jak wygląda czujnik temperatury zasysanego powietrza PF

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kari-001
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: czw mar 08, 2007 17:56
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

jak wygląda czujnik temperatury zasysanego powietrza PF

Post autor: kari-001 » sob maja 22, 2010 14:24

ma może ktoś zdjęcia jak wygląda czujnik temperatury zasysanego powietrza w silniku PF z Digifantem? potrzebuje foto i ewentualnie będę potrzebował kupić taki czujniK/
ewentualnie prosiłbym też o nr części z takiego przepływomierza z PFa
Ostatnio zmieniony sob maja 22, 2010 19:48 przez kari-001, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob maja 22, 2010 15:18

czujnik temp. zasysanego powietrza w PFie jest częścią przepływomierza powietrza. pzdr



kari-001
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: czw mar 08, 2007 17:56
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: kari-001 » sob maja 22, 2010 17:50

a nie masz jakiejś fotki jak to wygląda?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob maja 22, 2010 21:35

kari-001, zajrzyj w przepływomierz od strony filtra, zobaczysz mały wystający "cycek". plastykowy, w środku maleńki element - termistorek. Na tej fotce - wystaje od góry http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f6a ... 027ca.html


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » sob maja 22, 2010 21:44

Czujnika, jako części fabrycznej nie kupisz. Znając parametry termistora można dobrać drugi ale wstawienie go to już zupełnie inna bajka.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob maja 22, 2010 21:57

Termistorek można wydrzeć z czujnika cieczy - tylko ten właściwy od pinów 1 i 3 czujnika, a założenie go to już zwyczajne majsterkowanie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

kari-001
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: czw mar 08, 2007 17:56
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: kari-001 » sob maja 22, 2010 22:40

ok dzięki, bo ja w sumie przerabiami k jetronic na digifant II i mam jakomś inna przepływkę i właśnie brak mi tego czujnika, czy w jakimś modelu ten czujnik był wpięty w instalację osobno a nie w przepływomierz?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob maja 22, 2010 23:54

W monowtryskach jest wbudowany koło wtryskiwacza. No ale jeśli zakładasz digi to przecież chyba przepływomierz również od digi dasz więc jaki masz problem? Przepływomierz w digii to potencjometr połączony z klapą, a w kjetronicu klapa jest połączona z rozdzielaczem paliwa - całkiem inna konstrukcja.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Prej
Żaneta Driver
Żaneta Driver
Posty: 305
Rejestracja: wt gru 08, 2009 11:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Prej » ndz maja 23, 2010 10:13

Masz tu na wszelki wypadek numer części przepływomierza do PF:

037 906 301

Do tego potrzebna będzie jeszcze kwadratowa uszczelka do puszki filtra powietrza:

025 129 683



kari-001
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: czw mar 08, 2007 17:56
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: kari-001 » ndz maja 23, 2010 11:20

Paweł Marek pisze:W monowtryskach jest wbudowany koło wtryskiwacza. No ale jeśli zakładasz digi to przecież chyba przepływomierz również od digi dasz więc jaki masz problem? Przepływomierz w digii to potencjometr połączony z klapą, a w kjetronicu klapa jest połączona z rozdzielaczem paliwa - całkiem inna konstrukcja.

no właśnie mam inny przepływomierz i stąd ten problem i nie wiem jak go rozwiązać najprościej chyba będzie znaleźć przepływomierz od PFa...? Może wiesz czy w jakimś vw ten czujnik zasysanego powietrze występował osobno? a nie zintegrowany z przepływomierzem? i czy jeśli jest ten czujnik zintegrowany to do przepływomierza dochodzą 2 wtyczki?
Ostatnio zmieniony ndz maja 23, 2010 11:50 przez kari-001, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz maja 23, 2010 14:59

moze napisz co Ty tam kombinujesz bo jeśli miałeś zamiar użyć przepływki z K/KE jetronica do PFa to zapomnij o tym. Dołożenie czujnika IAT do przepływki z mechanicznego wtrysku nie rozwiąże Twojego problemu. Poczytaj może też temat o swapie mechanicznego wtryski na digi bo wyglada na to ze nie do konca wiesz jak to zrobić. Jak przeczytasz to okaże się, ze przpływka nie stanowi największego problemu. pzdr



kari-001
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: czw mar 08, 2007 17:56
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: kari-001 » ndz maja 23, 2010 16:39

sas_gti pisze:moze napisz co Ty tam kombinujesz bo jeśli miałeś zamiar użyć przepływki z K/KE jetronica do PFa to zapomnij o tym. Dołożenie czujnika IAT do przepływki z mechanicznego wtrysku nie rozwiąże Twojego problemu. Poczytaj może też temat o swapie mechanicznego wtryski na digi bo wyglada na to ze nie do konca wiesz jak to zrobić. Jak przeczytasz to okaże się, ze przpływka nie stanowi największego problemu. pzdr
to jeszcze raz od początku:
przekładka ke-motronic na digi II, instalacja i komp od PFa
mam przepływomierz ale nie z PFa
i w instalacji z PFa jaką posiadam jedna wtyczka 3 pin została mi wolna a jest oznaczona na schemacie jako B72 - HEATED OXYGEN SENSOR (HO2S) czyli chyba ten czujnik temp. zasysanego powietrza i nie wiem co mam z tym zrobić czy szukać przepływomierz PFa w którym ponoć ten czujnik jest zintegrowany z przepływką czy coś innego?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz maja 23, 2010 22:57

no coś ty to wtyczka od Lambdy z grzałką.
Od czego masz ten przepływomierz, numery podaj


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn maja 24, 2010 00:37

B72 - HEATED OXYGEN SENSOR (HO2S) to tak jak PM mówi jest to sonda lambda



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 49 gości