Czas nagrzewania autka.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Wojtek-Ka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: pn lis 05, 2007 10:01
Lokalizacja: Gdansk

Czas nagrzewania autka.

Post autor: Wojtek-Ka » śr lis 24, 2010 18:35

Witam zastanawiam się po jakim czasie macie nagrzane furki.
GOLF II 1,8 RP
Możliwe ze ktoś sprawdzał po jakim czasie włączy się wiatraczek odpalając autko z zimnego silniczka i zostawiając na jałowym.
I ile powinien spalać na jałowym silnik przez 1 godzinkę ?? albo inny okres 15 minut ??



Awatar użytkownika
janek1350
VW MANIAK
VW MANIAK
Posty: 459
Rejestracja: śr paź 28, 2009 19:44
Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
Kontakt:

Czas nagrzewania autka.

Post autor: janek1350 » śr lis 24, 2010 19:04

Teraz w zime kazde auto nagrzewa sie dłuzej tzn mój po przejechaniu tych 3km łapie temperature 90stopni w zime troche więcej jak ci sie długo nagrzewa i słabo grzeje to sprawdz termostat czy działa poprawnie a co do drugiego pytania na postoju na biegu jaowym zeby sie silnik zagrzał to by musiało potrwać około 30min i duzo ci przytym nie spali paliwa.



Awatar użytkownika
numb7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: sob sie 25, 2007 07:35
Lokalizacja: Nowe Miasto
Kontakt:

Czas nagrzewania autka.

Post autor: numb7 » śr lis 24, 2010 20:48

W miescie nagrzewa sie szybko a w po wyjechaniu na trase temperatura mi spada do ok 70 stopni. Mam zalozony termostat wahler 84 stopnie otwarcia. Myslicie ze lepszy byłby 89 stopni? Chlodnice i tak mam zakryta tektura.



Awatar użytkownika
janek1350
VW MANIAK
VW MANIAK
Posty: 459
Rejestracja: śr paź 28, 2009 19:44
Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
Kontakt:

Czas nagrzewania autka.

Post autor: janek1350 » śr lis 24, 2010 20:59

Termostat na 84stopnie to troche mało ja mam na 89 stopni i jest ok a jak zasłanasz chłodnice tektórą to nie zasłanij całej tylko połowe bo śilnik przegrzejesz.



Wojtek-Ka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: pn lis 05, 2007 10:01
Lokalizacja: Gdansk

Czas nagrzewania autka.

Post autor: Wojtek-Ka » śr lis 24, 2010 21:12

Ja raczej się martwię przegrzewaniem silniczka, zalany mam olej 10w40.
Dosyć szybko się nagrzewa 3 minutki morze 5 i ciepełko dmucha.



Awatar użytkownika
janek1350
VW MANIAK
VW MANIAK
Posty: 459
Rejestracja: śr paź 28, 2009 19:44
Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
Kontakt:

Czas nagrzewania autka.

Post autor: janek1350 » śr lis 24, 2010 21:14

Jak termostat działa poprawnie to silnik niema prawa sie przegrzać.



anko1973
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: sob sty 23, 2010 01:35
Lokalizacja: Warszawa

Czas nagrzewania autka.

Post autor: anko1973 » śr lis 24, 2010 22:20

u mnie teraz 2,3 minuty jazdy nawet po mieście bez korków, zatrzymywanie tylko na światłach i dmucha gorąc z dmuchawy - jaka jest temp cieczy to nie wiem bo mam walniety wskaźnik, ale drugi to Touran TDI 2005 rocznik i tam jak to w dieslu nagrzewanie to porażka



Awatar użytkownika
janek1350
VW MANIAK
VW MANIAK
Posty: 459
Rejestracja: śr paź 28, 2009 19:44
Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
Kontakt:

Re: Czas nagrzewania autka.

Post autor: janek1350 » śr lis 24, 2010 22:38

anko1973 pisze:u mnie teraz 2,3 minuty jazdy nawet po mieście bez korków, zatrzymywanie tylko na światłach i dmucha gorąc z dmuchawy - jaka jest temp cieczy to nie wiem bo mam walniety wskaźnik, ale drugi to Touran TDI 2005 rocznik i tam jak to w dieslu nagrzewanie to porażka
To co zrobiłeś ze tak szybko sie tobie nagrzewa ? :grin:



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Czas nagrzewania autka.

Post autor: bongo » śr lis 24, 2010 22:51

anko1973 pisze:u mnie teraz 2,3 minuty jazdy nawet po mieście bez korków, zatrzymywanie tylko na światłach i dmucha gorąc z dmuchawy - jaka jest temp cieczy to nie wiem bo mam walniety wskaźnik
gorąc to pojęcie względne :bajer:



anko1973
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: sob sty 23, 2010 01:35
Lokalizacja: Warszawa

Czas nagrzewania autka.

Post autor: anko1973 » śr lis 24, 2010 23:48

janek
kupiłem dobry wózek :helm:
a na poważnie nic ten mój (a właściwie małżonki) tak ma

Wojtek-ka tez mam 10 W 40 (LOTOSA) i jest OK; a dlaczego boisz sie przegrzania furki? niedawno kupiłeś? coś w niej robiłeś? jak jeździ i jest OK to się nie martw na zapas tylko smigaj

powiedz lepiej ile ci pali - też mam automata; walczyłem do niedawna z wysokim spalaniem (w zimie nawet 15 brał po mieście w lecie 11-12) teraz zmieniłem sondę (bo okazało sie na kodach usterek, ze sonda) i już widac gołym okiem na wskaźniku paliwa, że mniej bierze :D



Wojtek-Ka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: pn lis 05, 2007 10:01
Lokalizacja: Gdansk

Czas nagrzewania autka.

Post autor: Wojtek-Ka » pt lis 26, 2010 02:54

Aktualnie jest podczas testowania po wymianie całego wtrysku. Po mieście to 15 a morze i więcej a trasa to 10 L i jazda 140.
Walczyłem ze spalaniem teraz potrafi zgasnąć na światłach.
Wymienione prawie wszystko.
Jeszcze kody sprawdzę ale zimno i pada wiec się nie chce.

A czemu się zastanawiam czy czasem nie uszczelka pod głowica nie siadła.
Ale widać ten typ tak ma.



anko1973
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: sob sty 23, 2010 01:35
Lokalizacja: Warszawa

Czas nagrzewania autka.

Post autor: anko1973 » pt lis 26, 2010 09:54

Wojtek-Ka
co do nagrzewania - takie osiągi miał przy plus 6 st. teraz na mrozie to ciepełko idzie po 2-3 minutach a gorąc po jakiś 5-6.

ja walczyłem ze spalaniem jakies 3 lata (intnesywnie ok roku bo wczesniej to zonka jeździła raz na tydzień na zakupy wiec mnie to nie bolało w ogóle) - porażka - znalezienie fachowca od monowtrysku graniczy z cudem chyba juz teraz, jedni chcieli od 100 do 200 za sprawdzenie elektryki, inni chcieli wymieniać korpus wtrysku, inny pwoymieniał świece, kable, ale żaden nie potrafił uzasadnić po co i dlaczego.

w końcu spedziłem chyba ze 100 godzin na forum znalazłem troche materiałów - przejrzyj moje posty wiekszośc jest o RP lub ubezpieczeniach - pomierzyłem miernikiem co mogłem, zrobiłem testera diodowego - dziecinnie proste - zdiagnozowałem i okazało sie, że sonda walnieta; znalazłem też w końcu mechanika, który powiedział co może byc nie tak zanim dałem mu autko (a juz budowe auta znam troche więc juz mozna z mechanikiem konkretnie pogadać) teraz podejrzewam, że pali jakies 10 litrów po mieści max bo mam przejechane 300 km i połowa baku jest dopiero - jeszcze nie dolewałem bo nie mam takiej potrzeby.

jak wymieniasz rzeczy to na nowe czy używane?

generalnie w RP sporo rzeczy można pomierzyć i zdiagnozować zanim sie cos wymieni

dlaczego wymieniłes wtrysk co sie działo?



Wojtek-Ka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: pn lis 05, 2007 10:01
Lokalizacja: Gdansk

Czas nagrzewania autka.

Post autor: Wojtek-Ka » pt lis 26, 2010 15:45

Zobacz masz linka do moich rozwiazanych problemów.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=139&t=356129" onclick="window.open(this.href);return false;
Autkiem na co dzień jeździ dziewczyna a ja naprawiam i testuje :)
Ogólnie auto zaczęło palić straszne ilości paliwa.
Usterki jakie usunąłem co wymieniłem w kolejności wymieniania
Alternator nowy
Akumulatorr nowy
Lambda ( wymieniona mimo ze stara była jak najbardziej ok)
czujnik niebieski od temperatury silnika ( to przez tego dziada wszystko ) wymieniany na Firmy TOPRAN przeklamujacy
Wymiana wtrysku, dostałem z nową podstawą po jakimś gazowniku (allegro) posiadam jeszcze dałem 30 zł + wysyłka (również allegro)
Wymieniłem pompę wspomagania,
Po przejechaniu z prędkością 130 -140 km/h wysiadło mi wspomaganie potem wracało, i w tym samym czasie gasł silnik pierwsze skrzyżowanie przy zjeździe z autostrady i niema wspomagania i gaśnie motor

Przy wymianie pompy wspomagania wymieniłem
Pompę wody ,Termostat, zalałem nowym płynem,
Wpadłem na pomysł dokładnego pomierzenia czujnika temp Niebieskiego.
okazało sie ze przekłamuje i z tego tytułu mam ssanie długo oraz zalewa silnik
Wymieniłem na oryginalny VW 60 zł Problem spalin znikł wcześniej był siwy dym i smród paliwa.
I teraz w związku z tym ze gaśnie
Wymieniłem korkowca sprawdziłem działa.
Regulacja TPS miałem 0,18 powinno być 0,20-0,25V
Dalej potrafi zgasnąć zawsze w na światłach po ponownym odpaleniu jest wszystko w porządeczku.


Przed wymianą wtrysku nie gasł wiec będę kombinował z tym co wymieniłem czyli z powrotem stary wsadzę.
I zobaczymy jak będzie.
Chyba ze ktoś ma pomysły to śmiało.



anko1973
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: sob sty 23, 2010 01:35
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czas nagrzewania autka.

Post autor: anko1973 » sob lis 27, 2010 18:28

[quote="Wojtek-Ka"]Dalej potrafi zgasnąć zawsze w na światłach po ponownym odpaleniu jest wszystko w porządeczku.

ale zawsze tak masz niewazne czy ciepły czy zimy? a na kolejnych światłach też Ci znowu gaśnie? jak hamujesz silnikiem jest OK?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości