Stopień sprężania....

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

luckash
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw gru 08, 2005 19:55
Lokalizacja: Bartniczka
Kontakt:

Stopień sprężania....

Post autor: luckash » sob sie 26, 2006 16:05

Może mi ktoś wyjaśnić dlaczego jak sprawdzałem stopień sprężania to pokazywał mi zegar około 10-10.5 barów w silniku 1.8 monowtrysk z Golfa II GT? Czytałem ze powinien mieć 9 a wcale tyle nie ma!!!
Aha i na jednym innym silniku na bloku z tyłu jest tylko symbol H i nic po za tym.... co to jest za silnik i jaka jest jego pojemność Ktoś to wie? I właśnie tam sprawdza sie oznaczenia silników czy gdzieś indziej?
-= z góry dzięki za pomoc =-



Awatar użytkownika
gtx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: wt sie 24, 2004 00:47
Lokalizacja: 3 miasto

Re: Stopień sprężania....

Post autor: gtx » sob sie 26, 2006 16:12

luckash pisze:Może mi ktoś wyjaśnić dlaczego jak sprawdzałem stopień sprężania to pokazywał mi zegar około 10-10.5 barów w silniku 1.8 monowtrysk z Golfa II GT? Czytałem ze powinien mieć 9 a wcale tyle nie ma!!!
Aha i na jednym innym silniku na bloku z tyłu jest tylko symbol H i nic po za tym.... co to jest za silnik i jaka jest jego pojemność Ktoś to wie? I właśnie tam sprawdza sie oznaczenia silników czy gdzieś indziej?
-= z góry dzięki za pomoc =-
Nie sprawdzales stopnia sprezania tylko , o ile sie nie myle cisnienie w cylindrach .



luckash
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw gru 08, 2005 19:55
Lokalizacja: Bartniczka
Kontakt:

Post autor: luckash » sob sie 26, 2006 16:20

gtx napisał/a:
gtx pisze:Nie sprawdzales stopnia sprezania tylko , o ile sie nie myle cisnienie w cylindrach .
no tak tak!!! a to nie jest to samo?wieć jak to sie sprawdza?



Awatar użytkownika
gtx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: wt sie 24, 2004 00:47
Lokalizacja: 3 miasto

Post autor: gtx » sob sie 26, 2006 16:31

luckash pisze:gtx napisał/a:
gtx pisze:Nie sprawdzales stopnia sprezania tylko , o ile sie nie myle cisnienie w cylindrach .
no tak tak!!! a to nie jest to samo?wieć jak to sie sprawdza?
To nie jest to samo.Jak sie sprawdza stopien sprezania to zbytnio nie mam pojecia ale napewno nie da sie tego zmiezyc zadnym urzadzeniem.Chyba to sie oblicza jakimis wzorami ale tego nie jestem pewien.



Awatar użytkownika
Mikołaj 11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 14:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mikołaj 11 » sob sie 26, 2006 19:13




Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » ndz sie 27, 2006 09:22

Tak po krótce :

Stopień sprężania to zależność geometryczna, określająca zmianę pojemności wynikającą z ruchu tłoka od Dolnego Martwego Punktu do GMP. Co prawda silnik nie pracuje na stopniu sprężania, lecz na ciśnieniu sprężania, ale stopień sprężania ma na to ciśnienie bezpośredni wpływ. Najczęściej zwiększanie stopnia sprężania odbywa się przez zmniejszanie pojemności komory spalania, przy niezmienionej pojemności skokowej cylindra. W takim przypadku, najczęściej wystarcza samo splanowanie głowicy, rzadziej wymaga wymiany tłoków na bardziej wypukłe.

Zwiększenie stopnia sprężania występuje również w przypadku zwiększania pojemności skokowej cylindra, przy niezmienionej pojemności komory spalania ( sytuacja taka występuje gdy zwiększamy średnicę lub skok tłoka, lub i jedno i drugie ). Tak czy tak, zwiększanie stopnia sprężania powoduje wzrost ciśnienia sprężania, a to z kolei powoduje wzrost mocy.

Niestety zwiększanie stopnia sprężania, nie jest nieograniczone. Ogranicza je skutecznie liczba oktanowa paliwa, która decyduje o odporności paliwa na spalanie detonacyjne. Przekroczenie dla stosowanego paliwa dopuszczalnej wartości ciśnienia sprężania, powoduje wystąpienie bardzo szkodliwego spalania detonacyjnego, a to z kolei powoduje spadek mocy, wzrost temperatury i w krótkim czasie może być powodem poważnej awarii silnika.



luckash
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw gru 08, 2005 19:55
Lokalizacja: Bartniczka
Kontakt:

Post autor: luckash » wt sie 29, 2006 13:55

No dobrze rozumie. Wchodziłem na tą stronkę co podał Mikołaj 11 (dzięki) i pojemność cylindra będę wiedział ale jak obliczyć tą pojemność komory spalania?
Czyli żeby zmniejszyć sprężanie trzeba "odsunąć" głowice dalej od bloku zgadza siś?!
Można prosić jakieś proste i zarazem niedrogie metody odprężania!? Czytałem na forum że można zakładać drugą uszczelkę pod głowicę ale czy to ich nie wypchnie spod głowicy?



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt sie 29, 2006 18:58

Można powiększyć komore spalania przez zdjęcie pewnej ilości materiału z niej. Proste i tanie metody odprężania są tylko na krótką mete bo zawsze coś z nimi nie tak. Najlepiej zmienić tłoki na kute.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości