[GOLF IV ] Wymiana rozrządu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

yarok
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 14:34
Lokalizacja: Wawa

[GOLF IV ] Wymiana rozrządu

Post autor: yarok » śr wrz 13, 2006 15:24

Witam,
Właśnie stuknęło mi 93 tyś. km w Golfiku i zabieram się za wymianę rozrządu. Przejrzałem chyba wszystkie wątki z tym związane, ale w dalszym ciągu nie mogę się zdecydować na konkretne firmy produkujące paski i rolki. Na dzień dzisiejszy wybrałem:
- pasek Gates 5569XS
- rolki SKF VKM 11250, VKM 21147
Proponują mi za taki zestaw 350 zł.
Poradźcie prószę czy to co wybrałem jest warte swojej ceny i czy w ogóle wchodzić w ten zestaw? Może zainwestować w oryginalny pasek lub innej firmy?
Pytanie czy wymieniać też pompę wody?

A i czy sama wymiana jest jakoś super skomplikowana? Jeżdżę od lat do mechanika, który robił mi dużo rzeczy przy Fiacie CC i SC, a ostatnio wymieniał płyny i klocki w Golfie i nigdy nie narzekałem. Trochę się teraz obawiam - w sumie w zakładzie nie ma komputera, nie wiem czy jakoś utrudni mu pracę.

Pozdrawiam,
JM[*]



Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » śr wrz 13, 2006 16:16

W golfie III miałem te same dylematy, ja wymieniłem tylko pasek, napinacz i simeringową uszczelkę bo się pociła :-) ale pompa była i jest ok. nie ma co sie na koszty naciągać! chociaż też mi mówili ile to rzeczy trzeba kupić.... nie wiem jak w IV ale mnie całośc kosztowała 80zł za robote,15zł uszczelka,80zł pasek,205zł napinacz o ile wszystko dobrze pamietam wyszło ok.380zł więc chyba podobnie :-) Sama wymiana nie jest aż tak skomplikowana dla mechanika i raczej komp. nie jest do tego potrzebny, u mnie zajeło to 2 godziny z czego 30min. to odkręcenie wszystkich pokryw :-)


Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Seru79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 21:28

Post autor: Seru79 » śr wrz 13, 2006 17:00

Znawcą tematu to ja nie jestem ale wczoraj wyczytałem gdzieś tu na forum że gość musi zapłacić 900zł i wszscy komentowali że to wcale nie drogo. Także zaskoczyło mnie to 350zł



Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » śr wrz 13, 2006 17:10

900 zł to chyba z pompą wodną, napinaczami i wszystkim co się da wymieniaja po drodze....


Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
tomba25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn maja 29, 2006 14:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tomba25 » śr wrz 13, 2006 17:15

Ja swój robiłem na oryginale razem z pompą wody. Części ~1.000 plus robocizna kolegi, który pracuje w ASO :D . Wiem że są zamienniki i są tańsze, ale nie chciałem oszczędzać akurat na tym elemencie. Jak jest coś dobrego, to nigdy nie jest tanie - takie mam zdanie na ten temat.



yarok
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 14:34
Lokalizacja: Wawa

Post autor: yarok » śr wrz 13, 2006 20:23

Seru79 pisze: Także zaskoczyło mnie to 350zł
Te 350 to tylko części - przy silniku AXR jest tylko pasek i dwie rolki - na szczęście nie muszę wymieniać dwóch pasków i czterech rolek jak jest w niektórych modelach silnika.

Tak się właśnie zastanawiam nad orginalnym paskiem, ale jak to ma być Gates z rysunkiem VW to chyba nie warto.



Awatar użytkownika
granite
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: ndz paź 30, 2005 22:52
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: granite » śr wrz 13, 2006 20:39

Seru79 pisze:Znawcą tematu to ja nie jestem ale wczoraj wyczytałem gdzieś tu na forum że gość musi zapłacić 900zł i wszscy komentowali że to wcale nie drogo. Także zaskoczyło mnie to 350zł
Ceny wymiany kompletnego rozrządu wachają się w granicach od 700 do 1000 PLN ( w serwisie VW liczą sobie za rozrząd wraz z pompą wody około 1300 PLN). :bigok:



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: [GOLF IV TDI PD] Wymiana rozrządu

Post autor: leo... » śr wrz 13, 2006 21:00

yarok pisze:Witam,
Właśnie stuknęło mi 93 tyś. km w Golfiku i zabieram się za wymianę rozrządu. Przejrzałem chyba wszystkie wątki z tym związane, ale w dalszym ciągu nie mogę się zdecydować na konkretne firmy produkujące paski i rolki. Na dzień dzisiejszy wybrałem:
- pasek Gates 5569XS
- rolki SKF VKM 11250, VKM 21147
Proponują mi za taki zestaw 350 zł.
Poradźcie prószę czy to co wybrałem jest warte swojej ceny i czy w ogóle wchodzić w ten zestaw? Może zainwestować w oryginalny pasek lub innej firmy?
Pytanie czy wymieniać też pompę wody?

A i czy sama wymiana jest jakoś super skomplikowana? Jeżdżę od lat do mechanika, który robił mi dużo rzeczy przy Fiacie CC i SC, a ostatnio wymieniał płyny i klocki w Golfie i nigdy nie narzekałem. Trochę się teraz obawiam - w sumie w zakładzie nie ma komputera, nie wiem czy jakoś utrudni mu pracę.

Pozdrawiam,
JM
materiały bardzo dobre - ale sam do tego nie podchodź - i nie dawaj Heniowi z garażu tego robić ... w PD jest dużo ciekawych niespodzianek podczas ustawiania rozrządu ...
szkoda silnika



Maro123
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 12:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maro123 » pt wrz 15, 2006 12:37

dokladnie trzeba m.in. ustawic kat wtrysku, poza tym co zrobisz jak Ci zacznie cieknac pompa ktora jest napedzana paskiem?, paska sie drugi raz nie zaklada, przy okazji mozesz wymienic tez pasek wielorowkowy skoro i tak wszystko bedzie rozmontowywane

[ Dodano: Pią Wrz 15, 2006 12:38 ]
dodam pompe sobie zarzycz do regeneracji wtedy zamiast 500zl zaplacisz za nia oryginalna 100 z hakiem

[ Dodano: Pią Wrz 15, 2006 12:39 ]
dodam pompe sobie zarzycz do regeneracji wtedy zamiast 500zl zaplacisz za nia oryginalna 100 z hakiem



yarok
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 14:34
Lokalizacja: Wawa

Post autor: yarok » pt wrz 15, 2006 12:53

Maro123 pisze:dokladnie trzeba m.in. ustawic kat wtrysku, poza tym co zrobisz jak Ci zacznie cieknac pompa ktora jest napedzana paskiem?, paska sie drugi raz nie zaklada, przy okazji mozesz wymienic tez pasek wielorowkowy skoro i tak wszystko bedzie rozmontowywane
Chyba mnie przekonaliście, nie będę żałował przy tej wymianie, (w ASO same częsci kosztują około 600 zł, plus wymiana też jaieś 600) - raz na 90 tyś. można w samochód zainwestować ;)

Pozdrawiam i dziękuję za wskazówki.

[ Dodano: 21 Wrz 2006 18:48 ]
yarok pisze:[
Chyba mnie przekonaliście, nie będę żałował przy tej wymianie, (w ASO same częsci kosztują około 600 zł, plus wymiana też jaieś 600) - raz na 90 tyś. można w samochód zainwestować ;)
quote]

No i wymieniłem, zapłaciłem za całość (rolki, pasek, pasek wielorolkowy, pompa wody, plyn chłodniczy + robocizna) 1800 zł !!! w ASO Gajewska.



Maro123
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 12:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maro123 » sob wrz 23, 2006 17:38

witam a pompe dali Cie w ramach wyminy regeneracyjnej? ja planuje tak jak Ty tylko ze w skodzie (silniki w autach sa te same) i jak na razie wytragowalem cene 1250 z robocizna bez paska wielorowkowego



yarok
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 14:34
Lokalizacja: Wawa

Post autor: yarok » sob wrz 23, 2006 22:59

Maro123 pisze:witam a pompe dali Cie w ramach wyminy regeneracyjnej? ja planuje tak jak Ty tylko ze w skodzie (silniki w autach sa te same) i jak na razie wytragowalem cene 1250 z robocizna bez paska wielorowkowego
Tak, stara pompa wraca do fabryki, same części kosztowały około 1000 zł w ASO.



drwal
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn lut 14, 2005 12:42
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Post autor: drwal » wt wrz 26, 2006 19:32

witam, jako ze i mnie czeka niedlugo wymiana rozrzadu przeprowadzilem maly wywiad jesli chodzi o ceny:
i tak komplet do silnika atd model 2003 :
na allegro bez faktury na oryginalach 305 zl (rolka, napinacz, pasek) + pompa skf 220zl
w serwisie vw ten sam komplet ponad 540 zl, bez pompy, ile pompa nie wiem
w servisie seata 404 zl i tez nie wiem ile pompa wody
wiem ze w przy okazji powinno sie wymienic pasek wielorowkowy + rolke
i tu ciekawostka nie wiem ile ma byc tu rolek.... w servisie vw mowia ze jedna za 140 zl + pasek tez za 140 zl, ile w seacie nie wiem ale jutro bede drazyc temat
natomiast na allegro proponuja pasek conti do klimy za 60 + rolka za 90 lub komplet rolek za 400 zl ...
robocizne u wajdemara wycenili na ok 600 zl
pozdr
ps jutro udaje sie do zrodla i postaram sie o wydruk z serwisowki tego nieszczesnego paska wielorowkowego (jesli ktos sobie zyczy sluze takim wydrukiem jesli chodzi o rozrzad)



kaktus1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: śr wrz 20, 2006 19:41
Lokalizacja: goleniow

Post autor: kaktus1 » wt wrz 26, 2006 20:22

witam
a ile kosztuje wymiana rozrzadu w mk3 TDI ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 27 gości