Porada: wymiana świec żarowych

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: miś fazi, Qto, Adamm, italiano_83, Michał_1977, edzio, VIP

Postprzez yaroz » Cz lis 23, 2006 11:11

Nakretki na swiece polecam te co maja podkladkladki na stale, wtedy wkladamy w oczkowy i nam nie wypadnie i nie trzeba zadnego smaru i plaskiego srubokretu do przytrzymania :bigok:
Obrazek
pwrd by COMPsport 154,6KM i 334,6Nm :satan:
Mój VWóz viewtopic.php?f=91&t=207197
yaroz
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N sty 02, 2005 14:10
Lokalizacja: SZO
Online: 14h 37m
Pomógł: 2
Auto: Passat B5
Silnik: AFN

Postprzez RobertP » Cz lis 23, 2006 12:04

yaroz napisał(a):Nakretki na swiece polecam te co maja podkladkladki na stale, wtedy wkladamy w oczkowy i nam nie wypadnie i nie trzeba zadnego smaru i plaskiego srubokretu do przytrzymania :bigok:

fakt słuszna uwaga :-) :okej: :pub:
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN
RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
 
Dołączył(a): Śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda
Online: 14m
Pomógł: 612

Postprzez Bordos » Pt gru 08, 2006 11:17

A ma ktos może doświadczenie w wymianie świec żarowych w golfie II TD??

Jak sobie poradzic bez klucza dynamomentrycznego??? Ile je wkręcac??
Bordos
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So lip 29, 2006 13:44
Lokalizacja: Gda
Online: 6h 41m
Pomógł: 36

Postprzez Arcturus » So gru 09, 2006 22:52

Bordos napisał(a):A ma ktos może doświadczenie w wymianie świec żarowych w golfie II TD??

Jak sobie poradzic bez klucza dynamomentrycznego??? Ile je wkręcac??


Nie jest to az takie wazne bo jak je bedziesz odkrecał swiece to wiesz jak mocno sa dokrecone i nowe musisz z czuciem dokrecic mniej więcej dokrecic palcami ile masz pary i potem kluczem około 1/3 - 1/2 obrotu
Przed wkreceniem swiecy sprawdz miernikiem jej opornosc około 0,9 - 1.2 Ohm
Chdzi o to ze jak swieca pradu nie przewodzi to jest ona do nieczego a i w nowych swiecach sie to zdarza - po prostu szkoda podwójnej roboty
Powodzenia i pozdrawiam!
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice
Online: 0s
Pomógł: 50

Postprzez dziechu » N gru 10, 2006 15:47

igelski napisał(a):Ale czy jest duże prawdopodobieństwo że na skutek wymiany tylko jednej świecy te trzy pozostałe szybciej się przepalą


Raczej nie, jezeli rezystancja tej nowej jest taka sama jak starych, te stare 'nie wiedza' ze jest jakas nowa. Oczywiscie te stare moga szybko poleciec, bo... sa stare:)
dziechu
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Online: 9h 32m
Pomógł: 86
Auto: Golf 3
Silnik: 1Z

Postprzez rutek » Pn gru 11, 2006 07:34

Bordos napisał(a):A ma ktos może doświadczenie w wymianie świec żarowych w golfie II TD??

Jak sobie poradzic bez klucza dynamomentrycznego??? Ile je wkręcac??


zajzyj na strone firmy beru. tam jest "przepis" jak to robic bez klucza dynamometrycznego.

dziechu napisał(a):
igelski napisał(a):Ale czy jest duże prawdopodobieństwo że na skutek wymiany tylko jednej świecy te trzy pozostałe szybciej się przepalą


Raczej nie, jezeli rezystancja tej nowej jest taka sama jak starych, te stare 'nie wiedza' ze jest jakas nowa. Oczywiscie te stare moga szybko poleciec, bo... sa stare:)


nie do konca jest tak jak mowisz. swiece sa polaczone rownolegle a nie szeregowo a to oznacza ze jakkakolwiek rozbieznosz w rezystancji ( czy wlasciwie impedancji) swiecy moze oznaczac ze uklad posypie sie bardzo szybko. po porstu zmiania calkowitej rezystancji bedzie nieproporcjonalna do zmiany rezystancji jakiejkolwiek uszkodzonej swiecy. proponuje przypomniec sobie z fizyki obliczanie oporow dla laczenia szeregowego i rownoleglego.
"Skoro w człowieku liczy się przede wszystkim wnętrze,
to czemu w Playboy'u nie drukują zdjęć rentgenowskich?"
rutek
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Pn lip 17, 2006 11:42
Lokalizacja: Breslau
Online: 1h 44m
Pomógł: 6

Postprzez mac79 » Pn gru 11, 2006 11:56

rutek napisał(a):
Bordos napisał(a):A ma ktos może doświadczenie w wymianie świec żarowych w golfie II TD??

Jak sobie poradzic bez klucza dynamomentrycznego??? Ile je wkręcac??


zajzyj na strone firmy beru. tam jest "przepis" jak to robic bez klucza dynamometrycznego.


jakbyś podał bezpośredni link zostało by dla potomności, bo troche ciężko tam znaleźć

rutek napisał(a):
dziechu napisał(a):
igelski napisał(a):Ale czy jest duże prawdopodobieństwo że na skutek wymiany tylko jednej świecy te trzy pozostałe szybciej się przepalą


Raczej nie, jezeli rezystancja tej nowej jest taka sama jak starych, te stare 'nie wiedza' ze jest jakas nowa. Oczywiscie te stare moga szybko poleciec, bo... sa stare:)


nie do konca jest tak jak mowisz. swiece sa polaczone rownolegle a nie szeregowo a to oznacza ze jakkakolwiek rozbieznosz w rezystancji ( czy wlasciwie impedancji) swiecy moze oznaczac ze uklad posypie sie bardzo szybko. po porstu zmiania calkowitej rezystancji bedzie nieproporcjonalna do zmiany rezystancji jakiejkolwiek uszkodzonej swiecy. proponuje przypomniec sobie z fizyki obliczanie oporow dla laczenia szeregowego i rownoleglego.


z tym masz racje, jak sie wymienia świeczki to cały komplet, warunki pracy na poszczególnych garach powinny być identyczne......
mac79
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So sie 05, 2006 22:16
Lokalizacja: Elbląg
Online: 0s
Pomógł: 10

Postprzez rutek » Pn gru 11, 2006 13:35

http://www.beru.com/english/produkte/gl ... utipps.php

" Fitting the glow plug if a torque wrench is not available

Screw in glow plug until it contacts the engine block. Tighten approx. 30° using a suitable tool.

Our tip: To be able to undertake the work properly and correctly, we recommend the purchase of a torque wrench. "

TLUMACZENIE
Montaz swiec zarowych jesli klucz dynamometryczny jest niedostepny

Wkrec swiece do momentu kontaktu swiecy z blokiem silnika (nie gwint tylko oprawa - przyp. tlumacza)). pozniej dokrec swiece o 30° (czyli 1/12 obrotu - przyp. tlumacza) przy pomocy odpowiedniego klucza.

Nasza podpowiedz: by byc pewnym ze swieca jest zamontowana prawidlowo sugerujemy uzycie klucza dynamometrycznego.
"Skoro w człowieku liczy się przede wszystkim wnętrze,
to czemu w Playboy'u nie drukują zdjęć rentgenowskich?"
rutek
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Pn lip 17, 2006 11:42
Lokalizacja: Breslau
Online: 1h 44m
Pomógł: 6

Postprzez maxymilianus » Cz sty 25, 2007 23:51

Popieram to rzeczywiście ułatwia pracę......
Max
maxymilianus
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Śr lut 22, 2006 15:43
Lokalizacja: ŚLĄSK
Online: 0s

Świece żarowe.......

Postprzez zwirzyk » Pt sty 26, 2007 17:56

Witam
Przeczytałem z należytą uwagą wszystkie wypowiedzi i mam własne zdanie na temat wymiany świec żarowych:Świece zawsze wymieniam po wymontowaniu wtrysków.Jest to koszt 4 szt podkładek termicznych , ale jaka prosta robota i o wiele krótsza.A do tego po wymianie świec można naocznie sprawdzić czy wszystkie świeczki jednako świecą i jak równomiernie się nagrzewają.Komfort pracy nieporównywalny do tego bez wymontowania wtrysków.Jeżeli zaś ktoś chce wymienić świece bez demontażu wtrysków podpowiem że przy zakręcaniu nakrętek mocujących listwę przy 1 i 2 cylindrze dobrze jest nakrętkę zawiesić na odpowiednio długiej bawełnianej nitce i wraz z tą nitką nakrętkę nakręcić na gwint.Gwint w pewnym momencie po kilku obrotach nakrętki przecina nitkę ,ale nakrętka jest już nakręcona.Sposób lepszy niż z wygiętym drutem .Może komuś ten sposób sie przyda!!!!!!.
Pozdrawiam i życzę wesołego grzebania w swoich " klekotach".
zwirzyk
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Wt paź 18, 2005 20:37
Lokalizacja: Kraków
Online: 10m
Pomógł: 2
Auto: VW caddy
Silnik: Tdi

Postprzez franeknh » Śr sty 07, 2009 18:47

witam
dzis zaczełem wymieniac swiece meka straszna 3 H odkreciłem wtryskiwacze były momety załamania ale jednak te 50 zł wolałem wydac na cos innego i jak to bywa naprawiajac cos psuje sie cos innego i tak jest w moim przypadku urwałem takie przewody? gumowe oplecione jakimis nicmi? co idzie z 1 komory do 2 i z pompy do 1 czy powie mi kots jak moge to naprawic gdzie kupic taki wezyk co odkrecic i bardzo bardzo zalezy mi na czasie bo urlop sie konczy i do pracy nie bd miał jak dojechac



stało sie to w MK2 nie chciałem robic nowego tematu
jak cos to prosze o przeniesienie
Ostatnio edytowano Śr sty 07, 2009 18:48 przez franeknh, łącznie edytowano 1 raz
GruPaaa MałoPooolskA
franeknh
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Wt lip 15, 2008 21:00
Lokalizacja: Kraków
Online: 0s

Postprzez wojtaz83 » Cz sty 08, 2009 00:49

a co to za różnica jeśli jedna świeca jest nowa ?? hmm żadna są one w układzie równoległym i każda bierze tyle prądu ile może pozatym jeśli idąc waszym tropem wynikało by że skoro jedna nie działa to reszta powinna sie szybciej wypalić przezto ze dostała by wiekszy prąd a to zupełna bzdura wsadzasz nową świece to widaomo że ona weźmie jakąś część prądu na siebie czyli że teoretycznie prąd na reszcie świec zmniejszy się bo aku ma swoją "pojemność" amperów ale takie świeczki to zamało zeby aku to odczuło bardzo poważnie. także jeśli sprawdzasz miernikiem ze 3 świece maja rezystancje ok a jedna ni huhu to możesz wymienić jedna i zresztą NIC nie powinno się stać no mechanik oczywiście ci powie że lepiej wszystkie naraz wymienić ale to jest wiekszy koszt ddla ciebie i wiekszy zarobek dla niego :) bo ma wiecej roboty :P pozdrawiam
wojtaz83
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn maja 08, 2006 07:39
Lokalizacja: Wrocław
Online: 10m
Auto: MK3 TDic
Silnik: AAZ

Postprzez MarcinRoz » Cz sty 08, 2009 02:03

franeknh napisał(a):gumowe oplecione jakimis nicmi? co idzie z 1 komory do 2 i z pompy do 1 czy powie mi kots jak moge to naprawic gdzie kupic taki wezyk co odkrecic

Jeśli dobrze zrozumiałem to piszesz o wężykach nadmiaru paliwa.Powinny być w każdym sklepie motoryzacyjnym.Jeśli potrzebujesz auta na "już" polecam dobrać jakikolwiek wężyk o podobnej średnicy(nie ma tam specjalnego ciśnienia więc powinno wytrzymać) i założyć do czasu kupna org.Pamiętaj, że tam panują temp. ok 90'C więc długo na tym nie brykaj...
Ostatnio edytowano Cz sty 08, 2009 02:05 przez MarcinRoz, łącznie edytowano 1 raz
MarcinRoz
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lut 21, 2007 19:15
Lokalizacja: EPJ
Online: 0s
Pomógł: 8

Postprzez grandi » Cz sty 08, 2009 02:32

Nie musze pisać że świece przykręcamy z mometem 30 Nm , jeżeli za słabo dokręcimy to się poprostu zapieką i już się ich nie wykręci i głowica do wymiany
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: EL
Online: 12d 20h 25m
Pomógł: 312
Auto: golf 2 GL
Silnik: RP

Poprzednia stronaNastępna strona



Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Yahoo [Bot] i 4 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,