seat ibiza 1.4 AUD-wypadanie zapłonu

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

seat ibiza 1.4 AUD-wypadanie zapłonu

Post autor: robert14-83 » pn sty 07, 2013 13:39

Witam. Mam problem z powtarzającym się błędem(co jakiś czas zapala się check) po podpięciu pod vag wyskakują następujące błędy:
3 Faults Found:
17560 - Long Term Fuel Trim Additive Air Bank 1: Range 2: System too Lean
P1152 - 35-10 - - - Intermittent
16684 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0300 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16687 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0303 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

wymieniłem już świece i kable WN na NGK. problem dalej pozostał. czy wymiana cewki rozwiąże temat czy niekoniecznie??? mogę tak jeździć jeśli auto "łapie" takie błędy???



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8993
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

seat ibiza 1.4 AUD-wypadanie zapłonu

Post autor: marcin7x5 » pn sty 07, 2013 14:28

Masz wypadanie zapłonu na 3 cylindrze. Sprawdź cewkę na świecy na tym cylindrze jeżeli je masz. Ewentualnie przewody od cewki idące do sterownika silnika.



robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

seat ibiza 1.4 AUD-wypadanie zapłonu

Post autor: robert14-83 » pn sty 07, 2013 17:31

tutaj jest jedna cewka i 4 przewody idące z cewki na każdą świecę



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8993
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

seat ibiza 1.4 AUD-wypadanie zapłonu

Post autor: marcin7x5 » śr sty 09, 2013 15:11

Trzeba sprawdzić czemu masz wypadanie zapłonu. Pomierz opornośc tej cewki pomiędzy gniazdami 3i4 cyl.Jeżeli dobrze pamiętam to powinno byc ok 5-6 kohm. Druga sprawa to trzeba sprawdzić czy czasami świeca w tym cylindrze nie jest zarzurzona olejem. W silnikach 1,4 i 1,6 16V zdarza się, że rzuca olejem pomiedzy pokrywa zaworów właśnie na świece i stąd ten brak zapłonu.



robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

seat ibiza 1.4 AUD-wypadanie zapłonu

Post autor: robert14-83 » pn lip 15, 2013 15:09

przez pól roku był spokój i nie zaświecała się kontrolka silnika- myślałem że wyeliminowałem ten problem. wczoraj niestety znowu to samo- migająca kontrolka silnika. po podpięciu vag'a pokazały się te błędy:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f
Control Module Part Number: 6K0 906 032 AC
Component and/or Version: ME7.5.10 4192
Software Coding: 00001
Work Shop Code: WSC 06402
4 Faults Found:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
P0303 - 35-00 - -
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
P0304 - 35-00 - -
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
P0302 - 35-00 - -
Wymieniłem dzisiaj świece na nowe bosch irydowe oraz kable NGK. Podmieniłem też cewkę na inną ale na podmienionej zaczął chodzić jakby na 2,3 cylindry więc powróciłem do swojej i odpalił normalnie ale po chwili znowu złapał bląd: 16687- wypadanie na 3 cylindrze.
Gdzie szukać przyczyny???? Nie chce wymienić pół silnika.
Wydaje mi się że problem powrócił bo od kilku dni u nas pada deszcz i może wilgoć ma wpływ na wypadanie zapłonu????



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8993
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

seat ibiza 1.4 AUD-wypadanie zapłonu

Post autor: marcin7x5 » wt lip 16, 2013 12:52

Sprawdź czy nie skaczą Ci gdzieś iskry po spryskaniu przewodow, cewki/cewek. Najlepiej wieczorem.



robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

seat ibiza 1.4 AUD-wypadanie zapłonu

Post autor: robert14-83 » pt paź 04, 2013 18:48

zabrałem się za usunięcie usterki. po pomiarze ciśnienia sprężania okazało się że wygląda to tak 13,11,5,6 mechanik typuje że to jest przyczyna wypadania zapłonu



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8993
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

seat ibiza 1.4 AUD-wypadanie zapłonu

Post autor: marcin7x5 » wt paź 08, 2013 15:09

5 i 6 to juz poniżej normy. Brak spręzania to i brak zapłonu bo wszystko *#cenzura#* w wydech.



robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

seat ibiza 1.4 AUD-wypadanie zapłonu

Post autor: robert14-83 » wt paź 08, 2013 16:14

zawory są podparte??? jakieś typy???



Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

seat ibiza 1.4 AUD-wypadanie zapłonu

Post autor: Fafik258 » wt paź 08, 2013 17:56

robert14-83 pisze:zawory są podparte??? jakieś typy???
Mierzył ciśnienie sprężania i nie wie czy padły pierścienie czy zawory. Zmień mechanika na takiego który potrafi zrobić próbę olejową i potrafi zinterpretować wyniki. Do 3 cylindra wlewasz 5 ml oleju, mierzysz jak podskoczy do 11-13 to pierścienie padły jak podskoczy nieznacznie powiedzmy 6-7 to zawory



robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

seat ibiza 1.4 AUD-wypadanie zapłonu

Post autor: robert14-83 » wt paź 08, 2013 19:16

na wiosne inny mechanik rozbierał dół bo panewka się przytarła- wymieniono wtedy wał panewki i jeden korbowód. tłoki i pierścienie były ok.
teraz przy pomiarze ciśnienia inny już mechanik zdjął pokrywe zaworów i oglądał wałek w głowicy i stwierdził że wygląda bardzo dobrze. nie wiem czy robił próbę olejową. stwierdził że na pewno coś z zaworami. zapytałem czy to może pierścienie przepuszczają ciśnienie to odpowiedział że wtedy brał by duże ilości oleju a tak nie jest...
jestem z nim umówiony za tydzień- zdejmie wtedy głowicę i podociera zawory i według niego powinno być ok( mechanik ten ma bardzo dobrą opinię na naszym terenie)



Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

seat ibiza 1.4 AUD-wypadanie zapłonu

Post autor: Fafik258 » wt paź 08, 2013 19:22

Spoko, po prostu walnąłeś takie pytanie
robert14-83 pisze:zawory są podparte??? jakieś typy???
pomyślałem, że mechanior na nic nie wpadł konstruktywnego :hmm:

To, że auto nie bierze oleju nie oznacza, że np. sprężający jest popękany. Żebyś się nie przejechał. Mając głowicę w górze wytargać tłoki to już formalność



robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

seat ibiza 1.4 AUD-wypadanie zapłonu

Post autor: robert14-83 » wt paź 08, 2013 19:43

dziwi mnie to że na wiosnę był robiony remont po przytartej panewce a już od razu był problem z wypadaniem zapłonu(czyli słabe ciśnienie spręzania) dlatego oddałem teraz samochód do innego mechanika w nadziei że znajdzie przyczynę wypadania zapłonu ale myślałem że to coś elektrycznego a nie mechanicznego bo skoro silnik na wiosnę był rozłożony to ten pierwszy mechanik wszystko sprawdził i jest wszystko OK.
teraz mechanik stwierdził że to na 99% zawory bo miał już kilka takich przypadków...



Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

seat ibiza 1.4 AUD-wypadanie zapłonu

Post autor: Fafik258 » wt paź 08, 2013 22:35

Mechanicy to ignoranci i potwierdza sie to w przypadku tego pierwszego. On miał tylko panewke zrobić więc nic więcej go nie obchodziło



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości