[MK3 ABU 1.6] Ile jest czujnikow temperatury - roznie pali

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rafaellos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob lis 18, 2006 00:04
Lokalizacja: piotrkow

[MK3 ABU 1.6] Ile jest czujnikow temperatury - roznie pali

Post autor: rafaellos » sob lis 18, 2006 00:20

GDY JEST ZIMNY NIE PALI,JAK JEST CIEPLY BEZ PROBLEMU WYMIENILEM JEDEN CZUJNIK ,ALE RAZ WSKAZUJE RAZ NIE
Ostatnio zmieniony sob lis 18, 2006 12:25 przez rafaellos, łącznie zmieniany 1 raz.


ralf

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » sob lis 18, 2006 00:48

Jest czujnik temperatury powietrza i czuknik temp cieczy chłodzącej.
A który wymieniłeś?
Pozdrawiam.



snowak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: wt maja 02, 2006 16:13
Lokalizacja: z drogi

Post autor: snowak » sob lis 18, 2006 00:55

rafaellos Po pierwsze Netykieta - nie pisz duzymi literami bo to oznacza krzyk.
Nie wszyscy lubia jak sie na nich krzyczy :axe:

Czujniki temperatury sa dwa (nie liczac przelacznika bimetalicznego w chlodnicy sterujacego wentylatorem) - jeden temperatury silnika (plynu chlodzacego) w rozgalezniku i drugi temperatury zasysanego powietrza w module wtrysku.
Obydwa dasz radę sprawdzic omomierzem (przeszukując wczśniej forum ;) ).

Dodatkowo na odpalanie na zimnym może m.in. wpłynąć elektrycznie podgrzewany dolot ale to przy ujemnych temperaturach na zewnatrz.

Powiedz cos wiecej co to oznacza "GDY JEST ZIMNY NIE PALI,JAK JEST CIEPLY BEZ PROBLEMU ..." ?
Bo jak nie odpala na zimnym, to jakim cudem mozesz powiedziec ze pali na cieplym - odpalasz go "na świecę" :hehe: ?

Jak powiesz coś więcej to można wtedy zawęzić "krąg podejrzanych".
Ostatnio zmieniony ndz lis 19, 2006 21:18 przez snowak, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://img143.imageshack.us/img143/508/mylubuskaer5.jpg[/img]

rafaellos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob lis 18, 2006 00:04
Lokalizacja: piotrkow

Post autor: rafaellos » sob lis 18, 2006 01:02

odpala na zimnym ale tak jakby bez ssania,anie ma czasem czujnika na kompa?dzieki

[ Dodano: 18 Lis 2006 00:04 ]
wymienilem czujnik cieczy ale raz wskazuje a raz nie

[ Dodano: 18 Lis 2006 00:05 ]
moze to byc od czujnika powietrza??

[ Dodano: 18 Lis 2006 00:07 ]
jak sie zrobi zimniej to juz wogule ni odpale.dzieki


ralf

snowak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: wt maja 02, 2006 16:13
Lokalizacja: z drogi

Post autor: snowak » sob lis 18, 2006 01:10

Obroty pływają, krztusi się ?
Czujnik wymieniłeś na oryginał? - jeśli nie to często są problemy z zamiennikami.
Podpinałeś go do kompa? - od tego bym zaczął, bo te objawy mogą wskazywać na wiele rzeczy.

A może przy obecnej pogodzie masz dyskotekę na kablach - a jak się rozgrzeje komora silnika to wysychają i jest ok. To samo tyczy się kopułki i palca oraz cewki.

Otwórz maskę w nocy, odpal i patrz czy iskierki nie tańczą - musi być ciemno :grin:


[img]http://img143.imageshack.us/img143/508/mylubuskaer5.jpg[/img]

rafaellos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob lis 18, 2006 00:04
Lokalizacja: piotrkow

Post autor: rafaellos » sob lis 18, 2006 01:14

obroty skacza z800 na 850 kopulka ok przewodyok jak jest sucho i zimno tez nie chce palic ,a jak jest cieply to pali na dotyk

[ Dodano: 18 Lis 2006 00:15 ]
czujnik orginal

[ Dodano: 18 Lis 2006 00:15 ]
czujnik orginal


ralf

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » sob lis 18, 2006 01:20

rafaellos pisze:od czujnika powietrza??
Sprawdź sam:
Obrazek
Jedyny sposób (nie licząc wymiany).
rafaellos pisze:obroty skacza z800 na 850 kopulka ok przewodyok jak jest sucho i zimno tez nie chce palic ,a jak jest cieply to pali na dotyk
A chodzi przez jakiś czas na 3 cylindrach?



rafaellos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob lis 18, 2006 00:04
Lokalizacja: piotrkow

Post autor: rafaellos » sob lis 18, 2006 01:25

ckodzi na 4 objawy jak by nie bylo ssania jaksie juz troche zagrzeje to pali ajak postoipare godzin to problem


ralf

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » sob lis 18, 2006 01:38

To można spróbować z tym czujnikiem pomierzyć.
Co do kabli to raczej powinien łapać na 3 gary np po deszczu, czy na mrozie, skoro już na suchym źle odpala...
*A kiedy te kable były wymieniane?
*A świece kiedy?
*Czy na wilgotnym otoczeniu wieczorkiem widać te iskierki, o których mówił kolega powyżej?



snowak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: wt maja 02, 2006 16:13
Lokalizacja: z drogi

Post autor: snowak » sob lis 18, 2006 01:42

Coś mi się zdaje że komp zawsze traktuje silnik jako nagrzany, bo zakres obrotów idealnie odpowiada tym na jakich ABU chodzi po nagrzaniu. musisz sprawdzić rezystancję czujnika i czy się zgadza z tą która powinna być w temperaturze otoczenia przy jakiej mierzysz (gdy auto całkowicie wystygnie) oraz połączenie z kompem.

I podepnij go pod kompa - na pewno ktoś z forum w Twojej okolicy pomoże :pub: . To może wiele wyjaśnić.
Ostatnio zmieniony sob lis 18, 2006 01:44 przez snowak, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://img143.imageshack.us/img143/508/mylubuskaer5.jpg[/img]

rafaellos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob lis 18, 2006 00:04
Lokalizacja: piotrkow

Post autor: rafaellos » sob lis 18, 2006 01:44

sproboje jutropomierzyc czujniki swiece wymieniane byly i przewody jak cos bedzie lepiej to napisze narazie dzieki


ralf

snowak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: wt maja 02, 2006 16:13
Lokalizacja: z drogi

Post autor: snowak » sob lis 18, 2006 01:48

Pytanie na jakie wymieniłeś - przeszukaj forum pod kątem kabli i świec i bardzo dużo się dowiesz ... :bigok:


[img]http://img143.imageshack.us/img143/508/mylubuskaer5.jpg[/img]

rafaellos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob lis 18, 2006 00:04
Lokalizacja: piotrkow

Post autor: rafaellos » sob lis 18, 2006 01:51

czy wiesz jak sprawdzic rezystecje


ralf

snowak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: wt maja 02, 2006 16:13
Lokalizacja: z drogi

Post autor: snowak » sob lis 18, 2006 01:56

Musisz mieć omomierz - np. miernik uniwersalny z pomiarem rezystancji np. taki jak ten http://www.allegro.pl/item141907243_mul ... cena_.html
Przyda się przy okazji do wielu innych rzeczy nie tylko przy Golfie ;)


[img]http://img143.imageshack.us/img143/508/mylubuskaer5.jpg[/img]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 62 gości