Golf III TDI 1Z-Jak inaczej nazywa się zawór N75?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Golf III TDI 1Z-Jak inaczej nazywa się zawór N75?

Post autor: krystek007 » czw wrz 21, 2006 20:33

Chdze po sklepach z częściami szukając zaworu N75 do golfa, opisuje mniej więcej co robi i gdzie jest a sprzedawcy patrza na mnie jak na UFO :crazy: może ten zawór ma inna nazwę lub jakiś numer poprostu??? przeciez to nie mozliwe, żeby nikt nic nie wiedział skoro to jedna z najczęściej psujacych się części samochodu...
Za wszelki info dziekuje.


Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw wrz 21, 2006 20:58

Obrazek

pytaj o 1H0 906 627 - przetwornik cisnienia



Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » czw wrz 21, 2006 21:03

O widzisz, wiedzialem że coś jest nie tak :)
Dankeszyn


Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » czw wrz 21, 2006 21:04

Byłem dziś w serwisie VW w Lubinie , pytałem o N75.
Gościu nie wiedział o czym mówie i chciał numer seryjny :)


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1449
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Pruszkowiak » czw wrz 21, 2006 21:08

twardy pisze:Byłem dziś w serwisie VW w Lubinie , pytałem o N75.
Gościu nie wiedział o czym mówie i chciał numer seryjny :)
Pewnie on tam tylko sprzątał :jezor:



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » czw wrz 21, 2006 21:12

No nie wiem ubrany był w koszule i krawatke , może po prostu umie klikać na kompie a z mechaniką nie ma nic doczynienia i tyle.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw wrz 21, 2006 22:02

hehe bo tam glaby siedza. ja tez jak szukalem N-75 to nie wiedzieli. trzeba mowic zawor sterujacy turbina od razu im sie przejasnia, ale to sa glaby ehh to oni powinni takie rzeczy wiedziec a nie my

swoja droga zalaczam liste czujnikw i innych dupereli wraz z ich oznaczeniami :)


Obrazek


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » czw wrz 21, 2006 23:00

Ech nie ma teraz już nigdzie kompetentnych osób, co lepsi dawno już wyjechali :-)
Adamm dzięki za liste - copy juz zrobiłem ;)

[ Dodano: 22 Wrz 2006 08:22 ]
cowboy w ofercie na allegro znalazłem te numery, o których pisałeś, ale na końcu jest jeszcze "A" czy to bez znaczenia?
http://www.allegro.pl/item128431173__za ... 627_a.html


Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt wrz 22, 2006 08:40

cowboy w ofercie na allegro znalazłem te numery, o których pisałeś, ale na końcu jest jeszcze "A" czy to bez znaczenia?
http://www.allegro.pl/ite..._906_627_a.html
to jest zawór N75 do silnika AFN

z białą głowiczką N75 - zawór sterujący turbiną
z czarną głowiczką (bez literki A na końcu) N18 - zawór recyrkulacji spalin EGR



Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » pt wrz 22, 2006 08:44

Tak zacząłem podejżewać po przeczytaniu tej oferty: http://www.allegro.pl/item128674193_zaw ... t_tdi.html gość piszę o silnikach powyżwj 90koni :-)
dzieki szukam w takim razie bez "A"
P.s. a tak naprawdę to chyba i tak nieweilka róznica miedzy nimi???


Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt wrz 22, 2006 09:13

P.s. a tak naprawdę to chyba i tak nieweilka róznica miedzy nimi???
ja miałem do niedawna 2 zawory n18 czyli czarne do sterownnia EGR - i auto jeździło, ale przy okazji walki z overboostami doszedłem co i jak i zakupiłem na Allegro n75

różnica pomiędzy N75 w AFN (110km) i 1Z jest zasadnicza bo inaczej jest sterowane turbo...

zobacz jaki masz zaworek teraz i co jest na nim napisane...

w AFN można zamienić miejscami oba zaworki coby przetestować... w 1Z się nie orientuje...



Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » pt wrz 22, 2006 09:31

Przepraszam, że marudzę, poszedłem własnie do auta posprawdzać te numery, bo przeczytałem w jakims poscie, że N75 znajduje sie na podszybiu i sie wystraszyłem, że u mnie tyka kolo filtra powietrza :) ale do rzeczy, własnie koło filtra mam te dwa zawory, jeden z czarną główką o num: 1H0 906 627 i to jest zapewne jak pisałeś cowboy, jest N18, natomiast ten N75 co tyka ma zupełnie inne numery i nie wyglada nawet podobnie do tego z czarna główką!!! jego numery to: 028 906 283 I ; i jest jeszcze drugi numer pojejrzewam że pireburg: 7.21895.00 12v :-) napięcie sie zgadza :-) ale te numery????
Z tego schematu powyżej wynika ze to zawór magnetyczny, ale końcówka zamiast F jest I


Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt wrz 22, 2006 09:52

na podszybiu znajduje sie komputer

N75 jest połączony z filtrem powietrza - tak jak na schemacie tą pojedyńczą rurką (czasem może być zakończony siateczką)
krystek007 pisze:028 906 283 I
to oznaczenie VAG
krystek007 pisze:pireburg: 7.21895.00
dokładnie

musi Ci ktoś z 1Z pomóc....ale chyba własnie ten tykacz w 1Z to ten magnetyczny... domyslam się..



Awatar użytkownika
Lukasz3k
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt lut 08, 2005 22:03
Lokalizacja: Karniewo/Wawa
Kontakt:

Post autor: Lukasz3k » pt wrz 22, 2006 10:53

tak, to zawor nr 10 na obrazku i wyglada praktycznie tak jak ten http://www.allegro.pl/item128545537_zaw ... ectra.html
a tutaj masz jak chcialbys kupic moze sie roznic tylko wtyczka ale mozna przelutowac kabelki i dziala ok, ja tak mam u siebie, bo kupilem nowsza wersje(inna literka na koncu) i musialem przelutowac kabelki.
http://www.tdi.pl/index.php?name=PNphpB ... opic&t=521
A tak to ogolnie ciezko dorwac ten zaworek. Ja kupywalem gdzies z 1,5 roku temu to w sklepach z czesciami nic o tym nie wiedzieli, w klspeach interentowych tez nie bylo wkoncu po miesiacu udalo mi sie go upolowac na allegro

PS. W aso cena byla zbytnio zaporowa ;)
--
Pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości