Zawór N75 a spalanie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

galek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 15:44
Lokalizacja: Ełk

Zawór N75 a spalanie

Post autor: galek » czw mar 01, 2007 21:41

Mam pytanie. Czy niesprawny zawór N75 przyczynia sie w jakis sposób do wzrosty spalania?? Mi wydaje się iż mam niesprawny zawór N75 bo po przekroczeniu ok 2500 obrotów wyłącza mi sie turbo i muszę wyłączyć stacyjkę i włączyć od nowa aby załapała turbina. Dodatkowo wzrosło mi spalanie do ok 7,2 przy wcześniejszym około 5 litrów. Prosze o pomoc



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw mar 01, 2007 21:50

nie powinien miec raczej wplywu na to. sprawdz wezyki czy nie sa przerwane a jelsi sa cale ok to wymien zawor i dopiero sprawdz spalanie


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

galek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 15:44
Lokalizacja: Ełk

Post autor: galek » czw mar 01, 2007 22:00

Dzieki. Na bank tak zrobie. Ale najpierw połącze chyba wężyki, tak jak to było opisane w któryms poscie, aby sprawdzić czy ten zawór jest do dupy.
A tak przy okazji to co może dawać wzrost spalania?? Jeżdże normalnie . Nie jakieś PSJ. Mam dość krótkie trasy do pracy i wiem że to może być przyczyną a jeszcze dodatkowo w zimę. Ale chodzi mi o same podzespoły w samochodzie?? Olej wymieniałem jakiś miesiąc temu na Castrola Magnatec 5W40, świece żarowe też wymieniłem na NTG. Przepływomierz mówili mi fachowcy :kac: że jest ok.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw mar 01, 2007 22:14

najpierw zanim je zmostlujesz przejzyj czy nie sa poprzecierane ewentulnie wymien


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
cider_520
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw gru 28, 2006 20:24
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: cider_520 » czw mar 01, 2007 22:42

Adamm pisze:najpierw zanim je zmostlujesz przejzyj czy nie sa poprzecierane ewentulnie wymien
i tak pewnie bedzie to zaworek :bigok: ale dobrze sprawdzic te przewody

Adam jutro pewnie podrzuce ci ten zaworek gdzies tak kolo 19



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw mar 01, 2007 22:44

cider_520 pisze:
Adamm pisze:najpierw zanim je zmostlujesz przejzyj czy nie sa poprzecierane ewentulnie wymien
i tak pewnie bedzie to zaworek :bigok: ale dobrze sprawdzic te przewody

Adam jutro pewnie podrzuce ci ten zaworek gdzies tak kolo 19

hehe u mnie to byl wezyk padniety :)

a co do zaworka to ok, powinienem byc w domu, w razie co sie zdzwonimy :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

galek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 15:44
Lokalizacja: Ełk

Post autor: galek » czw mar 01, 2007 22:53

Jeszcze mam jedno pytanko. Mam samochód VW Bora 1,9 TDI z XII 1999 i dokładnie nie jestem pewien gdzie ten zaworek się znajduje. Dzisiaj patrzyłem i czy to jest to??Dołączam zdjęcie z zaznaczeniem Obrazek

[ Dodano: 01 Mar 2007 22:06 ]
Jeszcze raz link do zdjęcia:
http://img476.imageshack.us/img476/782/n75cf8.jpg



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pt mar 02, 2007 07:40

galek, to jest N75, możesz go wyczyścic .
Czyściłem koledze i teraz bangla. :bigok:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

galek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 15:44
Lokalizacja: Ełk

Post autor: galek » pt mar 02, 2007 07:47

Wielkie dzięki. Teraz i ja będę się brał za czyszczenie zgodnie z opisami tak jak w postach. Punkcik przyznany :bigok:



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pt mar 02, 2007 08:20

galek, Dzieki za + , tutaj masz link do poradyhttp://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926
dodam tylko że ten tłoczek przeszlifowałem papierem ściernym 2000 i o wiele lepiej chodzi. Powodzenia. :bigok:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

broda1920
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: sob mar 11, 2006 09:20
Lokalizacja: katowice

Post autor: broda1920 » pt mar 02, 2007 19:38

a czy w golfie 3 tdi można ten zaworek N75 jakos samemu poczyścic?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt mar 02, 2007 20:28

broda1920 pisze:a czy w golfie 3 tdi można ten zaworek N75 jakos samemu poczyścic?
w 1Z nie bardzo, jest nierozbieralny,mozna co najwyzej przedmuchac


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

broda1920
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: sob mar 11, 2006 09:20
Lokalizacja: katowice

Post autor: broda1920 » pt mar 02, 2007 20:44

ja posiadam AHU 90 KM



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt mar 02, 2007 20:52

broda1920 pisze:ja posiadam AHU 90 KM
tojesli jest sterowanie jak w afn-ie to pewnie sie da


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości