[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

CEFO.Ostry
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr kwie 21, 2010 23:13
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort

Post autor: CEFO.Ostry » śr maja 24, 2017 11:50

Trochę czasu minęło.
Szkoda, że nikt się nie wypowiedział w temacie.
Ktoś w tym dziale pisał i na innych forach "czy odpalenie na stole jest możliwe?".
TAK
Odpaliłem cały układ na stole.
Schemat wygląda następująco.
Zasilacz ATX - linia 12V (żółty) masa (czarny) [wtyczka molex]
By odpalić zasilacz zwieramy zielony z czarnym we wtyczce 24PIN normalnie podłączanej do płyty głównej.
Wiązka pod wtyczkę niebieską modułu komfortu - własna konstrukcja.
4 x silniki podnoszenia szyb
4 x wiązki do drzwi
panel sterujący
złącze diagnostyczne
Obrazek

Wszystko działa.
Zamki zamykają się i otwierają. Silniki działają poprzez panel sterowania. Laptop połączył się z modułem.
W najbliższym czasie poskładam zieloną wtyczkę i spróbuje zakodować pilot.


http://www.vw-bora.pl/

Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + kom

Post autor: cinek2004 » śr maja 24, 2017 22:06

Tylko po co to?
Z komfortem można się połączyć zasilając go i podpinając linię K.
Kluczyk pewnie też się wtedy dopisze.



michaf1994
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Lokalizacja: Konin

Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + kom

Post autor: michaf1994 » pn cze 05, 2017 21:40

Cześć
Czy to prawda, że moduł 1C0959799b jest tylko do 3 drzwi i na sterowanie tyłem nie da się go ustawić (potrzebuję do bory w sedanie 4 szyby w prądzie chcę zrobić)?

Mam panel kierowcy od wersji bez can, czy podejdzie do can?

Czy moduł 1C0959799b jest tylko z el lustrami bez podgrzewania i składania?

Czy do podgrzewania jest wymagany inny moduł?

Ma ktoś schemat podłączenia tego modułu (najlepiej który kolor do czego itd)?

Czy muszę wymieniać zamki? Mam centralny na module 1C0 962 258 AA

Ile pinów ma lusterko elektryczne niegrzane, grzane, grzane i składane?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort

Post autor: Qto » wt cze 06, 2017 10:42

michaf1994 pisze:Czy to prawda, że moduł 1C0959799b jest tylko do 3 drzwi i na sterowanie tyłem nie da się go ustawić (potrzebuję do bory w sedanie 4 szyby w prądzie chcę zrobić)?
nie, kodowaniem ustawia się ilość drzwi
michaf1994 pisze:Mam panel kierowcy od wersji bez can, czy podejdzie do can?
panele są takie same
michaf1994 pisze:Czy moduł 1C0959799b jest tylko z el lustrami bez podgrzewania i składania?
obsługuje wszystko
michaf1994 pisze:Czy do podgrzewania jest wymagany inny moduł?
nie
michaf1994 pisze:Ma ktoś schemat podłączenia tego modułu (najlepiej który kolor do czego itd)?
wszystko jest opisane w tym temacie
michaf1994 pisze:Czy muszę wymieniać zamki? Mam centralny na module 1C0 962 258 AA
nie
michaf1994 pisze:Ile pinów ma lusterko elektryczne niegrzane, grzane, grzane i składane?
nie ma elektrycznych bez podgrzewania...trzy kabelki są do sterowania lusterkiem, dwa do podgrzewania i kolejne dwa do składania



michaf1994
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Lokalizacja: Konin

Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + kom

Post autor: michaf1994 » wt cze 06, 2017 11:26

Ok, dzięki.
Podejrzewam, że już było sporo w tym temacie, ale przy okazji zakładania u siebie chcę przygotować nowy poradnik dla wersji z CAN, bo niestety, ale ciężko czytać 40 stron.
Czy za pomocą urządzenia z aukcji:
http://allegro.pl/skaner-vscan-vag-mini ... 08731.html
SKANER VSCAN VAG MINI PL K+CAN VW SKODA SEAT AUDI

Ustawię 1C0959799b do pracy w 4 drzwiach w sedanie? Jeżeli tak, to w jaki sposób jeżeli ktoś to robił?

michaf1994 napisał(a):
Ma ktoś schemat podłączenia tego modułu (najlepiej który kolor do czego itd)?
Odp:
wszystko jest opisane w tym temacie
Który to post? Niestety jest sporo tego i nie wiem, który dotyczy tego modułu

michaf1994 napisał(a):
Ile pinów ma lusterko elektryczne niegrzane, grzane, grzane i składane?
Odp:
nie ma elektrycznych bez podgrzewania...trzy kabelki są do sterowania lusterkiem, dwa do podgrzewania i kolejne dwa do składania
Znalazłem lusterka:
-manualne
-elektryczne 4pin - tylko elektryka
-elektryczne 5pin - podgrzewane
-elektryczne 9pin - składane i podgrzewane



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort

Post autor: Qto » wt cze 06, 2017 12:58

Montaż elektryki to nie jest temat dla leniwych...jak nie chce Ci się czytać to albo odpuść temat albo podłączaj według siebie.



michaf1994
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Lokalizacja: Konin

Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + kom

Post autor: michaf1994 » wt cze 06, 2017 19:16

Ok, przeczytałem temat od początku (pomijając niepotrzebne mi posty) i niestety nieznalazłem informacji, która mnie interesuje, a mianowicie:

Jaki jest schemat podłączenia 1C0 959 799 B (co na którym pinie i do czego idzie - obie kostki)?

Jak wygląda sprawa z przełożeniem 1C0 962 258 AA na 1C0 959 799 B - Który kabel do czego?

Jaki jest schemat obu kostek na 1C0 962 258 AA?

Wszystkie schematy dotyczą bory w sedanie

Które kable z powyższych modułów dochodzą do poduszek? - chciałbym wyłączyć poduszki, aby nie wybuchły przez złe podłączenie, a wpiąć na końcu.

Qto

Pisałeś kiedyś o kostkach. Porównałem tą co mam z Twoim opisem i kilka kabli jest innych:

1. Brązowo/żółty – 1,00mm. Sygnał otwarcia drzwi kierowcy. Niebieska wtyczka licznika pin nr 21.
2. Zielono/brązowy - 0,50mm. Wtyczka na słupku A pin nr 9
oraz brązowa wtyczka na lewym słupku C pin nr 3. Dalej do klamki pin nr 2. - BORA/VARIANT
3. Zielony – 0,50mm. Centralny zamek bagażnika. Brązowa wtyczka na lewym słupku C pin nr 2. Dalej do siłownika pin nr 2. – GOLF/BORA.
4 – Pusty
5 – Pusty
6. Pomarańczowo/brązowy – 0,50mm. CAN–L. Zielona wtyczka licznika pin nr 9. oraz wtyczki w słupkach A i B pin nr 7.
7. Brązowo/niebieski – 0,50mm. Sygnał otwarcia bagażnika. Czarna wtyczka na lewym słupku C pin nr 3. Dalej do krańcówki zamka bagażnika pin nr 3. - VARIANT
8. Czerwono/brązowy – 0,50mm. Szyberdach.
9. Pomarańczowo/zielony – 0,50mm. CAN–H. Zielona wtyczka licznika pin nr 8. oraz wtyczki w słupkach A i B pin nr 6.
10. Brązowo/czarny – 0,50mm. Sygnał otwarcia bagażnika. Niebieska wtyczka licznika pin nr 16 oraz czarna wtyczka na lewym słupku C pin nr 3 (VARIANT - pin nr 4). Dalej do krańcówki zamka bagażnika pin nr 1.
11. Szaro/biały – 0,50mm. Linia K. Niebieska wtyczka licznika pin nr 25 lub złącze diagnostyczne pin nr 6.
12. Żółto/czarny – 0,50mm. Szyberdach.
13. Brązowo/zielony - 0,50mm. Sygnał otwarcia bagażnika z kluczyka. Brązowa wtyczka na lewym słupku C pin nr 5. Dalej do krańcówki przy wkładce zamka pin nr 1.
14. Szaro/niebieski - 0,50mm. Podświetlenie. Np włącznik świateł pin nr 17.
15 – Pusty
16. Czarno/brązowy – 1,00mm. Sygnał dla podgrzewania lusterek. Włącznik ogrzewania tylnej szyby pin nr 3.
17 – Pusty
18. Niebieski – 0,50mm. Centralny zamek bagażnika. Brązowa wtyczka na lewym słupku C pin nr 4. Dalej do siłownika pin nr 1. – GOLF.
Czerwono/niebieski – 0,50. Centralny zamek bagażnika. Brązowa wtyczka na lewym słupku C pin nr 1. Dalej do siłownika pin nr 1. – BORA/VARIANT.
19 – Pusty
20. Czerwono/niebieski – 0,50mm. +12V dla oświetlenia wnętrza. Wtyczka w lewym słupku A (przy lewym dolnym rogu szyby czołowej) pin nr 6.
21. Niebiesko/szary – 1,00mm. Masa dla oświetlenia wnętrza. Wtyczka w lewym słupku A (przy lewym dolnym rogu szyby czołowej) pin nr 1.
22. Czerwono/czarny – 1,00mm. Zasilanie modułu komfort. Bezpiecznik nr 14.
23. Brązowy – 1,00mm. Masa.



Moje:

1. Brązowy / Żółty
2. Brązowy / Zielony
3. PUSTY
4. Zielony
5. PUSTY
6. Pomarańczowy / Brązowy
7. Brązowy / Niebieski
8. Czerwony / Brązowy
9. Pomarańczowy / Fioletowy
10. Brązowy / Czarny
11. Zielony / Brązowy
12. Brązowy / Biały
13. Brązowy / Zielony
14. PUSTY
15. Biały / Niebieski
16. Biały
17. PUSTY
18. Niebieski
19. PUSTY
20. Czerwony / Czarny
21. Niebieski / Szary
22. Czerwony / Niebieski
23. Brązowy


Czyli problem jest z: 3, 4, 11, 12, 14, 15, 16, 20, 22.

Moduł mam 1C0 959 799 B z Passata B5 Po lifcie w kombi (variant).

Możesz podpowiedzieć czy mam jakoś przekładać, czy po prostu te kable są ok. Włożyć chcę do Bory w sedanie na 4 szyby w prądzie.

Jak wygląda lista do drugiej kostki? U mnie tak, ale nie wiem co do czego podpiąć i czy trzeba coś przekładać w kostce?

Kostka 1J0 962 615 – MAŁA (u mnie obie są czarne)

1. PUSTY
2. Żółty / Czerwony
3. PUSTY
4. PUSTY
5. Brązowy / Czerwony (malinowy lub granatowy)
6. PUSTY
7. Srebrna PLECIONKA w czarnej osłonce
8. PUSTY
9. Żółty / Zielony
10. Złota plecionka w przezroczystej osłonce
11. Czarny / Żółty
12. Czerwony / Żółty
13. Czarny / Biały
14. Czarny / Zielony


Obie listy są do fragmentu wiązki, którą miałem z modułem jak kupowałem.

Nie pisz posta pod postem. Używaj "EDYTUJ".
Michał_1977

EDIT:
Sorki za post pod postem, ale nie był jeszcze widoczny jak dopisywałem, dlatego dodałem kolejny.

Mam listę kolorów kabli i pozycji w moim sterowniku zamka (1C0 962 258 AA).

Moje stare:
Kostka brązowa

1. Brązowy / Biały
2. Zielony / Brązowy
3. Niebieski
4. PUSTY
5. PUSTY
6. Pomarańczowy / Brązowy
7. Brązowy / Czarny
8. PUSTY
9. Pomarańczowy / Zielony
10. Brązowy / Czarny
11. Siwy / Biały
12. PUSTY
13. Brązowy / Zielony (oliwkowy)
14. PUSTY
15. PUSTY
16. PUSTY
17. PUSTY
18. Zielony
19. PUSTY
20. Czerwony / Niebieski
21. Niebieski / Szary (idzie do alarmu, w alarmie opisany jako „wyzwalanie z drzwi” - http://docplayer.pl/17297794-Challenger-st-800-pc.html" onclick="window.open(this.href);return false; )
22. Czerwony / Pomarańczowy
23. Brązowy

Kostka czarna

1. Brązowy / Biały
2. Pomarańczowy / Morski (zielonkawo niebieski)
3. Fioletowy / Niebieski
4. Brązowy / Fioletowy
5. Brązowy (zwany sraczkowatym ;) ) / Zielony
6. Fioletowy / Zielony
7. Brązowy / Żółty
8. Zielony / Czarny
9. Fioletowy / Granatowy
10. Zielony (ciemny) / Żółty
11. Szary / Żółty
12. Morski (zielonkawo niebieski) / Żółty
13. Fioletowy / Zielony
14. Szary / Czarny
15. Niebieski (zielonkawo niebieski) / czarny
16. Fioletowy / Czarny
17. Zielony / Brązowy
18. Szary / Fioletowy
19. Fioletowy / Żółty
20. Szary / Czerwony
21. Kremowy (coś w stylu jasnego mlecznego pomarańczowego lub jasny róż)
22. Fioletowy
23. Brązowy / Czerwony
24. Siwy (lub morski – na zdjęciu tak wyszedł, a zapisany mam siwy) / Czerwony


Proszę o pomoc jak to połączyć. Czy dobrze rozumiem, że mam przerobić kostkę od nowego modułu pod ten schemat od Qto do 1C0 co pisałeś, czy też zostawić taką kostkę jak dostałem z modułem?

Jak podpiąć drugą kostkę?

Proszę o w miarę szybką informację, bo sprzęt już zamówiony, moduł i panel kierowcy już leżą, a w bloku ciężko trzymać tyle gratów ;) Mój moduł stary i nowy są na 2 kostki, a nikt nie pisał jak podmienić 1C0 962 258 AA na 1C0 959 799 B.
Wiem, że na pewno większość z Was, która to robiła wie jakie kolory kabli gdzie idą, bo przecież chyba VW trzyma się swoich standardów, a to dużo pomoże.
Wiem, że na gotowca nie mam co liczyć, bo to trudny temat, ale nie oczekuję gotowca, a wskazówek (głównie o drugiej kostce), no chyba, że ktoś przekładał 1C0 962 258 AA na 1C0 959 799 B to może podać gotowca ;)



mitomi90
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob cze 10, 2017 12:09

Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + kom

Post autor: mitomi90 » sob cze 10, 2017 12:18

Witam, mam pytanko
w przelotce drzwi mam 3 kable, których nie mogę rozkminić. Brązowy, czerwonobiały i czerwonożółty.
Brązowy to pewnie masa,
czy czerwonobiały idzie do bezpiecznika i później prosto do aku?
czy tak samo jest z czerwonożółtym, czy też idzie on do modułu komforty?
któryś z nich idzie do stacyjki i jest napięcie po zapłonie? jak wtedy z bezpiecznikiem?

do modulu idą wszystkie 3 kable,
resztę (pomarańczowobrązowy i pomarańczowofioletowy wiem z postów kolegów, że idą do modułu.

Mam moduł z 1C na początku.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort

Post autor: Qto » ndz cze 11, 2017 10:03

mitomi90, masa i dwa zasilania...czerwono/biały z bezpiecznika pod przekaźnikiem wycieraczek i drugi z bezpiecznika 38.

michaf1994, patrz następny post. Wtyczki w słupkach robisz wg schematów w temacie, wtyczki przy komforcie tak samo. Kolorami kabli z Twojej wtyczki komfortu się nie przejmujesz bo pochodzi z innego auta. W poście niżej sprawdzasz sobie kabelkologię Twojego centralnego zamka...patrzysz czy są tam kabelki potrzebne do komfortu który chcesz podłączyć i je wykorzystujesz. Reszta kabelków jest zbędna. Brakujące kabelki musisz dołożyć albo sprawdzasz sobie w opisie niżej, które kabelki idą od centralki do poszczególnych drzwi i wykorzystujesz je jako CAN (pomarańczowe kabelki w słupkach)...po dwa kabelki na furtkę potrzeba, przy komforcie mostkujesz wszystkie cztery.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort

Post autor: Qto » ndz cze 11, 2017 22:53

Na czasie wrzucę opis wtyczek Txxxx...żeby było wiadomo gdzie która wtyczka jest.

Jako, że w tym temacie się jeszcze nie pojawiły, to wrzucam opis pinów do sterowników centralnego zamka.

Auta "przedliftowe"...czyli do rocznika modelowego 2001 włącznie.

T23 zielona
1 – niebiesko/czerwony -> T10m/9 -> niebieski -> zamek drzwi za pasażerem T6b/2
2 – niebieski -> T5d/4 -> niebieski -> (dalsze połączenia w zależności od rodzaju nadwozia) zamek bagażnika
3 – niebiesko/fioletowy -> T10p/9 -> niebiesko/żółty -> zamek drzwi pasażera T8b/2
4 – żółto/czarny -> T4a/2 -> szyberdach T6f/2
5 – wolny
6 – niebiesko/żółty -> T10n/9 -> zamek drzwi kierowcy T8/2
7 – wolny
8 – czerwono/brązowy -> T4a/3 -> szyberdach T6f/3
9 – wolny
10 – żółto/czerwony -> licznik T32/30; bezpiecznik 37 – Styk S
11 – biało/fioletowy -> T10n/1 -> dioda w drzwiach, pin 2
12 – wolny
13 – fioletowo/żółty -> T10n/3 -> zamek drzwi kierowcy T8/1
14 – fioletowy -> T10p/3 -> fioletowo/żółty -> zamek drzwi pasażera T8b/1
15 – niebiesko/czarny -> T10l/9 -> niebieski -> zamek drzwi za kierowcą T6a/2
16 – fioletowo/czarny -> T10l/3 -> fioletowy -> zamek drzwi za kierowcą T6a/1
17 – fioletowo/czerwony -> T10m/3 -> fioletowy -> zamek drzwi za pasażerem T6b/1
18 – zielony -> T5d/2 -> zielony -> (dalsze połączenia w zależności od rodzaju nadwozia) zamek bagażnika
19 – niebiesko/szary -> oświetlenie wnętrza masa...T8e/1
20 – czerwono/niebieski -> oświetlenie wnętrza +...T8e/6
21 – niebiesko/biały -> licznik T32/3 - sygnał z prędkościomierza
22 – brązowy -> masa
23 – czerwono/żółty -> bezpiecznik 38

T24 szara
1 – fioletowo/zielony -> T10p/7 -> żółto/zielony -> zamek drzwi pasażera T8b/6
2 – brązowo/zielony -> T5d/5 -> (kolor i dalsze połączenia w zależności od rodzaju nadwozia) zamek bagażnika
3 – brązowo/czarny -> T5/3 -> brązowo/czarny -> krańcówka zamka bagażnika, pin 1
-> brązowo/niebieski -> licznik T32/16, kontrolka otwarcia bagażnika
-> (VARIANT) T5/4 -> brązowo/czarny -> krańcówka zamka bagażnika, pin 1
4 – brązowo/biały -> T10l7 -> brązowo/biały -> zamek drzwi za kierowcą T6a/6
-> T10m/7 -> brązowo/biały -> zamek drzwi za kierowcą T6b/6
5 – brązowo/fioletowy -> T10k/7 -> zamek drzwi pasażera T8b/8, lampka w drzwiach pasażera, pin 2
6 – żółto/zielony -> T10n/7 -> zamek drzwi kierowcy T8/6
7 – brązowo/żółty -> T10i/6 -> brązowo/żółty -> brązowo/biały -> zamek drzwi kierowcy T8/8
-> brązowo/żółty -> lampka w drzwiach kierowcy, pin 2
-> licznik T32/21
8 – żółto/niebieski -> T10n/5 -> zamek drzwi kierowcy T8/4
9 – fioletowo/niebieski - T10p/5 -> żółto/niebieski -> zamek drzwi pasażera T8b/4
*zdaje się, że w autach z elektrycznym sterowaniem otwieraniem klapy bagażnika ten pin ma także połączenie z przekaźnikiem 79
10 – (sedan i variant) brązowo/czarny -> T5/3 brązowo/czarny -> krańcówka zamka bagażnika, pin 1
-> brązowo/niebieski -> licznik T32/16, kontrolka otwarcia bagażnika
11 - wolny
12 – szaro/żółty -> T10n/2 -> zamek drzwi kierowcy T8/3
13 – szaro/fioletowy -> T10p/2 -> szaro/żółty -> zamek drzwi pasażera Tb8/3
14 – szaro/czarny -> T10l/2 -> szary -> zamek drzwi za kierowcą T6a/4
15 – zielono/żółty -> T10n/6 -> zamek drzwi kierowcy T8/5
16 – szaro/czerwony -> T10m/2 -> zielony -> zamek drzwi za pasażerem T6b/4
17 – zielono/czerwony -> T10m/6 ->zielony -> zamek drzwi za pasażerem T6b/3
18 – zielono/fioletowy -> T10p/6 -> zielono/żółty -> zamek drzwi pasażera T8b/5
19 – zielono/czarny -> T10l/6 -> zielony -> zamek drzwi za kierowcą T6a/3
20 – czarno/fioletowy -> bezpiecznik 6
21 – fioletowo/biały -> sterownik airbag, T75/72
22 – zielono/brązowy -> T10i/9
-> (BORA i VARIANT) T5d/3 -> zamek bagażnika
23 – szaro/biały -> linia K...licznik T32/25, gniazdo diagnostyczne T16/7
24 – wolny

T15 brązowa (występuje w centralkach z obsługą pilota) - nie opisuję, bo jest taka sama jak w module komfortu - opis jest w tym temacie


Auta "poliftowe"...czyli od rocznika modelowego 2002 (to te auta gdzie pojawił się komfort 1C, licznik immo3 czy kontrolka check engine).

T23 brązowa
1 – brązowo/biały -> T10l7 -> brązowo/biały -> zamek drzwi za kierowcą T6a/6
2 – zielono/brązowy -> T10i/9
-> (BORA i VARIANT) T5d/3 -> zamek bagażnika
3 – (GOLF i BORA) zielony -> T5d/2 -> zielony -> (dalsze połączenia w zależności od rodzaju nadwozia) zamek bagażnika
6 - pomarańczowo/brązowy -> licznik T32a/9
7 - (VARIANT) brązowo/niebieski -> brązowo/niebieski -> krańcówka zamka bagażnika, pin 3
-> oświetlenie bagażnika, masa
*wg schematów kabel występuje tylko w variancie...kolega wyżej pisze, że ma taki kabel. Ja za jakiś czas zajrzę do swojej Bory sedan. Tak czy inaczej nie przejmowałbym się tym kabelkiem.
8 – czerwono/brązowy -> T4a/3 -> szyberdach T6f/3
9 – pomarańczowo/zielony -> licznik T32a/8
10 - brązowo/czarny -> T5/3 -> brązowo/czarny -> krańcówka zamka bagażnika, pin 1
-> brązowo/czarny -> licznik T32/16, kontrolka otwarcia bagażnika
(VARIANT) T5/4 -> brązowo/czarny -> krańcówka zamka bagażnika, pin 1
11 – szaro/biały -> linia K...licznik T32/25, gniazdo diagnostyczne T16/7
12 – żółto/czarny -> T4a/2 -> szyberdach T6f/2
13 - brązowo/zielony -> T5d/5 -> (kolor i dalsze połączenia w zależności od rodzaju nadwozia) zamek bagażnika
18 - niebieski -> T5d/4 -> niebieski -> zamek bagażnika
(BORA i VARIANT) czerwono/niebieski -> T5d/1 -> zamek bagażnika
20 – czerwono/niebieski -> oświetlenie wnętrza +...T8e/6
21 - niebiesko/szary -> oświetlenie wnętrza masa...T8e/1
22 – czerwono/żółty -> bezpiecznik 38
23 – brązowy -> masa

T24 czarna
1 - brązowo/biały -> T10m/7 -> brązowo/biały -> zamek drzwi za kierowcą T6b/6
2 - żółto/niebieski -> T10n/5 -> zamek drzwi kierowcy T8/4
3 – niebiesko/fioletowy -> T10p/9 -> niebiesko/żółty -> zamek drzwi pasażera T8b/2
4 – brązowo/fioletowy -> T10k/7 -> zamek drzwi pasażera T8b/8, lampka w drzwiach pasażera pin 2
5 – żółto/zielony -> T10n/7 -> zamek drzwi kierowcy T8/6
6 – fioletowo/zielony -> T10p/7 -> żółto/zielony -> zamek drzwi pasażera T8b/6
7 – brązowo/żółty -> T10i/6 -> brązowo/żółty -> brązowo/biały -> zamek drzwi kierowcy T8/8
-> brązowo/żółty -> lampka w drzwiach kierowcy pin 2
-> licznik T32/21
8 – zielono/czarny -> T10l/6 -> zielony -> zamek drzwi za kierowcą T6a/3
9 – fioletowo/niebieski - T10p/5 -> żółto/niebieski -> zamek drzwi pasażera T8b/4
10 - zielono/żółty -> T10n/6 -> zamek drzwi kierowcy T8/5
11 - szaro/żółty -> T10n/2 -> zamek drzwi kierowcy T8/3
12 – niebiesko/żółty -> T10n/9 -> zamek drzwi kierowcy T8/2
13 – zielono/fioletowy -> T10p/6 -> zielono/żółty -> zamek drzwi pasażera T8b/5
14 – szaro/czarny -> T10l/2 -> szary -> zamek drzwi za kierowcą T6a/4
15 – niebiesko/czarny -> T10l/9 -> niebieski -> zamek drzwi za kierowcą T6a/2
16 – fioletowo/czarny -> T10l/3 -> fioletowy -> zamek drzwi za kierowcą T6a/1
17 – zielono/czerwony -> T10m/6 ->zielony -> zamek drzwi za pasażerem T6b/3
18 - szaro/fioletowy -> T10p/2 -> szaro/żółty -> zamek drzwi pasażera Tb8/3
19 - fioletowo/żółty -> T10n/3 -> zamek drzwi kierowcy T8/1
20 – szaro/czerwony -> T10m/2 -> zielony -> zamek drzwi za pasażerem T6b/4
21 – biało/fioletowy -> T10n/1 -> dioda w drzwiach, pin 2
22 – fioletowy -> T10p/3 -> fioletowo/żółty -> zamek drzwi pasażera T8b/1
23 – fioletowo/czerwony -> T10m/3 -> fioletowy -> zamek drzwi za pasażerem T6b/1
24 – niebiesko/czerwony -> T10m/9 -> niebieski -> zamek drzwi za pasażerem T6b/2

T15 czarna (występuje w centralkach z obsługą pilota) - nie opisuję, bo jest taka sama jak w module komfortu - opis jest w tym temacie



michaf1994
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Lokalizacja: Konin

Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + kom

Post autor: michaf1994 » pn cze 12, 2017 00:54

Qto, dzięki, mam jeszcze prośbę. Przygotowałem w międzyczasie listę pinów gdzie co podłączyć. W linku zip z listą, zdjęciami kostek i kilkoma schematami. Czy mógłbyś sprawdzić czy piny do bory w sedanie bez szyberdachu i bez kontroli wnętrza to te oznaczone na zielono i ten na czerwono? Czy czegoś źle nie zrozumiałem, nie pominąłem? W kostce brązowej słupek C lewy mam tylko 4 piny (zdjęcie). Skąd pociągnąć prąd do bezpiecznika 111 i 144 (te pod przekaźnikami)? Od tych czerwonych grubych przewodów (na schemacie jest napisane coś o stacyjce wg translatora)? Ten brązowy przy kierownicy to masa?

Link:
https://megawrzuta.pl/download/79920576 ... 3a73d.html

Słupek A pasażera nie ma nic w wiązce na pinie 9. Nie wiem jak kierowcy, bo jeszcze nie doszła. Proszę o info czy tak powinno być? Co wtedy z tym pinem modułu?

Czy zwykły kabel CAN na RS232 wystarczy do przeprogramowania modułu komfortu w VCDS?


Swoją drogą jak Ktoś z Was nie ma podświetlenia w kratkach nawiewu, a macie takie z niewyjmowalną siatką, to sprawdźcie, bo u mnie np nie były podłączone diody, a dobry bajer jak jest ciemno :)

Czy programem POLSKI VAG da się przeprogramować moduł komfortu?
Mam interfejs z tej aukcji:
http://allegro.pl/interfejs-vag-kkl-obd ... 10633.html
i chcę zmienić ustawienia komfortu po instalacji. Da się to zrobić tym kablem?

EDIT:
Udało się podpiąć interfejs pod VCDS Lite (chwilowo na korbkach do sterownika centralnego).

Schemat wg mnie do mojego przypadku powinien wyglądać tak (proszę o sprawdzenie):
Duża nowa <-> Czarna od ster zamka <-> Brązowa od ster zamka <-> Do doprowadzenia
1 <-> 7 <-> <->
2 <-> <-> 2 <->
3 <-> <-> 3 <->
4 <-> <-> <->
5 <-> <-> <->
6 <-> <-> 6 <->
7 <-> <-> 7 <->
8 <-> <-> <->
9 <-> <-> 9 <->
10 <-> <-> 10 <->
11 <-> <-> 11 <-> (było, ze do pinu 6 i 24 - linia K jest w 7 złącza)
12 <-> <-> <->
13 <-> <-> 13 <->
14 <-> <-> <-> Włącznik świateł - pin 17
15 <-> <-> <->
16 <-> <-> <-> Włącznik ogrzewania szyb - pin 3
17 <-> <-> <->
18 <-> <-> 18 <->
19 <-> <-> <->
20 <-> <-> 20 <->
21 <-> <-> 21 <->
22 <-> <-> <-> Bezpiecznik 14
23 <-> <-> 23 <->

Ponad to stara brązowa pin 22 powinna rozchodzić się po wszystkich drzwiach do tego samego koloru

Gdzie najlepiej podpiąć się do bezpiecznika 14 bez rozbierania skrzynki bezpieczników?

Który przewód odpowiada za sygnał domykania szyb (z kluczyka czy ogólnie)? Mam na pilocie od alarmu wolny przycisk, który wyzwala impuls na kablu, który chciałbym wpiąć w jakieś miejsce, żeby domykało szyby z pilota.

Jakie wartości ustawić w module komfortu, aby podszedł od passata w kombi do sedana w borze (4x el szyby i 4x centralny)? Jeżeli macie jakiś poradnik jak to zrobić programem VCDS Lite, to też bym poprosił ;)

Pin 5 kostki 15pinowej idzie do mikrostyku maski. Jaki to będzie kolor? Gdzie mogę dobrać się do tego kabla u mnie? Na pewno mam taki mikrostyk, bo alarm wyje jak otworzę maskę, a nie wyłączę go wcześniej.

Do słupków idzie jako czerwono-biały ten od T15/12 czy T15/13 (do obu idą bezpieczniki dokładane pod przekaźnikami - 15A)?



michaf1994
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Lokalizacja: Konin

Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + kom

Post autor: michaf1994 » czw cze 15, 2017 15:03

Przepraszam za post pod postem , ale znalazłem coś co może się przydać, a nie chcę mieszać tematów mojego auta i czegoś dla wszystkich.
Dotyczy to AUDI, ale może dla VW ktoś poprawi i będziemy mieli instrukcję :)


Wybieramy opcję CODING 07 (aby aktywować dane funkcje dodajemy do siebie poniższe wartości i ich sumę zapisujemy jako kodowanie sterownika):

+1 – aktywacja alarmu (wersja dla UK i Irlandii)
+2 – potwierdzenie aktywacji/deaktywacji alarmu przez odpowiednią sygnalizację diody w drzwiach kierowcy
+4 – selektywny centralny zamek (podczas otwierania auta z pilota, jedno naciśnięcie przycisku otworzy tylko drzwi kierowcy, klapkę wlewu paliwa i wyłączy funkcję SAFE - drugie naciśnięcie otworzy pozostałe drzwi oraz odblokuje zamki maski i bagażnika)
+8 – aktywacja alarmu
+16 – blokada zamka klapy bagażnika po przekroczeniu 5km/h (zamek odblokuje się automatycznie po zwolnieniu poniżej 5km/h)
+32 – blokada zamków wszystkich drzwi po przekroczeniu 10km/h (zamki zostają otwarte dopiero po wyjęciu kluczyka z zapłonu, bądź przez manualne otworzenie drzwi przy pomocy przycisków zamka centralnego w tapicerce drzwi kierowcy)
+64 – aktywacja dodatkowych funkcji modułu komfortu (możliwość otwierania/zamykania szyb oraz szyberdachu przy pomocy zamka w drzwiach i pilota)
+128 – pojazd z kierownicą po prawej stronie
+256 – aktywacja czujników zbicia tylnych bocznych szyb (tylko dla nadwozia Avant wyposażonego w fabryczny alarm)
+512 – potwierdzenie udanego zamknięcia wszystkich zamków przy pomocy pilota przez pojedyncze mrugnięcie kierunkowskazami
+1024 – dodatkowe potwierdzenie aktywacji alarmu przez pojedynczy sygnał dźwiękowy z syreny alarmu
+2048 – zasady dot. zasilania podnośników szyb (po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka ze stacyjki podnośniki szyb będą zasilane jeszcze przez 10 minut lub do czasu aż nie zostaną otwarte drzwi)
+4096 – dodatkowe funkcje przeciwwłamaniowe W przypadku otwierania auta kluczykiem zostaną odblokowane tylko drzwi kierowcy, pozostałe drzwi i zamki zostaną odblokowane po włączeniu zapłonu. W przypadku gdy auto posiada fabryczny alarm po otwarciu drzwi kierowcy kluczykiem – zapłon musi zostać włączony w ciągu 15 sekund (w przeciwnym przypadku nastąpi wyzwolenie alarmu).
+8192 – wyłączenie funkcji SAFE (tylko dla USA i Kanada – wersje samochodów przeznaczone na ten rynek mają tylko jeden silnik w zamku, pozostałe auta mają dwa – jeden zamyka zamek a drugi aktywuje funkcję SAFE czyli brak możliwości odblokowania auta z wewnątrz - włącznik w tapicerce drzwi kierowcy - po zamknięciu samochodu pilotem lub kluczykiem)
+16384 – informacja dla silników szyb o zamontowanych szybach dwuwarstwowych

Adaptacja modułu komfortu

Wariant modułu komfortu – ADAPTATION 10, kanał 61:

0 – bez dodatkowego oświetlenia przestrzeni stóp, szyby tylnych drzwi w elektryce
1 – bez dodatkowego oświetlenia przestrzeni stóp, szyby tylnych drzwi w korbach
2 – dodatkowe oświetlenie stóp, szyby tylnych drzwi w elektryce
3 – dodatkowe oświetlenie stóp, szyby tylnych drzwi w korbach

Aktywacje poszczególnych opcji komfortu – ADAPTATION 10, kanał 62:

+1 – Komfortowe zamykanie szyb pilotem
+2 – Komfortowe otwieranie szyb pilotem
+4 – Komfortowe zamykanie szyb kluczykiem
+8 – Komfortowe otwieranie szyb kluczykiem
+16 – Komfortowe zamykanie szyberdachu pilotem
+32 – Komfortowe otwieranie szyberdachu pilotem
+64 – Komfortowe zamykanie szyberdachu kluczykiem
+128 – Komfortowe otwieranie szyberdachu kluczykiem

Źródło: https://a4-klub.pl/topic/79296-lista-mo ... kodowanie/



michaf1994
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Lokalizacja: Konin

[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort

Post autor: michaf1994 » ndz cze 18, 2017 22:27

Ok, jestem po montażu. Właściwie mam tylko jeden problem:

Silniczek LP działa na przycisku PP i zamiast podnosić opuszcza, a zamiast opuszczać podnosi, natomiast silniczek PP działa na przycisku LP (na moim panelu).
Po otworzeniu moich drzwi bez kluczyka i z zapalonymi światłami wyje, że są zapalone.

Przy zamykaniu drzwi i szyb z kluczyka LP się opuszcza, a przy otwieraniu podnosi.

Szyba LP nie zamyka się sama do końca - trzeba trzymać.

Moje podłączenie (tylko na jedną kostkę podpinałem):
Pin<->Stary kolor<->Stary pin<->
1<->Brązowy/Żółty<->C7<->
2<->Zielony/Brązowy<->B2<->W wiązce kierowcy nie było go i nie podpiąłem
3<->Niebieski<->B3<->
4<-><-><->
5<-><-><->
6<->Wg tabeli przelotki<-><->
7<-><-><->
8<-><-><->
9<->Wg tabeli przelotki<-><->
10<->Brązowy/Czarny<->B10<->
11<->Szary/Biały<->B11<->
12<-><-><->
13<->Brązowy/Zielony<->B13<->
14<->Szary/Niebieski od włącznika świateł<-><->
15<-><-><->
16<->Czarny/brązowy (1mm) włącznik grzania Pin 3<-><->
17<-><-><->
18<->Zielony<->B18<->
19<-><-><->
20<->Czerwony/Niebieski<->B20<->
21<->Niebieski/Szary<->B21<->
22<->Czerwony/Czarny bezp 14<-><->
23<->Brązowy<->B24<->

B-brązowa
C-czarna

Moduł komfortu podobno z passata w kombi po lifcie z eu, ale zamek klapy działa bez kombinacji w komputerze. Nie wiem, czy zły mi dali, czy po prostu działa bez przestawienia.

Nic jeszcze nie grzebałem przy ustawieniach i eeprom.

Silniczki podobno (nr na nich były ok):
Kierowca: 1C1 959 801A
Pasażer: 1C1 959 802A
Lewy tył: 1C0 959 811A
Prawy tył: 1C0 959 812A
Komfort:
1C0959799B

Panel szyb był od anglika na 9pin, ale podobno nie przeszkadza (tak pisaliście wcześniej), więc go wykluczam.

Co do lusterek to nie wiem, bo panel mam ułamany i dopiero ściągnę.

Proszę o pomoc, bo to trochę uciążliwe, tym bardziej, że nie mogę zamknąć alarmu, bo otwiera się szyba kierowcy.

Edit:
To, że zamiast podnosić opuszcza itd, to chyba wystarczy zrobić to co w tym poście:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=143&t=463883

Sprawdzę jutro. Jednak pozostaje temat zmiany stron szyby lewej z prawą.

Znalazłem info tu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=394225
Ale czy nie da się tego zrobić nie zamieniając tych pinów?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort

Post autor: Qto » pn cze 19, 2017 10:19

michaf1994, nie miałem czasu zerknąć tego co pisałeś ale widzę że już ogarnąłeś. Klapa w Borze na komforcie z Passata będzie działać bo jest tak samo sterowana...a szyby działają odwrotnie bo...komfort z anglika? :chytry:



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości