ABF doładownie kompresorem bez odpreżania

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Rapcio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: śr lis 10, 2004 22:28
Kontakt:

ABF doładownie kompresorem bez odpreżania

Post autor: Rapcio » sob lip 10, 2010 14:14

Witam
Wczoraj w nocy stopiło mi drugi raz w silniku ABF kute tłoki wossner odprezajace na 8.1:/ nie wiem co było przyczyna mam wskaznik EGT było nie wiecej niz 600-700 stopni przy odcince na 3 biegu i nagle bum. Doładowanie kompresorem na seryjnym kółku 0,4 bara. Wtryski 380cc .
Ok trudno wkładam spowrotem stary silnik czyli wolnossacy ABF 185km. Chodzi mi o to że napewno nie bede znowu kupował nowych kutych tłoków za 2500zł i zastanawiam sie czy wsadzic do tego wolnossacego ABFa cały osprzet z kompresorem . Tylko czy bez odprezenia na doładowaniu 0,4 bara moze to smigac OK ?
Ostatnio zmieniony sob lip 10, 2010 14:14 przez Rapcio, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
przemoGTI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 28, 2006 21:17
Lokalizacja: Małopolska/Śląsk
Kontakt:

Post autor: przemoGTI » sob lip 10, 2010 16:13

Motorownia sie rozsypała z braku dobrego wystrojenia
na doładowanie 0,4 mozna zrobić silnik bez odpreżenia ale kluczem do wszystkiego i tak będzie wystrojenie (odpowiednie)


www.rs-tuning.pl
usuwanie Fap Dpf NOX adblue
hamownia podwoziowa 2WD

bandyta mk1love
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice

Post autor: bandyta mk1love » ndz lip 11, 2010 01:08

Rapcio, Panie jak mówisz,że miałeś tłoki za 2500 zł to co nie dało rady czegoś odłożyć na strojenie przez fachowca?

ABF jeśli go wcześniej nie doprażałeś to pójdzie na seryjnym stopniu sprężania ale tak jak przemoGTI pisał kluczem do sukcesu jest strojenie.


Moja ,, gitarka " na sprzedaż - sprawdź !

Polecam i pozdrawiam wszystkich ! - Maciek (bandyta)

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » ndz lip 11, 2010 09:03

Słuchaj, tłoki nie topią się bez przyczyny. Możliwości masz trzy:

1. Mierzysz EGT gdzieś za turbiną i to daleko przez co nie masz realnego EGT zaraz za zaworem wydechowym
2. Masz uszkodzoną termoparę lub wskaźnik
3. Niewłaściwie umieściłeś termoparę w miejscu montażu (za płytko np.)

Jeśli silnik sie stopił, to ten który teraz włożysz znowu się stopi. Silnik doprężony na tych samych mapach co masz teraz (pomimo tego, że są lipne skoro topią się tłoki) uszkodzisz jeszcze szybciej niż ten który masz teraz. Inny stopień sprężania - inne mapy. Trzeba zapłony pozmieniać, bo będzie spalanie stukowe.

Jeśli chcesz żeby to jeździło to po montażu motoru zrób porządne strojenie. Bez tego będziesz zmieniał silniki co chwilę.

Jaki AFR miałeś przy od odcince?


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Rapcio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: śr lis 10, 2004 22:28
Kontakt:

Post autor: Rapcio » ndz lip 11, 2010 11:23

Auto było kiedys strojone na 0,8 w digitun. Fakt GTO mi mowił ze trzeba to od nowa wystroic po pierwszym stopieniu tłoków. Planowałem jechac za jakis czas ale IC był do zmiany i w miedzy czasie rozsypał mi sie kompresor i kupiłem drugi i jezdziłem na nim bez zmiany kółka na doładowaniu 0,4 . Myslałem że na tak niskim doładowniu nic mu nie bedzie i chwilowo pojezdze bez strojenia i dla zabezpieczenia zamontowałem wskaznik EGT co by znowu tłoków nie stopiło. Termopare zamontowałem zaraz za kolektorem 4/2/1 .
Ok trudno szkoda tych tłoków miały zaledwie 6000km przebiegu... teraz zaczynam zbierac na motor 1.8T 225km w seri :jezor: chyba najbardziej opłacalna inwestycja :jezor:
Ostatnio zmieniony ndz lip 11, 2010 11:26 przez Rapcio, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » ndz lip 11, 2010 12:14

Hymmm, to chyba to auto :)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us



Awatar użytkownika
jemiol7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: śr paź 01, 2008 14:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jemiol7 » ndz lip 11, 2010 12:40

Stopiły się wszystkie?? Może któryś wtrysk nie wyrabia i zbiorcze EGT jest ok, a któryś gar ma za ubogo.
EDIT: aaa, teraz doczytałem, jak termopara jest po złączeniu kolektora 4-2-1 to stanowczo za daleko. Pokazuje pogode.
Ostatnio zmieniony ndz lip 11, 2010 12:47 przez jemiol7, łącznie zmieniany 2 razy.


Moja Ibiza ABF TURBO 319 KM 409 NM http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=232501

Awatar użytkownika
Kenet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pn lut 23, 2009 13:15
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Post autor: Kenet » ndz lip 11, 2010 13:13

Termopara w tym miejscu to pomyłka, na pewno zaniża EGT. W dodatku tak jak Jemioł napisał, może któryś wtrysk nie wyrabia. Albo pompa paliwa bądź regulator. Bez strojenia też ciężko zgadywać.

Jemioł latał wczoraj 240+ i EGT max. 870 stopni, a tłoki są seryjne i wszystko gra.

Załóż osprzęt na tego ABFa co Ci został, obadaj wtryski i ciśnienie paliwa, wystrój i będzie dobrze bo 0,4 to ledwo można nazwać doładowaniem :)

Powodzenia i cierpliwości w odbudowie, pozdr.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz lip 11, 2010 19:55

TAZ pisze:Hymmm, to chyba to auto :)
a ja myślałem, że to http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=120956 :chytry:
Rapcio pisze:Termopare zamontowałem zaraz za kolektorem 4/2/1 .
błąd i to gruby
Jaki AFR miałeś przy od odcince?
podepne się do pytania, masz wskaźnik AFR w aucie??



Rapcio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: śr lis 10, 2004 22:28
Kontakt:

Post autor: Rapcio » pn lip 12, 2010 10:43

toffic pisze:
TAZ pisze:Hymmm, to chyba to auto :)
a ja myślałem, że to http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=120956 :chytry:
Rapcio pisze:Termopare zamontowałem zaraz za kolektorem 4/2/1 .
błąd i to gruby
Jaki AFR miałeś przy od odcince?
podepne się do pytania, masz wskaźnik AFR w aucie??
toffic silnik z tej cordoby ale w innej juz budzie. Nie mam wskaznika AFR. Tłoki 2 stopiło. Ok chyba trzeba bedzie przerzucic osprzet i odrazu jechac na strojenie. Pierwszym razem jak stopiło tłoki tez 2 sztuki to był problem z listwą paliwową. Coś tam kabelki nie łaczyły wszystkie na wtryski.

ps. zapomniałem dodac że na tych garach co uszkodziło tłoki świece są dosłownie rozsypane w kawałki... auto ogolnie nie miało żadnych problemów z moca i 5 sekund przed tym całym zdarzeniem pieknie przyspieszało.
Ostatnio zmieniony pn lip 12, 2010 10:54 przez Rapcio, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » pn lip 12, 2010 10:56

MOWIŁEM CI 10 RAZY ŻE SILNIK NIE JEST WYSTROJONY I ŻE MUSISZ GO ZESTROIĆ

no ale jak się pałuje bez wystrojenia to potem tak jest.


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Rapcio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: śr lis 10, 2004 22:28
Kontakt:

Post autor: Rapcio » pn lip 12, 2010 22:45

Kenet pisze:Termopara w tym miejscu to pomyłka, na pewno zaniża EGT.
To powiedzcie mi jeszcze gdzie mam zamontować termopare żeby było ok ? Jest kolektor 4/2/1 i mam zamontowany teraz ten czujnik jak sie łaczy dwie rury w jedną i odrazu jest czujnik. Przecież jak go zamontuje zaraz na wyjsciu z głowicy to bedzie brał temperature z jednego gara ?
Ostatnio zmieniony pn lip 12, 2010 22:46 przez Rapcio, łącznie zmieniany 1 raz.



bandyta mk1love
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice

Post autor: bandyta mk1love » pn lip 12, 2010 23:04

Rapcio, osobiście wydaje mi się,że jak wszystko mechanicznie masz sprawne to pokaże dobre egt.

Wszakże sam jestem ciekaw co na to pytanie powiedzą ,,mądre głowy" :D


Moja ,, gitarka " na sprzedaż - sprawdź !

Polecam i pozdrawiam wszystkich ! - Maciek (bandyta)

Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » pn lip 12, 2010 23:42

termopara nic nie pomoże
prawdopodobieństwo że zabiło go spalanie stukowe jest większe jak niewłaściwa mieszanka, choć przy uboższej stuki występują zawsze wcześniej.


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości