Passat B6 2.0 TDI brak smarowania

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

dodol2006
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz sie 29, 2010 21:02

Passat B6 2.0 TDI brak smarowania

Post autor: dodol2006 » sob mar 03, 2012 20:20

Witam prosze o rade, w moim passacie B6 wyskoczyl komunikat na czerwono o cisnieniu oleju. wyskoczyły bledy na zolto katalizator czyli nieprawidlowosc w ukladzie wydechowym i blad swiec. silnik stracil na mocy.....prosze o szybka rade. mam silnik 2.0 140km skrzynia DSG



Tommi029
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn maja 19, 2008 18:55
Lokalizacja: Kolbuszowa

Prosze o pomoc passat B6

Post autor: Tommi029 » sob mar 03, 2012 20:31

Po pierwsze to zakaz uruchamiania silnika- duża szansa że napęd pompy oleju sie skończył.
A jeśli chodzi o te pozostałe kontrolki to moja szklana kula nie może nawiązać połączenia, pewnie wyjąłeś kluczyk.



dodol2006
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz sie 29, 2010 21:02

Prosze o pomoc passat B6

Post autor: dodol2006 » sob mar 03, 2012 20:39

czyli ze pompa oleju do wymiany ?? powiedz kolego jaki to jest koszt ?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14608
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Prosze o pomoc passat B6

Post autor: Michał_1977 » sob mar 03, 2012 21:39

Czy posiadasz filtr cząstek stałych (DPF)?
Jeśli tak,to sprawdź stan oleju.Jak będzie nad stan,to znaczy,że ON wali w olej,przez co ciśnienie spadło i kontrolka się świeci,ew.ECU wychwycił i ostrzega o niebezpieczeństwie dla silnika.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Tommi029
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn maja 19, 2008 18:55
Lokalizacja: Kolbuszowa

Prosze o pomoc passat B6

Post autor: Tommi029 » sob mar 03, 2012 21:43

Diagnostyka, diagnostyka jeszcze raz diagnostyka.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10502
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Prosze o pomoc passat B6

Post autor: doggie » sob mar 03, 2012 21:46

Tommi029 pisze: duża szansa że napęd pompy oleju sie skończył.
może tak może nie choć faktem jest że Passaty B6 2.0 TDI to padaczka, stawiam bardziej na to że katalizator zapchany, waliło paliwem do oleju który jest mocno rozrzedzony, proponuję sprawdzić stan oleju wymienić go i zrobić procedurę dopalania DPF-a, choć nie można oczywiście wykluczyć że napęd pompy olejowej się skończył



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14608
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Prosze o pomoc passat B6

Post autor: Michał_1977 » sob mar 03, 2012 21:49

doggie pisze:choć nie można oczywiście wykluczyć że napęd pompy olejowej się skończył
Dokładnie zębatka na wale.Przekleństwo tych silników...
Ile masz nakulane kilometrów?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

dodol2006
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz sie 29, 2010 21:02

Prosze o pomoc passat B6

Post autor: dodol2006 » ndz mar 04, 2012 19:54

mam przejechane 91 tys. tak jak mowilem silnik stracil na mocy i pali sie czerwona kontrolka od oleju. nie wiem czy to wina bledow czy co....swiece mi tez sie swieca...



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10502
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Prosze o pomoc passat B6

Post autor: doggie » ndz mar 04, 2012 21:00

dodol2006 pisze:mam przejechane 91 tys.
kupowałeś auto z salonu że jesteś pewny przebiegu? Zresztą te silniki /napęd pompy oleju/ potrafią się wyssrać przy tym przebiegu



dodol2006
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz sie 29, 2010 21:02

Prosze o pomoc passat B6

Post autor: dodol2006 » ndz mar 04, 2012 21:05

znajomy mi prztwiozl auto z niemiec i przebieg jest pewny. jak myslicie co to moze byc i jakie sa koszta ?



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10502
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Prosze o pomoc passat B6

Post autor: doggie » ndz mar 04, 2012 21:14

mojemu kumplowi jego szwagier - de facto handlarz - przywiózł Sharana z przebiegiem 152 tyś km, jak się okazało miał 400 tyśkm, więc nawet w rodzinie można zostać zrobionym w balona, to tak na marginesie, co do awarii - nikt raczej nie jest jasnowidzem i trudno ocenić awarię



Awatar użytkownika
markim321
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: czw cze 25, 2009 18:37
Lokalizacja: New Dzikow

Re: Prosze o pomoc passat B6

Post autor: markim321 » ndz mar 04, 2012 21:21

Prawdopodobientwo jest spore że wytarła się zębatka napędu pompy olejowej. Niestety nie można wymienić samej zębatki (o ile nie doszło do uszkodzenia silnika) poniewaz inżynierowie VW założyli że będzie to element niewymienialny, koszt spory liczony w tys zł. Jak na 90 tys to i tak sporo przejechał. Te silniki są tak udane że potrafią się sypać już po 30 tys, pompowtryski Siemensa to typowe jednorazówki, padają jak muchy, jeden po drugim, jak nie 4 na raz, koszt wymiany też podwyzsza tetno. Kolejne nowinki techniczne tego silnika to pękająca głowica, turbina wytrzymująca jeden sezon, rozsypujące się koła dwumasowe itp. Auto pod Vag i więcej będziesz wiedział kolego niz my tu teraz, ew sprawdzić stan tej zębatki.


viewtopic.php?f=88&t=351270" onclick="window.open(this.href);return false;

dodol2006
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz sie 29, 2010 21:02

Prosze o pomoc passat B6

Post autor: dodol2006 » ndz mar 04, 2012 21:30

aha to nie za fajnie...jutro jade podpiac go pod komp i bede wiecej wiedzial. mam nadzieje ze to nic az tak strasznego. moze da sie te czesci dac do regeneracji ??



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14608
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Prosze o pomoc passat B6

Post autor: Michał_1977 » ndz mar 04, 2012 22:16

dodol2006 pisze:jutro jade podpiac go pod komp
Może lepiej nie jedź,tylko niech ktoś z kompem przyjedzie do Ciebie,bo jak padł napęd pompy,to jeszcze silnik zatrzesz.
Podpiąć VAGa,odpalić na chwilkę i zgasić jak najszybciej po zdiagnozowaniu :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 24 gości