Czujnik stopu- jaki rodzaj

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Czujnik stopu- jaki rodzaj

Post autor: PinkFloyd » pt lis 14, 2008 21:14

Dzisiaj przytrafiło mi się stanardowa przypadłośc MK IV - zepsuł sie czujnik stopu i mrygałą wtedy kontrolka świec żarowych. Mam pytanie jaki czujnik podejdzie do mojego ALH 99r. Ten pierwszy , czy drugi na zdjęciu bo ponoć są dwa rodzaje. Nie chce mi sie rozbierac przed zamawianiem. Poza tym słyszałem ze sie je inaczej montuje- nizej opis po angielsku mozę ktos rozszyfruje o co łazi :jezor: bo ja to dobrze znam tylko rosyjski :bigok: i polski :okej: P.S. czy czujniki te sa zamienne?
Dzieki za pomoc :pub:
Jak zamontować 1 i 2 czujnik
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1158315

Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony pt lis 14, 2008 21:15 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » pt lis 14, 2008 21:46

Są dwa na lini analogowej 2-dwu pinowe oraz szynie CAN 4-czteropinowe wystarczy się zchylić i wszystko bedziesz wiedział a w ASO hciej nowy typ mają lepsze styki



Awatar użytkownika
Aldek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 13:51
Lokalizacja: Dolsk

Post autor: Aldek » pt lis 14, 2008 21:47

Troche przetłumaczył moj program do tlumaczenia troche śmiesznie wyszło :bigok: NSTALUJĄC NOWĄ WITKĘ światła stopu (BEZ ROZBIJANIA TO!)
Poszły za zarysami procedura dla instalowania nowej włączać światła stopu samochód MKIV. To jest wspólne dla witki, by zawieść, kończąc się albo (1) żadne światła stopu kiedy pedał hamulca jest osłabiony ALBO (2) światła stopu przedłużające swój pobyt stale, nie zważając AND pozycji pedału hamulca (3) kontrola rejsu nie roboczy. W samochodach z automatycznymi transmisjami, nie zdołana witka światła stopu też powstrzyma samochód od bycia przesunięty z parku od potrzeby pedału hamulca, by zostać osłabione dla to, by zdarzyć się i samochód / tranny nie wie, że pedał hamulca jest osłabiany.
Procedura poniżej odnosi się do najbardziej ostatnich szpilka 4 światło stopu witek z poszły za częścią # s - 1J0 945 511 B, 1J0 945 511 C i 1J0 945 511 D ( najbardziej ostatnia wersja - jeśli kupisz nową witkę to prawie na pewno będzie wersję D odkąd to zastępuje zupełnie poprzednie wersje). Jeśli masz starszy styl witki światła stopu z częścią # 1J0 945 511, wtedy specjalna procedura instalacji dana poniżej nie ma zastosowania. Zobacz procedurę daną na samym końcu tego DIY dla instalowania tej witki.
Nowa witka światła stopu (1J0, która 945 511 D) powinno ustalać koszty dookoła $10-15 w twoim miejscowym dealerze albo nieznacznie mniej na Internet (< http://www.worldimpex.com >, < http://www.1stvwparts.com >).
Żadne specjalne narzędzia nie są potrzebowane, by zagrać pod procedurą (przyjmując, że już uzyskałeś dostęp do witkę przez usuwanie wymaganych kawałków stanu jako opisany w tym DIY - Removing Interior Parts II < http://forums.vwvortex.com/zerothread?id = 967146 >).
Ostatnio zmieniony pt lis 14, 2008 21:49 przez Aldek, łącznie zmieniany 1 raz.


Aldek

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt lis 14, 2008 21:59

pszczyna pisze:Są dwa na lini analogowej 2-dwu pinowe oraz szynie CAN 4-czteropinowe wystarczy się zchylić i wszystko bedziesz wiedział a w ASO hciej nowy typ mają lepsze styki
Dzięki wam bardzo, a kojarzysz czy zamienniki tez sa poprawione?? Ze sa oryginały poprawione to słyszałem. Musze jutro załozyć jakiś bo nie da się jeździc :crazy: a boję się ze jutro ASO dział części bedzie zamknięty. A ten na szynie Can to trzeba robic jakaś adaptację?
Ostatnio zmieniony pt lis 14, 2008 22:01 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Aldek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 13:51
Lokalizacja: Dolsk

Post autor: Aldek » pt lis 14, 2008 22:10

PinkFloyd pisze: A ten na szynie Can to trzeba robic jakaś adaptację?
Raczej nie


Aldek

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » pt lis 14, 2008 22:16

Aldek pisze:Raczej nie
zdecydowanie nie
przekladasz, przepinasz wtyczke i wszystko dziala



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt lis 14, 2008 22:32

kiss pisze:
Aldek pisze:Raczej nie
zdecydowanie nie
przekladasz, przepinasz wtyczke i wszystko dziala
Ale czytałęm ze instalacja tego jest wazna - czy pedał hamulca wcisnąc czy tez nie ?? Bo jak sie wybierze nieodpwoiednią wersję montazu ( teraz nie wiem czy wciskac pedał czy nie ) to ponoć cos sie w nim zepsuje bo przekręcajac sie łamie sie w nim jakąś blokade i itp.



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » pt lis 14, 2008 22:36

ja u siebie zakladalem ten 4-pinowy
wcisnąlem troche pedal zeby nie przeszkadzal, zamocowalem włacznik, przekręcilem i nic tam sie nie ulamalo



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt lis 14, 2008 22:43

kiss pisze:ja u siebie zakladalem ten 4-pinowy
wcisnąlem troche pedal zeby nie przeszkadzal, zamocowalem włacznik, przekręcilem i nic tam sie nie ulamalo
Ale o tym pisza na stronie Vortexu i u nas ze musi pedał być w stanie spoczynku

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... e%B3+stopu

i tu
ostatni post

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... e%B3+stopu

Więc jak to jest?



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » pt lis 14, 2008 23:05

więc może miałem farta że swojego niechcący nie uwaliłem, ale wynika z tego chyba że bezpieczniej będzie jednak pedału nie wciskać. zresztą to ze go nie wciśniesz w niczym Ci to nie utrudni



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » sob lis 15, 2008 02:34

Wydaje mi się, że w TDI występują TYLKO czterostykowe wyłączniki - musi być sterowanie ECU!



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob lis 15, 2008 23:06

Wymienione i wszystko gra :bigok: Może pomoge tym co mają to zamiar kiedys wymienić

Opis jak dostać się do włacznika świateł hamowania jest na stronie vortexu http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1158315 więc nie bede sie powielał

Sprawdzamy jaki mamy czujnik przy pedale hamulca- wszystkie MK IV maja 4 pinowe ale są jego dwa rodzaje, dwa piny sa w czujniku przy pedale sprzęgła.

Obrazek Obrazek

Trzeba pamiętać że czujniki same dopasowuja się do luzu pedału i problem tkwi w ich montażu- jak zamontujesz źle a każdy rodzaj montuje się inaczej to zepsujesz czujnik.

Jeżeli mamy czujnik nr 1 na zdjęciu to regulacja jego nastepuje po przekręceniu czujnika w otworze montażowym w wyniku czego blokada zablokowuje czpień przy długości jaka jest w czasie montażu- dlatego ważne ze ten czujnik montujemy jak pedał hamulca jest nienaciśniety wtedy trzpień sie chowa i przekrecajac go w otworze ustalamy na stałe luz między pedałem a czujnikiem- dlatego ważne nie naciskac pedału tylko wkładać i przekręcać.
Czujnik nr 2 nie ma blokady przekręceniowej, ma mechanizm zapadkowy na trzpieniu. W tym przypadku naciskamy pedał hamulca zakłądamy czujnik i puszczamy pedał pod naporem pedału trzpień na zapadkach w czujniku sie zablokuje i sam ustali luz dla czujnika na stałe i skróci odległośc trzpienia do wymaganej długości. Dlatego jak kupicie nowe czujniki mają one dłuższe trzpienie niż te założone na aucie i tak ma byc- NIE PRÓBUJCIE ICH NACISKAĆ, ONE SAME DOSTOSUJA SIE DO LUZU PEDAŁU HAMULCA ALE TRZEBA PAMIĘTAC JAK POSTĘPOWAĆ PRZY MONTAŻU KAŻDEGO CZUJNIKA. P.S. CZUJNIKI OBU TYPÓW SA ZAMIENNE


Może się przyda :bigok:



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » sob lis 15, 2008 23:45

PinkFloyd pisze:Trzeba pamiętać że czujniki same dopasowuja się do luzu pedału i problem tkwi w ich montażu
do FAQ z tym
bardzo mądre info!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 85 gości