schemat instalacji podciśnienia B5FL 1.9 TDI

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

maj_majewski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz sty 09, 2011 00:44

schemat instalacji podciśnienia B5FL 1.9 TDI

Post autor: maj_majewski » pn kwie 04, 2011 21:03

Proszę o info, w którą stronę ma być ustawione to coś, co zapobiega powrotowi powietrza w jedną stronę.
Zaznaczyłem to czerwonym kółkiem. Wężyk idący od czujnika jest "bierny" a ten za tą blokadą ssie. Wsadziłem to umożliwiając ssanie, czyli zablokowałem ewentualny powrót powietrza do czujnika.
Obrazek



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

schemat instalacji podciśnienia B5FL 1.9 TDI

Post autor: italiano_83 » śr kwie 06, 2011 09:44

Ten element powinien być dwukolorowy - czarno/biały i białą stroną powinien być skierowany do trójnika z którego wężyki prowadzą do N75 i akumulatora podciśnienia.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

NoWy072012692
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 11:17

schemat instalacji podciśnienia 1.9 TDI 110 km "98r.

Post autor: NoWy072012692 » śr kwie 06, 2011 13:40

Proszę o pomoc. Potrzebuję schemat instalacji podciśnienia GOLF IV 110 KM "98r. Chciałbym wymienić wężyki na nowe ale mam problem bo w moim aucie są trzy zaworki sterujące turbiną z czego jednemu zaworkowi brakuje wężyka. Zawsze spotykam tylko dwa te zaworki w innych golfach a u mnie są trzy. Nie wiem czy tak ma być czy ktoś dodał sobie trzeci. Dlatego proszę o pomoc i schemat tej instalacji.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

schemat instalacji podciśnienia B5FL 1.9 TDI

Post autor: italiano_83 » śr kwie 06, 2011 15:06

Mniejszy cały czarny to zawór n239 sterujący klapą gaszącą, pozostałe dwa to n75 (biała główka) steruje praca turbo i n18 (taki sam jak n75 tylko cały czarny) steruje pracą zaworu EGR.
Cały temat i jest schemat.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 1&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

rozyk_l
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: wt paź 27, 2009 12:06
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Re: schemat instalacji podciśnienia B5FL 1.9 TDI

Post autor: rozyk_l » wt lip 12, 2011 06:16

Czym grozi jazda bez zaworka zwrotnego zaznaczonego na ilustracji w pierwszym poście czerwonym kółkiem?

Około pół roku temu wymieniałem go (koszt ASO ok 50 zł) i znów padł. Zapchał się syfem co blokuje sterowanie gruszką i auto jest jak SDI. Obecnie zaworek jest wyrzucony i dany wężyk.

Panowie odpowiedzcie żeby nie zakładać nowego tematu :/



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości