Wymiana filtra oleju

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Wymiana filtra oleju

Post autor: italiano_83 » sob mar 24, 2012 14:58

Tak powinien wyglądać zestaw do wymiany filtra oleju - dwa oringi mały/duży oraz sam filtr oleju.
Obrazek
RemixSub pisze: a ten szeroki oring został stary
I dlatego cieknie, ten szeroki jest pod nakrętkę filtra oleju w ALH.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Wymiana filtra oleju

Post autor: ciachotdi » pn lip 16, 2012 18:10

a czym się różni jeden od drugiego ObrazekObrazek



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Wymiana filtra oleju

Post autor: italiano_83 » pn lip 16, 2012 18:27

ciacho840 pisze:a czym się różni jeden od drugiego
SYMBOL: OE650/1
ZASTOSOWANIE M.IN. W POJAZDACH: Skoda Fabia 1.9D; Seat Toledo 2.3 V5; Volkswagen Golf IV 2.3i V5

SYMBOL: OE640/1
ZASTOSOWANIE M.IN. W POJAZDACH: Audi A3 1.9TDI, Skoda Octavia 1.9SDI,TDI, Volkswagen Golf IV 1.9SDI,TDI


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Wymiana filtra oleju

Post autor: ciachotdi » pn lip 16, 2012 18:52

italiano_83 i wszystko jasne, a do czego służy ten mały oring w twoim poście wyżej ?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Wymiana filtra oleju

Post autor: italiano_83 » pn lip 16, 2012 19:10

ciacho840 pisze:italiano_83 i wszystko jasne, a do czego służy ten mały oring w twoim poście wyżej ?
Zakłada się go na koniec stelaża który jest całością z nakrętką filtra oleju.
Obrazek


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Wymiana filtra oleju

Post autor: ciachotdi » pt sie 03, 2012 10:55

a czy ma znaczenie jak wsadze filtr oleju napisem do góry czy napisem w dol. Bo na filtrze nie ma oznaczenia



Awatar użytkownika
sidewind76
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 371
Rejestracja: śr maja 02, 2012 12:45
Lokalizacja: Świat :)

Wymiana filtra oleju

Post autor: sidewind76 » pt sie 03, 2012 12:14

jeśli nie ma konkretnych wskazówek co do zorientowania filtra czyli np strzałek kierunkowych lub odpowiednich wypustów to założenie filtra nie ma znaczenia


Od nieba dzieli nas tylko 9 milimetrów... :)

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Wymiana filtra oleju

Post autor: italiano_83 » pt sie 03, 2012 16:22

ciacho840 pisze:a czy ma znaczenie jak wsadze filtr oleju napisem do góry czy napisem w dol. Bo na filtrze nie ma oznaczenia
Ja założyłem filtr zgodnie z oznaczeniami na nim, miałem zaznaczoną górę napisem top/góra .
I teraz jak rozpoznać gdzie jest góra a gdzie dół, popatrz do środka filtra oleju z obu stron, w środku jest otwór na wylot, ze strony z której otwór zwęża się głębiej jest góra, a gdzie zwężenie jest płycie to dół.

Góra
Obrazek
Dół
Obrazek


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Choody91
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: sob wrz 03, 2011 10:04
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wymiana filtra oleju

Post autor: Choody91 » ndz sie 05, 2012 18:56

Łuki_79 pisze:Ja akurat olej wymieniam u znajomego mechanika - olej mam wysysany przez bagnet,wolę nie ruszać tego korka w tej aluminiowej misce :grin: ,do tego również wyssana resztka z obudowy filtra oleju.Nie trzeba rozkręcać osłony pod silnikiem,10 min i po krzyku
bueno pisze:czy trzeba coś dodatkowo przesmarować przez założeniem obudowy?
Odkręcasz,wymieniasz filtr,zakręcasz pokrywkę filtra
Wystarczy dolny płat osłony silnika zdjąć to chwila moment, no ale co prawda zawsze się upier**** odkręcając tą śrubę ...


Obrazek
Mój Białasek 8)

fido
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: śr wrz 10, 2008 17:48
Lokalizacja: Wlkp ...

Re: Wymiana filtra oleju

Post autor: fido » pt sie 17, 2012 18:32

witam!! panowie mam takie pytanie: Filtr oleju (przy transporcie) został delikatnie przygnieciony z jednej strony jakies 1cm(po środku)wygląda to dosłownie tak jak te "zemby"do odkręcanie!taka mała wgniotka, i teraz pytanie moge to zostawic i wkręcic??



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9189
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wymiana filtra oleju

Post autor: wesol » ndz sie 19, 2012 18:43

jest dziura w filtrze??


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Wymiana filtra oleju

Post autor: italiano_83 » śr wrz 26, 2012 21:35

Jak by ktoś pytał gdzie zostaje olej kiedy się go z miski przez korek spuszcza lub odsysa jedynie z miski :bajer:
Zobaczcie sobie przy wymianie, że on tam stoi i nie spływa do miski po wyciągnięciu wkładu filtra oleju ..
Da się jeszcze sondę włożyć w dwa w trzy kanały widoczne na zdjęciach i odsysać olej ..
Odessanie oleju ręczną vacum pompą zajęło mi z 15min ...liczę samo odsysanie z miski + odsysanie z obudowy filtra i kanałów 2-3min.
Czy te 100ml ma znaczenie przy wymianie... moim zdaniem absolutnie nie... :bajer: Chciałem jedynie pokazać, że jest różnica, mała ale jest przy wymianie tradycyjnej a odsysaniu i tyle.

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Mark_Funky
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: sob lip 09, 2011 17:42
Lokalizacja: WOS

Wymiana filtra oleju

Post autor: Mark_Funky » śr mar 06, 2013 15:40

panowie a ten wkład powinien się jakoś zatrzasnąć na sztywno? próbowałem tam jakoś go docisnąć do tego korka ale nie chciał się zachaczyć, więc tak go włorzyłem i dokręciłem myśle że jak jest dokręcony to chyba sam się tam jakoś wpasowuje?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Wymiana filtra oleju

Post autor: italiano_83 » śr mar 06, 2013 17:45

Spokojnie on się zablokuje na dole w obudowie filtra oleju.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości