Słabe grzanie świec - 1V

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Słabe grzanie świec - 1V

Post autor: Toshiba » pn sie 02, 2010 18:21

Witam.

Jeśli miałem ten temat zamieścić w dziale "Elektryka", to przepraszam i proszę o przeniesienie...

Nawiązując do tematu.
Świece muszę podgrzać tak, żeby przekaźnik pstryknął, bo po samym zgaśnięciu lampki muszę go długo męczyć, żeby odpalił...
Świeczki w dobrym stanie, sprawdzane niedawno... Kąt wtrysku - hmm.. ustawiany na oko, ale po odpuszczeniu przekaźnika pali bez problemów, bez żadnego szarpania itp...
Co może być?
P.S.: U Michasia_1977, widziałem, że od razu po zgaśnięciu kontrolki świec pali w momencie...



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Słabe grzanie świec - 1V

Post autor: t0mal » pn sie 02, 2010 18:37

Czujnik temperatury może przekłamywać, podmień go z tym od wskaźnika.



Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Słabe grzanie świec - 1V

Post autor: Toshiba » pn sie 02, 2010 18:49

Czyli przepiąć te dwie wtyczki od góry, które są obok siebie?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14608
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Słabe grzanie świec - 1V

Post autor: Michał_1977 » pn sie 02, 2010 19:12

Toshiba pisze:Czyli przepiąć te dwie wtyczki od góry, które są obok siebie?
Tak pod warunkiem,że drugi jest dobry :grin:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Słabe grzanie świec - 1V

Post autor: twardy » pn sie 02, 2010 19:44

jak grzeją 4 świeczki to możesz zmierzyć ile amper pobierają , powinno być około 70A.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Słabe grzanie świec - 1V

Post autor: brynol » pn sie 02, 2010 20:18

Toshiba pisze:Kąt wtrysku - hmm.. ustawiany na oko
chyba tu jest problem, niech Ci konkretnie kat ustawia.
wydaje mi sie ze swiecie powyzej 5 st nie grzeja wogole, bo nie potrzebuje tego silnik, no ale moge sie mylic, bo masz silnik TD, a nie wiem napewno czy tak samo jak w TDI jest


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Słabe grzanie świec - 1V

Post autor: Toshiba » pn sie 02, 2010 23:25

No tak, ale co ma czujnik temperatury do grzania świec? Mnie się wydaje, że za mało prądu dostają do tego... Świecami steruje przekaźnik a nie czujnik temperatury...



brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Słabe grzanie świec - 1V

Post autor: brynol » pn sie 02, 2010 23:55

na podstawie czujnika temp ecu decyduje czy wlaczyc swiece.
takie moje zdanie


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14608
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Słabe grzanie świec - 1V

Post autor: Michał_1977 » wt sie 03, 2010 05:50

brynol pisze:na podstawie czujnika temp ecu decyduje czy wlaczyc swiece.
A gdzie w starym klekocie jest ECU? :bajer:
Toshiba pisze:No tak, ale co ma czujnik temperatury do grzania świec?
Toshiba pisze:Świecami steruje przekaźnik a nie czujnik temperatury...
Mylisz się...przecież to czujnik temperatury daje sygnał do przekaźnika,a ten nagrzewa je na tyle długo,na ile wymaga tego temperatura.
Nie zauważyłeś przypadkiem,że jak silnik nagrzany,to świece nie grzeją? Jak myślisz,co ustala jaka jest temp. silnika-czujnik czy przekaźnik?
Wystarczy przecież zdjąć wtyczkę z czujnika i świece będą grzały non-stop,nawet jak spod maski będzie walić para :grin:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Słabe grzanie świec - 1V

Post autor: Toshiba » wt sie 03, 2010 11:47

Racja. Ale tu chodzi o palenie zimnego silnika a nie ciepłego... Świece grzeją, bo kontrolka się pali, nie miga, tylko, że grzeją za słabo.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14608
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Słabe grzanie świec - 1V

Post autor: Michał_1977 » wt sie 03, 2010 14:32

Toshiba pisze:Ale tu chodzi o palenie zimnego silnika a nie ciepłego... Świece grzeją, bo kontrolka się pali, nie miga, tylko, że grzeją za słabo.
Dobrze,ale jak czujnik temperatury przekłamuje,to przekaźnik "myśli",że silnik ma wyższą temperaturę i krócej podaje prąd na świece,przez to kontrolka też krócej będzie świecić.
Jak długo świeci?
Sprawdź jeszcze bezpiecznik,bo może być nadpalony.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Słabe grzanie świec - 1V

Post autor: Toshiba » wt sie 03, 2010 16:24

Kontrolka świeci około 15 sekund... i po zgaśnięciu trzeba go kręcić. Przekaźnik odbije po zgaśnięciu kontrolki i pali od strzała.
Zdaniem mojego ojca, bo jest elektrykiem od 30 lat, jest za mały prąd podawany na świecie przy ich podgrzewaniu. Jest za duży spadek napięcia.
Kłócił się z nim nie będę, bo ma duże pojęcie...
Bezpiecznik nowy. Kiedyś było inaczej... po zgaśnięciu kontrolki palił w myk. Faktem jest też to, że ten "dwu-czujnik" jest jeszcze oryginalny...
Co o tym sądzicie?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Słabe grzanie świec - 1V

Post autor: t0mal » wt sie 03, 2010 22:27

Sądzimy, że trzeba zmierzyć natężenie prądu na listwie, spytaj taty czy ma jakiś porządny amperomierz, co by wytrzymał około 70A, wepnij go szeregowo w zasilanie listwy włącz grzanie i podziwiaj jak płonie :satan:



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3830
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Słabe grzanie świec - 1V

Post autor: grandi » wt sie 03, 2010 23:18

Ja mam pytanie , czy montaż przekaźnika z golfa III coś daje on ponoć grzeje jeszcze na zapalonym silniku , zastosować go na zime pamęta ktoś nr przekaźnika?


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 25 gości