Golf V TDI 2.0 140KM UBYTEK PŁYNU CHŁODNICZEGO

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

czaczo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob wrz 18, 2010 11:41

Golf V TDI 2.0 140KM UBYTEK PŁYNU CHŁODNICZEGO

Post autor: czaczo » pn wrz 20, 2010 13:11

Witam serdecznie kupiłem Golfa V 2004r. 2.0TDI 140KM i ucieka mi gdzies płyn chłodniczy prawdo podobnie to uszczelka pod głowica tak ocenił to mechanik dodam ze samochód mam przbieg 225tys. km .Moze ktoś miał podobny problem ,czy nie było to uszkodzana głowica bo tez tak moze być :( ?? .Mam jeszce dwa problemy swieci mi sie czek informujacy o błedzie agr kontroli spalin to podobno nic goznego i czesto to sie zdarza w tych slinikach ?? jak to naprawic czy zwykłe czyszczenie czy wymiana ?? .Trzeci problem to Bład dwóch klap od klipatyzacji nie grzeje na dwoch klapach czy to zwykły bład czy silniczki padły a moze klapy sie zawiesiły?? Duzo tego ale moze ktos z waz koledzy miał podobny problem i go rozwiazał dziekuje i pozdrawiam



czaczo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob wrz 18, 2010 11:41

Golf V TDI 2.0 140KM UBYTEK PŁYNU CHŁODNICZEGO

Post autor: czaczo » pn wrz 20, 2010 13:13

przepraszam za błedy :)



Awatar użytkownika
GoF
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 10, 2007 11:22
Lokalizacja: Kraków

Golf V TDI 2.0 140KM UBYTEK PŁYNU CHŁODNICZEGO

Post autor: GoF » pn wrz 20, 2010 13:51

Nie chcę straszyć ale ostatnio byłem świadkiem takich objawów w 2.0 TDI 140KM w Seacie z przebiegiem ok 80tys tylko że z 2007 czy 2008r. Okazało się, że pękła głowica i do tego cieknący płyn wykończył turbinę (nie mam pojęcia jak), która się totalnie rozsypała w dolocie. Koszty naprawdę spore, oprócz drogiej głowicy doszła regeneracja turbiny i czyszczenie dolotu bo cały był w częściach z wirnika. Może to tylko uszczelka ale że to 2.0 a nie 1.9 to niestety obstawiam głowicę.



czaczo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob wrz 18, 2010 11:41

Golf V TDI 2.0 140KM UBYTEK PŁYNU CHŁODNICZEGO

Post autor: czaczo » wt wrz 21, 2010 09:13

tez tak słyszałem ze moze to być głowica mam nadzieje ze nie



Awatar użytkownika
mara_010
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 763
Rejestracja: pt sty 29, 2010 19:42
Lokalizacja: SuVA(G)łki BIEGUN
Kontakt:

Golf V TDI 2.0 140KM UBYTEK PŁYNU CHŁODNICZEGO

Post autor: mara_010 » wt wrz 21, 2010 10:14

Wiec jedz sprawdz niech zdejmie i zobaczy co to jest bo mi to za dobrze nie wyglada a w zbiorniczku wyrownawczym asz ciemniejszy plyn i ile tobie jego ucieka??


Ruda jest moja :) Zapraszam do tematu :

http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=481691

czaczo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob wrz 18, 2010 11:41

Golf V TDI 2.0 140KM UBYTEK PŁYNU CHŁODNICZEGO

Post autor: czaczo » wt wrz 21, 2010 11:13

własnie to jest dziwne bo po ostatnim dolaniu nic nie ubywa ,ale podobno w przewodach było nie ciekawie czyli cos sie miesza , zerkałem na głowice na allegro koszt 1500zł myslałem ze drozej ciekawe ile za robocizne?? wstawiłem dzis auto do mechanika i czekam na telefon ze to uszczelka ale podobno nie jest tak łatwo stwierdzic czy to głowica trzeba ja wysłac do ekspertyzy ,boje sie ze moze byc tak ze wymienia uszczelke splantuja głowice a tu okaze sie ze to głowcia :( kurcze pierwszy disel i takie przygody chyba wiecej nie kupie klekota benzyna to benzyna



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Golf V TDI 2.0 140KM UBYTEK PŁYNU CHŁODNICZEGO

Post autor: Sztomel » wt wrz 21, 2010 14:36

Na Twoim miejscu w pierwszej kolejności usunąłbym przyczynę usterki związaną z układem recyrkulacji spalin (po odczytaniu kodu błędu Vagiem lub VCDS) a potem dokładnie sprawdziłbym chłodnicę spalin zanim zleciłbym sprawdzenie głowicy.


Obrazek

czaczo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob wrz 18, 2010 11:41

Golf V TDI 2.0 140KM UBYTEK PŁYNU CHŁODNICZEGO

Post autor: czaczo » wt wrz 21, 2010 15:25

Dziekuje za podpowiedzi dam znać jutro co wyszło bede wiedział mam juz zamówiana głowice , wiec trzeba czekać tak to jest kupujesz samochód i wszytsko ma być ok a tu taki zonk trudno trzeba naprawić :( Martwi mnie tez ten bład klap nie grzeje cała prawa strona dziadostwo pieprzone :grrr:



Awatar użytkownika
Freddy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 492
Rejestracja: wt sty 13, 2009 17:17
Lokalizacja: WWL

Golf V TDI 2.0 140KM UBYTEK PŁYNU CHŁODNICZEGO

Post autor: Freddy » wt wrz 21, 2010 16:57

dołączę się do tematu i zapytam bo mam taki sam objaw raz na 2 miesiące tak mniej więcej muszę dolać płynu chłodniczego a mam 105 tysięcy przebiegu i dzisiaj wymieniłem kompletny rorząd. Okazało się że pompa wody nie puszczała czy oznacza to że moge mieć taki problem jak kolega GŁOWICA?? :/ a może gdzieś na przewodach są nieszczelności lub to sama uszczelka pod głowicą jest do wymiany?? Też mam rok 2004 i auto z polskiego salonu. POMOCY ;/ z góry dzięki



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Golf V TDI 2.0 140KM UBYTEK PŁYNU CHŁODNICZEGO

Post autor: karol8114 » wt wrz 21, 2010 17:06

Jak dużo dolewasz? jeśli nie znaczące ilości to jeździj i niczym się nie przejmuj.



Awatar użytkownika
Freddy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 492
Rejestracja: wt sty 13, 2009 17:17
Lokalizacja: WWL

Re: Golf V TDI 2.0 140KM UBYTEK PŁYNU CHŁODNICZEGO

Post autor: Freddy » wt wrz 21, 2010 17:09

karol8114 pisze:Jak dużo dolewasz? jeśli nie znaczące ilości to jeździj i niczym się nie przejmuj.
Dolewam tak 0,5 litra koncentratu rozrobionego 1:1 czyli w sumie 1L gotowej mieszanki tak raz na 2 lub 3 miesiące. To napewno nie głowica bo wiem że w tych silnikach to wada :/ ale mam dopiero 105 tysięcy i już by była do roboty :/



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Golf V TDI 2.0 140KM UBYTEK PŁYNU CHŁODNICZEGO

Post autor: karol8114 » wt wrz 21, 2010 17:13

Jakiś objaw? dymienie ?



Awatar użytkownika
Freddy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 492
Rejestracja: wt sty 13, 2009 17:17
Lokalizacja: WWL

Golf V TDI 2.0 140KM UBYTEK PŁYNU CHŁODNICZEGO

Post autor: Freddy » wt wrz 21, 2010 17:22

nie no dymi jak każdy diesel jak dostanie kopa ale zdrowo na czarno dymi tak jak powinien a przy tym jak by to dymienie miało znaczenie to brałby olej a ja od zmiany do zmiany dolewam około 1L po przejechaniu 8000KM od zmiany oleju więc chyba motor jest zdrowy i to jeszcze dobry silnik. Bo dzisiaj wstawiłem na wymianę rozrządu kompletu i powiedziałem mechanikowi że mam ubytki tego płynu a on że to może pompa woda już nie domaga i okazało się przy wymianie że pompa jest suchutka :/ ale może to jeszcze być nieszczelność układu chłodniczego bo tego nie sprawdzałem. A co do tej głowicy powinienem się martwić?? A jeśli to ona i za wczasu się ją splanuje i wymieni uszczelkę to uratuje ją w ten sposób?? czy w ogóle nie powinienem się tym narazie martwić?? Ten objaw pojawił się gdzieś przy przebiegu ponad 80 000KM. A może zaczekać i zobaczyć teraz po wymianie rozrządu czy będzie ubywał hm??



Awatar użytkownika
GoF
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 10, 2007 11:22
Lokalizacja: Kraków

Golf V TDI 2.0 140KM UBYTEK PŁYNU CHŁODNICZEGO

Post autor: GoF » wt wrz 21, 2010 19:24

Jak to głowica to jest czym się martwić. Jeśli wcześniej było ok a ostatnio nagle zaczął brać płyn i nie widać nieszczelności to jest spora szansa że to głowica. Przy opisywanym przeze mnie przykładzie też głowica poszła przy ok 80tys km. Ja bym się wstrzymał z wymianą rozrządu do ustalenia przyczyny ubytku płynu bo szkoda teraz to robić a za jakiś czas znowu rozbierać silnik i robić rozrząd. Niestety ze zdjęciem czapki w tych silnikach już jest sporo roboty.

U mnie w 1.9 też dolewam płynu, tak z 2 litry przez 3 lata dolałem ale wiem że delikatnie cieknie mi z węża przy chłodnicy więc to pewnie to. Natomiast dolewać płyn co miesiąc czy dwa to już świadczy że coś mocno jest nie tak. Jak nie przybywa oleju, nie cieknie gdzieś z węży i pompa wody jest ok to jak najszybciej sprawdził bym głowicę. Głowice padają przy przebiegu kilkunastu i kilkuset tys km więc nie ma na to reguły. Właśnie ta usterka powstrzymuje mnie przed zmianą z starego 1.9 na nowe 2.0.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości