przestawiony rozrzad - jakie objawy?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

damianos139
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw lut 04, 2010 13:07
Lokalizacja: Walbrzych

przestawiony rozrzad - jakie objawy?

Post autor: damianos139 » czw lip 22, 2010 00:32

witam. prosze o jakies porady tzn. jakie moga byc objawy przestawionego (przeskoczonego) rozrzadu w golfie 3 1.4 benzyna. Z gory dzieki.



Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » czw lip 22, 2010 01:02

ja kiedyś po remoncie głowicy nie na poiłem paska pompą od nowa bo był stary i planowałem wymianę za 2 dni

następnego rana przeskoczył mi o 5 zębów było słychać jakby tłok uderzał w zawór lub był tak mocno przesunięta faza rozrządu ze zapłon paliwa powodował granie zaworów

i okazało się ze zawory trzymają po 12 atmosfer wiec raczej zawory cykały od złej fazy rozrządu

dojechałem tak 10 km do pracy i ustawiłem pasek prawidłowo i dokonałem pomiaru ciśnienia tak jak pisałem wcześniej


objawów groźnych poza cykaniem nie było lecz silnik stracił kulturę pracy i gasł na wolnych

mocy nie stracił
Ostatnio zmieniony czw lip 22, 2010 01:04 przez dziabi3, łącznie zmieniany 2 razy.


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » czw lip 22, 2010 09:08

ogólnie mówiąc złe dla silnika, przestawienie rozrządu w skrajnej sytuacji kontakt zaworu z tłokiem, jak mocny ten kontakt będzie to remont silnika, lekkie przestawienie rozrządu powoduje złe spalanie mieszanki i może powodować nadpalanie zaworów i gniazd lub uszkadzać połączenie tłoka z korbowodem i wałem korbowym (zależy w którą stronę został przesunięty)


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

kosmita18
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: czw sty 13, 2005 20:28
Lokalizacja: Ostrzeszow
Kontakt:

Post autor: kosmita18 » sob lip 24, 2010 23:00

qrcze ja mam taki problem z silnikiem 1,4 60km ze jakk odpale jak jest zimny to mi cykaja zawory wlasnie do 3 tys obrotow tak pozniej ciszej,ogolnie auto jak kupilem tydzien temu chodził ciszej tak mi sie wydaje;) co moze byc przyczyna?przestawiony pasek rozrządu?ogolnie smiga super itp tyle ze wlasnie tak cyka na postoju nawet slyhac lekko jak cos klepie.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lip 24, 2010 23:03

Po prostu trzeba sprawdzić ustawienie paska oraz zapłonu, tematów o tym jest mnóstwo


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: pinstonvw » sob lip 24, 2010 23:10

W czym problem... sprawdź sobie ustawienie rozrządu i będziesz miał odpowiedź. Powiedz też co robiłeś po zakupie autka? Bo piszesz, że wcześniej autko chodziło ciszej. A druga sprawa nie wiem jak z pojemnością 1.4 ale silniki 1.6, 1.8 i chyba 2.0 mają konstrukcję tłok cylinder bezkolizyjną. Nawet jak rozrząd będzie przestawiony zbyt mocno. Objawy przy przestawionym rozrządzie tak jak już pisali koledzy wcześniej. Autko faluje, nie spala się całkowicie mieszanka, czasami ciężko odpalić. A co najważniejsze to auto nie daje max osiągów. Zresztą czuć to w czasie jazdy. Ja miałem przestawiony jeden ząbek, po poprawnym ustawieniu nie to auto! A to cykanie to może spalanie stukowe? Opisz czy coś robiłeś przy silniku.


...

Awatar użytkownika
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: czw lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Post autor: FIRERS » sob lip 24, 2010 23:11

objawow moze byc wiele klapanie, trzaskanie, zablokowanie silnika :P palenie na 3 cyl,, po otwarciu korka oleju mozna zobaczy ziarenka aluminium.albo : Obrazek Obrazek to akurat wczoraj rozbierany przezemnie lanos 1.5 po strzale rozrzadu na autobanie



Awatar użytkownika
Waqa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 923
Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
Kontakt:

Post autor: Waqa » sob lip 24, 2010 23:51

FIRERS na tym pierwszym zdjęciu widać wystajacy tłok z bloku, bo zdjęcie troszku rozmazane :hmm:



kosmita18
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: czw sty 13, 2005 20:28
Lokalizacja: Ostrzeszow
Kontakt:

Post autor: kosmita18 » sob lip 24, 2010 23:52

po kupnie wymienilem Olej Castrol 10w40 lus nowy filtr,powiem tak ze po kupnie z 2 lub 3 dni bylo ciszej (takie moje zdanie)i pozniiiej zaczeło lekko stukac jak by troszke metaliczny dziewiek)wiec pojechalem i wymienilem ten olej i filtr bo mowie ze moze bedzie lepiej ale bez zmian;/dzisiaj odjezdalem od panny mojej do do 3 tys bylo slychac sukanie nawet w aucie;/denerwuje mnie wiec chcialbym dojsc do setna sprawy;)Pasek rozrządu byl wymieniany bo nawet widac.Auto z tego co wiem nie bylo kabinowane;)wiec moze pompa oleju?



Awatar użytkownika
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: czw lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Post autor: FIRERS » ndz lip 25, 2010 11:42

Waqa pisze:FIRERS na tym pierwszym zdjęciu widać wystajacy tłok z bloku, bo zdjęcie troszku rozmazane :hmm:
nie nie to nie tlok, tylko filtr oleju :P ale w nim napewno bedzie troche tloka.



Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: pinstonvw » ndz lip 25, 2010 12:06

Jeśli odgłos jest typowo metaliczny tzn. tak jakby uderzać młotkiem o młotek to być może spalanie stukowe. Możliwe, że zapłon się przestawił, tym samym pasek jest przesunięty. I zapłon się delikatnie wyprzedził. Radzę sprawdzić ustawienie rozrządu i będziesz miał odpowiedź. Bo takie dukanie nic nie pomoże.


...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości