[TD] Słabe grzanie świec - 1V

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: miś fazi, Qto, Adamm, italiano_83, Michał_1977, edzio, VIP

Słabe grzanie świec - 1V

Postprzez Toshiba » Pn sie 02, 2010 18:21

Witam.

Jeśli miałem ten temat zamieścić w dziale "Elektryka", to przepraszam i proszę o przeniesienie...

Nawiązując do tematu.
Świece muszę podgrzać tak, żeby przekaźnik pstryknął, bo po samym zgaśnięciu lampki muszę go długo męczyć, żeby odpalił...
Świeczki w dobrym stanie, sprawdzane niedawno... Kąt wtrysku - hmm.. ustawiany na oko, ale po odpuszczeniu przekaźnika pali bez problemów, bez żadnego szarpania itp...
Co może być?
P.S.: U Michasia_1977, widziałem, że od razu po zgaśnięciu kontrolki świec pali w momencie...
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Online: 19d 9h 25m
Pomógł: 34

Słabe grzanie świec - 1V

Postprzez t0mal » Pn sie 02, 2010 18:37

Czujnik temperatury może przekłamywać, podmień go z tym od wskaźnika.
t0mal
VW Baron
VW Baron
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Radzyń Podlaski/Lublin
Online: 6d 20h 29m
Pomógł: 363
Auto: Golf 2 i MB 260E
Silnik: AAZ

Słabe grzanie świec - 1V

Postprzez Toshiba » Pn sie 02, 2010 18:49

Czyli przepiąć te dwie wtyczki od góry, które są obok siebie?
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Online: 19d 9h 25m
Pomógł: 34

Słabe grzanie świec - 1V

Postprzez Michał_1977 » Pn sie 02, 2010 19:12

Toshiba napisał(a):Czyli przepiąć te dwie wtyczki od góry, które są obok siebie?

Tak pod warunkiem,że drugi jest dobry :grin:
:arrow: Mój Zielony Bandzior i jego 191PSów,oraz 325 Niutonów :satan:
Obrazek
Ciekawe ile przybyło?... :-k
:arrow: Nie udzielam informacji technicznych na PW!
:arrow: Kupię suszarkę T3 od VW LT 2,4TD
Michał_1977
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Online: 300d 1h 58m
Pomógł: 1003
Auto: Golf MK2 i MK3
Silnik: AAZ 1Y

Słabe grzanie świec - 1V

Postprzez twardy » Pn sie 02, 2010 19:44

jak grzeją 4 świeczki to możesz zmierzyć ile amper pobierają , powinno być około 70A.
10mm+1,3bara=1VSTD :-)
twardy
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Online: 39m
Pomógł: 187
Auto: mk2 TDi
Silnik: 1V+

Słabe grzanie świec - 1V

Postprzez brynol » Pn sie 02, 2010 20:18

Toshiba napisał(a):Kąt wtrysku - hmm.. ustawiany na oko

chyba tu jest problem, niech Ci konkretnie kat ustawia.
wydaje mi sie ze swiecie powyzej 5 st nie grzeja wogole, bo nie potrzebuje tego silnik, no ale moge sie mylic, bo masz silnik TD, a nie wiem napewno czy tak samo jak w TDI jest
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
 
Dołączył(a): N cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Online: 22h 8m
Pomógł: 64
Auto: Renault Laguna
Silnik: 1.8

Słabe grzanie świec - 1V

Postprzez Toshiba » Pn sie 02, 2010 23:25

No tak, ale co ma czujnik temperatury do grzania świec? Mnie się wydaje, że za mało prądu dostają do tego... Świecami steruje przekaźnik a nie czujnik temperatury...
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Online: 19d 9h 25m
Pomógł: 34

Słabe grzanie świec - 1V

Postprzez brynol » Pn sie 02, 2010 23:55

na podstawie czujnika temp ecu decyduje czy wlaczyc swiece.
takie moje zdanie
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
 
Dołączył(a): N cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Online: 22h 8m
Pomógł: 64
Auto: Renault Laguna
Silnik: 1.8

Słabe grzanie świec - 1V

Postprzez Michał_1977 » Wt sie 03, 2010 05:50

brynol napisał(a):na podstawie czujnika temp ecu decyduje czy wlaczyc swiece.

A gdzie w starym klekocie jest ECU? :bajer:
Toshiba napisał(a):No tak, ale co ma czujnik temperatury do grzania świec?

Toshiba napisał(a):Świecami steruje przekaźnik a nie czujnik temperatury...

Mylisz się...przecież to czujnik temperatury daje sygnał do przekaźnika,a ten nagrzewa je na tyle długo,na ile wymaga tego temperatura.
Nie zauważyłeś przypadkiem,że jak silnik nagrzany,to świece nie grzeją? Jak myślisz,co ustala jaka jest temp. silnika-czujnik czy przekaźnik?
Wystarczy przecież zdjąć wtyczkę z czujnika i świece będą grzały non-stop,nawet jak spod maski będzie walić para :grin:
:arrow: Mój Zielony Bandzior i jego 191PSów,oraz 325 Niutonów :satan:
Obrazek
Ciekawe ile przybyło?... :-k
:arrow: Nie udzielam informacji technicznych na PW!
:arrow: Kupię suszarkę T3 od VW LT 2,4TD
Michał_1977
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Online: 300d 1h 58m
Pomógł: 1003
Auto: Golf MK2 i MK3
Silnik: AAZ 1Y

Słabe grzanie świec - 1V

Postprzez Toshiba » Wt sie 03, 2010 11:47

Racja. Ale tu chodzi o palenie zimnego silnika a nie ciepłego... Świece grzeją, bo kontrolka się pali, nie miga, tylko, że grzeją za słabo.
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Online: 19d 9h 25m
Pomógł: 34

Słabe grzanie świec - 1V

Postprzez Michał_1977 » Wt sie 03, 2010 14:32

Toshiba napisał(a):Ale tu chodzi o palenie zimnego silnika a nie ciepłego... Świece grzeją, bo kontrolka się pali, nie miga, tylko, że grzeją za słabo.

Dobrze,ale jak czujnik temperatury przekłamuje,to przekaźnik "myśli",że silnik ma wyższą temperaturę i krócej podaje prąd na świece,przez to kontrolka też krócej będzie świecić.
Jak długo świeci?
Sprawdź jeszcze bezpiecznik,bo może być nadpalony.
:arrow: Mój Zielony Bandzior i jego 191PSów,oraz 325 Niutonów :satan:
Obrazek
Ciekawe ile przybyło?... :-k
:arrow: Nie udzielam informacji technicznych na PW!
:arrow: Kupię suszarkę T3 od VW LT 2,4TD
Michał_1977
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Online: 300d 1h 58m
Pomógł: 1003
Auto: Golf MK2 i MK3
Silnik: AAZ 1Y

Słabe grzanie świec - 1V

Postprzez Toshiba » Wt sie 03, 2010 16:24

Kontrolka świeci około 15 sekund... i po zgaśnięciu trzeba go kręcić. Przekaźnik odbije po zgaśnięciu kontrolki i pali od strzała.
Zdaniem mojego ojca, bo jest elektrykiem od 30 lat, jest za mały prąd podawany na świecie przy ich podgrzewaniu. Jest za duży spadek napięcia.
Kłócił się z nim nie będę, bo ma duże pojęcie...
Bezpiecznik nowy. Kiedyś było inaczej... po zgaśnięciu kontrolki palił w myk. Faktem jest też to, że ten "dwu-czujnik" jest jeszcze oryginalny...
Co o tym sądzicie?
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Online: 19d 9h 25m
Pomógł: 34

Słabe grzanie świec - 1V

Postprzez t0mal » Wt sie 03, 2010 22:27

Sądzimy, że trzeba zmierzyć natężenie prądu na listwie, spytaj taty czy ma jakiś porządny amperomierz, co by wytrzymał około 70A, wepnij go szeregowo w zasilanie listwy włącz grzanie i podziwiaj jak płonie :satan:
t0mal
VW Baron
VW Baron
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Radzyń Podlaski/Lublin
Online: 6d 20h 29m
Pomógł: 363
Auto: Golf 2 i MB 260E
Silnik: AAZ

Słabe grzanie świec - 1V

Postprzez grandi » Wt sie 03, 2010 23:18

Ja mam pytanie , czy montaż przekaźnika z golfa III coś daje on ponoć grzeje jeszcze na zapalonym silniku , zastosować go na zime pamęta ktoś nr przekaźnika?
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932
grandi
VW Baron
VW Baron
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: EL
Online: 13d 5h 20m
Pomógł: 312
Auto: golf 2 GL
Silnik: RP

Następna strona



Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: joseph82, Yahoo [Bot] i 14 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,