witam!
znalazlem na forum informacje, ze sa wsrod was tacy, co samodzielnie regenerowali pompe wspomagania. ja tez rozbieralem swoja pompe, wymienialem lozysko i oringi. niestety wpadlem na pomysl gruntownego przeczyszczenia wszystkiego...
jest tam w miejscu gdzie przykreca sie przewod cisnieniowy taka wkrecana tuleja, pod ktora siedzi maly cisnieniowy zaworek (oparty na sprezynie). na zaworku jest wkrecana nakretka z filtrem siateczkowym.
wlasnie ta nakretke wykrecalem, ale nie za bardzo dokladnie wkrecilem w to samo polozenie. teraz wspomaganie dziala tylko przy wyzszych obrotach. zanim wykrece to raz jszcze chcialem zapytac, czy ktos wie czy ten zaworek skrecac, czy wykrecac?
BTW mam druga pompe (kupilem na wszelki wypadek, ale bez tego wkrecanego zaworu) z Passata '93 i jest troche inna - zamykana pokrywa na sruby (moja jest '88 jak caly passat, i ma wciskane tuleje i zamkniecie metalowym pierscieniem). wiecie moze czym sie te pompy roznia poza tym? ta pompa nowsza nie chciala dzialac ze starym zaworem zwrotnym...? na oko maja inny gwint.
ufff... to tyle. mam nadzieje, ze ktos pomoze :)
Passat B3 regulacja pompy wspomagania
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Koło pasowe sciagnąłem ściągaczem do łożysk (taki toya badziew za pare zeta). Jak bedziesz nap...ł młotkiem to możesz ukruszyc tylna ścianke obudowy pompy (ta co sie o nia opiera metalowy pierścień). Chyba, że ściagniesz pierścień zegera (ten zabezpieczający łozysko pod kołem pasowym) i wyciagniesz wałek pompy razem z łozyskiem i uchwytem koła pasowego. Wtedy mozesz zamocowac w imadle i wybic młokiem. Po sciagnieciu uchwytu i łozyska na wałku sa ślady, gdzie były zamocowane w/w elementy, wiec z ustaleniem połozenia przy montazu nie ma problemu. Przy montażu wskazane duże imadło i kawałek rurki lub klucz nasadowy jako dystans do wciśnięcia łozyska i uchwytu koła pasowego.fronius pisze:a jak sciagnoles ucheyt mocujacy kolo pasoee. ten co wkreca sie 3 sruby a srodku jest imbus.
U mnie zużyło sie łozyskowanie tylne wałka (końcówka wałka wchodzi w łożysko igiełkowe w tylnej obudowie). Wałek sie wyrobił i lipa. Raczej nie do naprawy. Dorażnie wbiłem bardziej wałek na łożysku o ok. 2mm. Pompa wyje teraz tylko przy max. skręcie - a przedtem przy każdym ruchu kierownica. Ale to chyba patent na chwile...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 125 gości