Wypadanie zapłonu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

MarMus1971
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: sob sie 23, 2008 19:18
Lokalizacja: Kraków

Wypadanie zapłonu

Post autor: MarMus1971 » sob lut 18, 2012 17:14

Witam wszystkich forumowiczów. W dniu wczorajszym po nastaniu odwilży silnik w moim mk5 1,4 FSI z 2004 r. po porannym odpaleniu zaczął dziwnie pracować. Odgłos jego pracy świadczył o tym jakby nie palił na wszystkie cylindry. Znajomy mechanik stwierdził że cewka na drugim cylindrze nie pracuje co zostało potwierdzone podpięciem pod Vag-a i określone jako tzw. okresowe wypadanie zapłonu na 2 cylindrze. Uszkodzona cewka została wymieniona na nową firmy Bosch. Jednak po odpaleniu auta silnik znowu zaczął pracować głośno i nierówno. Po ponownym podpięciu pod vag-a okazało się, że uszkodzeniu uległa z kolei cewka na 1 cylindrze (okresowe wypadaniem zapłonu na 1 cylindrze) a co się z tym wiąże konieczność zakupu następnej. W związku z tym mam do kolegów pytanie czy rzeczą normalną jest, że cewki padają jedna za drugą, a może należy wymieniać wszystkie tak jak świece zapłonowe? Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Wypadanie zapłonu

Post autor: edzio » sob lut 18, 2012 21:28

Zbieg okoliczności,jednak wypadanie zapłonów nie zawsze wina cewki,świece,wtryski ,a nawet szcelność dolotu ,czy cisnienie paliwa.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6852
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Wypadanie zapłonu

Post autor: Piasek » sob lut 18, 2012 23:20

Pojawiło się to zaraz na zimnym jeszcze silniku czy już lekko rozgrzanym ?


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

MarMus1971
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: sob sie 23, 2008 19:18
Lokalizacja: Kraków

Re: Wypadanie zapłonu

Post autor: MarMus1971 » ndz lut 19, 2012 09:19

Problem pojawił się na zimnym silniku po nocnym postoju w garażu. Odpalałem go kilkukrotnie ale za każdym razem praca silnika wyglądała tak samo. Ciekawi mnie dlaczego po wymianie cewki na 2 cylindrze problem ten pojawił się z kolei na 1 cylindrze, dodam że są zamontowane jeszcze pierwsze oryginalne cewki oznaczone jako 03/04 czyli mniemam że z 2004r. (rok m.in. produkcji auta).



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6852
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Wypadanie zapłonu

Post autor: Piasek » ndz lut 19, 2012 10:32

Jeżeli już na zimnym to poległ mój pomysł z dmuchniętą uszczelką głowicy między 1 a 2gim cylindrem. To siadanie cewek to może być faktycznie zbieg okoliczności a może i też elementarne zużycie. Ma to swoją żywotność, silnik swoje lata, cewki liczbę godzin pracy czy cykli i zaczynają siadać - może się okazać ze po kolei będą siadać pozostałe. Podobnie jak żarówki H7... jak świecą to świecą. Jak siądzie jedna to za 2-3 dni siada druga. Trzeba wymieniać parami.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

MarMus1971
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: sob sie 23, 2008 19:18
Lokalizacja: Kraków

Wypadanie zapłonu

Post autor: MarMus1971 » ndz lut 19, 2012 10:58

A czy jest rzeczą możliwą, że w wyniku uszkodzenia świecy zapłonowej padła cewka zapłonowa. Chcę jeszcze spróbować z wymianą wszystkich świec na nowe bo może w nich jest przyczyna - zrobiłem na nich około 25 tys. km więc teoretycznie powinny być jeszcze dobre.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6852
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Wypadanie zapłonu

Post autor: Piasek » ndz lut 19, 2012 11:27

Ja wiem... jakiś większy opór na świecy teoretycznie może nadwyrężać delikatną jednak cewkę, zwłąszcza nieprawidłowe wartości przerw na świecach - korygowałeś ? Ale wydaje mi się że to klasyczne zużycie eksploatacyjne.
25tys km na świecach to nic wielkiego. Serwis pewnie przewiduje ich wymianę co 60 tyś km...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

MarMus1971
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: sob sie 23, 2008 19:18
Lokalizacja: Kraków

Wypadanie zapłonu

Post autor: MarMus1971 » ndz lut 19, 2012 11:36

Znajomy doradził abym przed kolejną wymianą cewki podjechał do elektromechanika i sprawdził prawidłowość napięcia podawanego na cewki i uniknąć ewentualnego uszkodzenia nowych cewek.



MarMus1971
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: sob sie 23, 2008 19:18
Lokalizacja: Kraków

Re: Wypadanie zapłonu

Post autor: MarMus1971 » wt lut 21, 2012 20:09

Witam. Wymieniłem wszystkie świece na nowe firmy Bosch i wszystkie cewki zapłonowe również na Boscha i jak na razie jest ok.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Wypadanie zapłonu

Post autor: edzio » wt lut 21, 2012 22:18

Może tylko wina świec ,wypadanie zapłonów to wielki temat.W dzisiejszych czasach nowe nie znaczy dobre,spotkałem się kilka razy.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8993
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Wypadanie zapłonu

Post autor: marcin7x5 » śr lut 22, 2012 10:33

Trzeba było popytac w aso vw o te cewki. Mają teraz akcje serwisowa na cewki zapłonowe więc może załapałbys się na tą akcję.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6852
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Wypadanie zapłonu

Post autor: Piasek » śr lut 22, 2012 11:45

Auto z 2004 roku... to już raczej żadna akcja serwisowa nie obejmuje nawet jeżeli były wadliwe.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk5 (2003 - 2009)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości