach gdy na półkach stał tylko ocet)
ale co tam
co z kolei powoduje zwiekszenie luzu miedzy wysprzeglikiem (trzpieniem) a lozyskiem wyciskowym i tarcza dociskowa co akurat w tym wypadku nie jest wskazane
Radzikowski nie dotykał tarczy, ani powierzchni ciernych !! tak jak pisałem to wszytsko jest jak nowe...
Problemem był luz na tych nitach - prawdopodobnie od nowości (docisk LUK SK - wyprodukowany na Słowacji) - z tego co się dowiadywałem częsta przypadłość w AFN-ach...
Koło jest dwumasowe - tarcza nie ma tłumików - tych sprężyn...
To na razie tyle co wiem - jak odbiore auto to będę wiedział czy się poprawiło wysprzęglanie...
[ Dodano: Wto Sie 29, 2006 15:22 ]
auto naprawione, jade za chwile po odbiór... więcej napisze jak wróce na kołach..
[ Dodano: Wto Sie 29, 2006 17:19 ]
nie myślałem że biegi moga wchodzić lżej niz w słuzbowej Toyocie !

a jednak

Polecam warsztat współpracujący z Radzikowskim:
Mariusz Lorenc 502 050 481
Mechanika, Elektromechanika
Ul Burakowska 14 - boczna Powązkowskiej
na hasło forum golfa bedzie zniżka

[ Dodano: Czw Cze 14, 2007 12:25 ]
informacyjnie minął ju zprawie rok, nalatałem 30 tys KM na wirusie (ponad 300 NM) i ciesze sie sprawnym sprzęgłemBruceLee30 pisze:ja juz opinie swoja wypowiedzialem osobiscie tarczy dociskowje i ciernej nie dalbym do regeneracji - naprawy
over

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 98 gości