[TDI PD] Golf V 1.9 tdi 105 KM Czy ma filtr czastek stałych?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Qto, Adamm, miś fazi, italiano_83, Michał_1977, edzio, VIP

Postprzez erikt65 » Śr kwi 21, 2010 18:23

Witam. Ostatnio oglądałem kilka golfów 5 jedne miały DPF a inne nie. Najłatwiej i najszybciej można to stwierdzić przekręcając kluczyk w stacyjce i po zapaleniu kontrolek powinna też na chwilę zapalić się kontrolka filtra DPF która wygląda tak :

Obrazek

A jeśli chodzi o obecność filtra w silnikach 1.9 tdi 105 km to na pewno silniki o kodzie BLS mają DPFa
Ostatnio edytowano Śr kwi 21, 2010 18:33 przez erikt65, łącznie edytowano 2 razy
erikt65
..
..
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So gru 13, 2008 19:58
Lokalizacja: Podlaskie
Online: 1d 12h 48m
Pomógł: 19

Postprzez Jack81 » Wt maja 25, 2010 18:10

Witam, na naklejce w bagażniku lub w książce serwisowej, jeżeli występuje kod OGG to w tedy silnik nie ma DPF-a a jeśli wystepuje 7GG to w tedy ma.
Jack81
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): N kwi 11, 2010 10:44
Lokalizacja: Bielsko Biała/Okolice
Online: 1h 8m

Postprzez Wiesiek1 » Pt lip 09, 2010 12:05

rsab napisał(a):Z tego co czytałem to Golfy po 2007 roku produkcji mają wszystkie fabrycznie montowane filtry cząstek stałych - chyba że się mylę to proszę o sprostowanie:-)


Wychodzi na to, że powyższa teoria nie jest prawdziwa gdyż mam auto z 2008 roku i mam na naklejce 0GG - całe szczęście :) bo moje auto krąży bardziej po mieście niż po trasach.
Wiesiek1
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Wt kwi 13, 2010 06:53
Lokalizacja: Kalisz
Online: 0s

Postprzez marcin44 » So lip 10, 2010 10:16

Ja mam 2007 BXE i też nie mam tego filtra. Z tym że nie ma co panikować jeśli jest. Po pierwsze w grupie VAG całkiem spokojnie (w porównaniu z francuskimi HDI) da się z tym żyć. Raz na tydzień przejechać się ostrzej po jakiejś obwodnicy i starczy. Można też wyciąć i wyłączyć programowo i chyba większość tunerów to robi:)
marcin44
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Cz kwi 29, 2010 09:56
Lokalizacja: Warszawa/Łomża
Online: 5d 7h 44m

Postprzez erikt65 » So lip 10, 2010 10:33

można też zrobić awaryjne czyszczenie za pomocą VCDS :bigok:
erikt65
..
..
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So gru 13, 2008 19:58
Lokalizacja: Podlaskie
Online: 1d 12h 48m
Pomógł: 19

Re: Golf V 1.9 tdi 105 KM Czy ma filtr czastek stałych?

Postprzez havranek » Pn wrz 06, 2010 13:07

Czy mógłby ktoś dać linka do oznaczeń silników do golfa o polo po 2005r?
havranek
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pn mar 31, 2008 22:23
Lokalizacja: czechowice-dziedzice
Online: 0s

Golf V 1.9 tdi 105 KM Czy ma filtr czastek stałych?

Postprzez szysz61 » Pn wrz 06, 2010 17:35

szysz61
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn wrz 03, 2007 22:06
Lokalizacja: Kościerzyna
Online: 3d 20h 37m
Pomógł: 42
Auto: golf plus
Silnik: BKC

Golf V 1.9 tdi 105 KM Czy ma filtr czastek stałych?

Postprzez ja4rqu » Pt lip 05, 2013 12:12

VWG5GTI2.1BP200KM07R napisał(a):Więc tak zacznijmy od tego iż że każdy samochód od 2001roku ( chodzi tu o to że od 21-go wieku ) każdy niemiecki np VW jak i francuzki np Citoen czy włoski np Alfa Romeo kazdy samochód posiada ten filter.


no to zabłysłeś kolego fest,

VWG5GTI2.1BP200KM07R napisał(a):Tym co zatykają sie dpfy czy fapy jest to spowodowane aby krotko mowiac waszymi nieumiejętnosciami jeżdżenia gablotą ( powinnni odebrac wam prawa lazdy ) waszą chytrością ze oszczędzacie na paliwie i lejecie siki weroniki a nie paliwo i gdy poprostu auto nie wyjeżdża dalej niż jezeli aby po za granice swojej miejscowosci .... auto powinno byc co jakis czas przepalane na kazdym biegu do konca ... najlepiej ze 2 razy w tygodniu ...
ta wypowiedz co wlasnie cutuje jest napisana chyba przed dziecko 6 letnie.


kolego wszechwiedzący, nie Tobie jest decydowanie komu i za co powinni odebrać prawka, każdy jeździ jak umie. Nie obrażaj ludzi dzięki którym masz co do garnka włożyć
VWG5GTI2.1BP200KM07R napisał(a):ekchem wiem cos na ten temat bo poprostu żyje z tego i nie narzekam więc ogólnie powiem tak :


Nic nowego nie wniosłeś do tematu jak i ogólnego pojęcia o filtrach więc nie mam pojęcia co się ciskasz.
ja4rqu
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz kwi 22, 2010 15:14
Lokalizacja: Okolice Przemyśla
Online: 15d 4h 27m
Pomógł: 13
Auto: VW Passat B5
Silnik: AFN

Re: Golf V 1.9 tdi 105 KM Czy ma filtr czastek stałych?

Postprzez doggie » Wt lip 09, 2013 12:55

VWG5GTI2.1BP200KM07R napisał(a):
halina napisał(a):Czy Golf 1.9 tdi na pompowtryskiwaczach 77KW 105KM z 2005r ma filtr cząstek stałych i co z tego wynika. Co się z tym wiąże ?

tak ma fapa ... co z tego wynika? Wynika z tego to że jak jeździsz jak z jajami to sie poprostu zatyka .. to wygląda jak kat ale w srodku jest wypełniony siatką i siatka sie zatyka i węgiel robi sie w srodku. a co sie z tym wiąże?nic ! wystaczy ze bedzisz normalnie jeździł i nie oszczędzał na paliwie ... bo czy ty dasz za paliwo 5,75 czy 5,83 to jest to samo w kieszeni a w aucie obrot o 360 stopni


przestań pisac głupoty, zaden 1.9 oprócz BLS do 2008 roku /choć tutaj również nie wszystkie/ nie ma DPF-u to po pierwsze, po drugie jesli ma kod na wlepie:
- 0GG - brak DPF
- 7GG - posiada DPF
- 7GN - przystosowany do doposażenia w DPF

mój BLS ma własnie kod 7GN i jest przygotowany do doposażenia w DPF,

podobnie jest z 2.0 TDI, BKD nigdy z fabryki nie wychodził z DPF natomiast BMM ma go fabrycznie

VWG5GTI2.1BP200KM07R napisał(a):
ekchem wiem cos na ten temat bo poprostu żyje z tego i nie narzekam


skoro masz taką wiedzę jaką się właśnie popisałeś to współczuję twoim klientom, gość przyjeżdża takim Mk5 BKC bez DPF, ty wkręcasz klientowi kit że ma DPF i nic nie robiąc inkasujesz kasiorę :rotfl:
"....w samochodzie ważniejszy jest stan techniczny od stanu licznika..."


VCDS, przydatne informacje, kodowania, bloki pomiarowe
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GD
Online: 52d 16h 33m
Pomógł: 714
Auto: inny VW 4WD
Silnik: CBAB

Golf V 1.9 tdi 105 KM Czy ma filtr czastek stałych?

Postprzez erikt65 » Pt lip 12, 2013 21:06

VWG5GTI2.1BP200KM07R napisał(a):Jak czytam te wypowiedzi odpowiedzi to mam wrażenie że to jest sen ze ludzie są tacy tempi i jeszcze w zaparte będą sie kłócić ze mają racje a tak na prawde nie mają o tym zielonego pojęcia np wyżej to co właśnie cytuje kogos wypowiedz to jest smiech na sali. ;| hahaha mam wrażenie że napisało to jakieś dziecko co nie ma jeszcze najwet najmniejszego zielonego pojęcia jak pedałować rowerem a co dopiero o gablotach a tym bardziej o motorach gablot czy jeszcze moze tzw. DPF.


Zanim zaczniesz pisać takie rzeczy zastanów się dwa razy i najlepiej przeczytaj temat i udziel odpowiedzi na konkretne pytanie . Tylko napisz coś mądrego bo tak się składa , że cała twoja wypowiedź zawiera około 50 błędów co właśnie wygląda jak wypowiedź dziecka z max 5 klasy podstawówki.

VWG5GTI2.1BP200KM07R napisał(a):po wykręceniu potem dpf/fap w srodku jest on wypełniony cały siatką i jest ona zatkana ... wtedy zostają wywiercone dzióry .... z dpf/fap wylatuje węgiel ale jest juz prześwit ze widać co jest z drugiej strony. zostaje on spowrotem wkręcony odpalasz auto silnik sie świeci ale juz jest okej obroty idą do końca ... po czym wizyta u elektryka, po czym on kasuje dpf/fap z komputera gabloty ... a problem z dpf/fap już do konca swoich dni gabloty nie powroci ...

Zapomniałeś tylko o tym , że jeśli ktoś jest trochę kumaty i sprawdzi , że auto wyjechało z fabryki z DPFem a w momencie kupna okaże się iż tego filtra tam nie ma lub jakiś wspaniały samozwańczy fachowiec twojego pokroju już tam grzebał to takiego auta normalny człowiek nie kupi.
VWG5GTI2.1BP200KM07R napisał(a):po 1. po załączeniu zapłonu zawsze zapalają sie na moment wszystkie kontrolki nawet te opcje ktora twoja gablota nie ma na stanie to jest raz ...


pewnie że tak, nawet kontrolka od świec żarowych się zapala jak pod maską masz silnik benzynowy :kac:

VWG5GTI2.1BP200KM07R napisał(a):po 2. nie zaleznie od kodu slinika czlowieku filter dpf/fap powinien byc na stanie samochodu ... jeśli go nie ma to zostal on juz wycięty i zostal poprostu wmątowana przelotówka rurka albo jest zapewne ale wy znacie sie najlepiej i widzicie ze go nie ma ... a co najlepsze bez kanału nie jestes w stanie stwierdzić nic ;]


Jeśli masz wątpliwości to podjedź do ASO i spytaj jak to jest z tymi kodami silników i czy jest możliwe żeby dwa identyczne auta z tego samego rocznika różniły się właśnie tym ,że jedno ma Dpfa a drugie katalizator ?

VWG5GTI2.1BP200KM07R napisał(a):jeszcze tak od siebie ;) Tym co zatykają sie dpfy czy fapy jest to spowodowane aby krotko mowiac waszymi nieumiejętnosciami jeżdżenia gablotą ( powinnni odebrac wam prawa lazdy ) waszą chytrością ze oszczędzacie na paliwie i lejecie siki weroniki a nie paliwo i gdy poprostu auto nie wyjeżdża dalej niż jezeli aby po za granice swojej miejscowosci .... auto powinno byc co jakis czas przepalane na kazdym biegu do konca ... najlepiej ze 2 razy w tygodniu ... ]


Trzeba tą wiadomość ogłosić we wiadomościach w TVP1 bo jest fachowiec który znalazł rozwiązanie na zatykające się filtry cząstek stałych :D
erikt65
..
..
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So gru 13, 2008 19:58
Lokalizacja: Podlaskie
Online: 1d 12h 48m
Pomógł: 19

Golf V 1.9 tdi 105 KM Czy ma filtr czastek stałych?

Postprzez Craker » N lip 14, 2013 11:59

Panowie:) szkoda prądu i nie ma co komentować tych żałosnych wypowiedzi pana: VWG5GTI2.1BP200KM07R
Niech dalej zyje w błogiej nieświadomości i myśli sobie, że jest *******.
Craker
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): N cze 27, 2010 09:44
Lokalizacja: Łódź
Online: 8h 26m

Poprzednia strona



Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: lupo4801, paku69, szymo1 i 7 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,
cron