Jak ustawić kąt pochylenia koła?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Jak ustawić kąt pochylenia koła?

Post autor: lwlw » śr cze 23, 2010 08:25

Wyjmowałem zwrotnicę do wymiany łożyska z lewej strony i teraz ściąga mnie w lewo. Chyba mam źle pochylone koło, choć tego nie widać. Da się to jakoś samemu ustawić?
Ostatnio zmieniony śr cze 23, 2010 08:31 przez lwlw, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
reanimat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 14:42
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: reanimat » śr cze 23, 2010 09:09

Samemu oczywiście że się da regulować geometrią kół, jednak nigdy nie zrobisz tego na oko, powinieneś zrobić geometrie kół, ok 100zł



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr cze 23, 2010 09:11

Na oko dobrze nie ustawisz. Musisz jechać na geometrię.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » śr cze 23, 2010 10:40

lwlw pisze:Chyba mam źle pochylone koło, choć tego nie widać
sam piszesz że nie widać to jak chcesz ustawić? Tylko geometria...u mnie w mieście 60-80zł.



lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Post autor: lwlw » śr cze 23, 2010 12:11

To sporo kosztuje ta geometria... Nie opłaca się w takim razie samemu łożyska wymieniać. Ale poważnie nie da się choćby mniej więcej ustawić? Kiedyś jeden gość jak robił mi drugie łożysko to jakoś dał radę. Jeśli ciągnie mnie w lewo to w która stronę powinienem zmieniać pochylenie?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr cze 23, 2010 12:20

lwlw, opony tańsze nie są. Jedź po prostu na geometrię.
lwlw pisze:Kiedyś jeden gość jak robił mi drugie łożysko to jakoś dał radę.
Mógł próbować zaznaczyć ustawienie kolumny ale to też takie dyskusyjne nieco.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » śr cze 23, 2010 12:33

lwlw pisze:Nie opłaca się w takim razie samemu łożyska wymieniać.
Ale mechanik na pewno sobie doliczy za geometrię jeżeli posiada odpowiedni sprzęt...jak nie to odeśle na geometrię.
lwlw pisze:Ale poważnie nie da się choćby mniej więcej ustawić?
Obrazek



Awatar użytkownika
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód

Post autor: FURMAN TDI » śr cze 23, 2010 12:42

lwlw pisze:To sporo kosztuje ta geometria... Nie opłaca się w takim razie samemu łożyska wymieniać. Ale poważnie nie da się choćby mniej więcej ustawić? Kiedyś jeden gość jak robił mi drugie łożysko to jakoś dał radę. Jeśli ciągnie mnie w lewo to w która stronę powinienem zmieniać pochylenie?
na mój przykład wymieniali mi w "WARSZTACIE" tylną tuleje wahacza bo wiadomo-prasa- koszt 30zł ale zamiast odkręcić swożeć drążka odręcili te trzy jego śruby bo lżej dla nich a co w następstwie - koszt ustawienia zbieżności-40zł nic aby zastrzelić. Morał; trudno powiedzieć co sie lepiej opłaca...może wystarczy sie na tym znać :pub:



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » śr cze 23, 2010 12:55

lwlw, następnym razem pokombinuj i wymień łożyslo bez demontowania kolumny. Da się :chytry:

Pojedź na ustawienie tylko kąta może ci policzy taniej. Teoretycznie powinno się dać, jeśli drążęk tylko zdjąłeś i założyłeś bez kręcenia.
FURMAN TDI pisze:i te trzy jego śruby bo lżej dla nich a co w następstwie - koszt ustawienia zbieżności-40zł nic aby zastrzelić.
nacieli cie na te 4 dychy.Jakoś mi sie nie wydaje że "lżej" było im wyciągać sworzeń z wachacza niż ze zwrotnicy
Ostatnio zmieniony śr cze 23, 2010 12:59 przez mate64, łącznie zmieniany 1 raz.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód

Post autor: FURMAN TDI » śr cze 23, 2010 13:26

mate64 pisze:nacieli cie na te 4 dychy.Jakoś mi sie nie wydaje że "lżej" było im wyciągać sworzeń z wachacza niż ze zwrotnicy
Jestem w pełni świadomy tego :grrr: ale już wiecej na mnie nie zarobią! a powiem wam, że jak czytam to forum to co wizyta w warsztacie MOJA to sami naciągacze a miałem ich cztery i zero profesjonalizmu...niestety nie ma w mojej okolicy konkretnego warsztatu.



lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Post autor: lwlw » śr cze 23, 2010 14:09

mate64 pisze:lwlw, następnym razem pokombinuj i wymień łożyslo bez demontowania kolumny. Da się :chytry:
Jak? Chodzi o wyjęcie całej kolumny? Czy to prostsze by było?
mate64 pisze:Pojedź na ustawienie tylko kąta może ci policzy taniej.
O, to jest jakaś opcja :kufel: Choć jak już pojadę to przydałoby sie i zbieżność ustawić, bo choć koła mam prosto i gum nie tnie to kierownica jest nieco przekręcona... Co wchodzi w skład ustawiania geometrii? jak z nimi gadać?
mate64 pisze:Teoretycznie powinno się dać, jeśli drążęk tylko zdjąłeś i założyłeś bez kręcenia.
No właśnie taki miałem zamiar, tylko trochę nie wyszło :-) Ale przecież drążka ani końcówki nie przekręciłem, jedyne co to kąt pochylenia się mógł zmienić i pewnie się zmienił. Tylko czemu tak ściąga jakby zbieżność była źle? Poza tym przypuszczam, że gdyby kąty były minimalnie złe to chyba nic by sie nie działo. Tak jak pisałem kiedyś miałem tak "na oko" robione, zrobiłem prawie 100 tys. od tamtej pory i wszystko ok.
FURMAN TDI pisze:zamiast odkręcić swożeć drążka odręcili te trzy jego śruby bo lżej dla nich a co w następstwie - koszt ustawienia zbieżności-40zł nic aby zastrzelić.
FURMAN TDI pisze:co wizyta w warsztacie MOJA to sami naciągacze a miałem ich cztery i zero profesjonalizmu...niestety nie ma w mojej okolicy konkretnego warsztatu.
No właśnie o to chodzi, że ja też nie mam zaufanego warsztatu, a w dodatku zdarza się, że jak przyjdą PRAKTYKANCI ustawiać zbieżność czy geometrię to ja dziękuję... I dlatego co się da staram się robić sam czy z pomocą znajomych.
Ostatnio zmieniony śr cze 23, 2010 14:14 przez lwlw, łącznie zmieniany 2 razy.



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » śr cze 23, 2010 15:23

lwlw pisze: Jak? Chodzi o wyjęcie całej kolumny? Czy to prostsze by było?
roboty praktycznie tyle samo bo i tak miałeś porozpinane wszystko a jakbyś wyciągnął razem z kolumną mcpersona to nie padłą by ci zbieżność. A zmieniła sie dlatego że zmienił się ką pochylenia koła i teraz zależy czy masz łebskiego mechanika który będzie chiał zrobić sam kąt czy będzie grzebał całość.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Post autor: lwlw » śr cze 23, 2010 15:51

No ale łatwiej jest wyjąć i włożyć łożysko w samą zwrotnicę niż bawić się z całą kolumną... Poza tym czy nie trzeba czymś sprężyny ścisnąć?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr cze 23, 2010 15:54

lwlw pisze:Poza tym czy nie trzeba czymś sprężyny ścisnąć?
A po co?
Wyciągasz całą kolumnę odkręcając od góry. Kolumna MacPersona pozostaje w całości.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości