Wymiana klocków hamulcowych przód [instrukcja krok po kroku]

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

LeonN
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt lis 28, 2006 12:33
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Wymiana klocków hamulcowych przód [instrukcja krok po kroku]

Post autor: LeonN » sob maja 15, 2010 16:33

Dziś po raz pierwszy w życiu wymieniałem klocki w aucie. Z uwagi na fakt, że nie miałem żadnego pojęcia jak to zrobić zacząłem szukać na tym forum, jednak dostarczone informacje okazały się niepełne i niesatysfakcjonujące, stąd ten wątek.

Instrukcja jak wymienić klocki hamulcowe w VW Golfie IV:

Potrzebne będą klucz do kół, klucz imbusowy 7, płaski śrubokręt, imadło lub inne narzędzie o dużej sile ścisku.

1. Odkręcamy koło.
2. Po odkręceniu widać tarczę, i klocek
Obrazek

3. Aby zdjąć klocki najpierw trzeba odkręcić zacisk. W tym celu należy przy pomocy śrubokręta zdjąć 2 zaślepki znajdujące się za tarczą (jedna u góry, druga na dole) a później odkręcić śruby za pomocą klucza imbusowego 7. Na zdjęciu widać tarczę, wyżej śrubę. Zaślepka górna na zdjęciu widoczna jest na końcu śruby, za nią widać przewód płynu hamulcowego.
Obrazek

4. Za pomocą młotka odbijamy zacisk. Aby nie walić bezpośrednio w element można użyć narzędzia, np. klucza.
Obrazek

5. Zdejmujemy stare klocki. Nie wymaga to dużo siły, u mnie jeden wypadł sam.

6. Po zdjęciu zacisku należy podnieść maskę i odkręcić zakrętkę wlewu płynu hamulcowego. Znajduje się ona po prawej od wlewu płynu do spryskiwaczy, jest (przynajmniej u mnie) zielona.

7. Gdy zdejmiemy zacisk przystępujemy do ścisku tłoczka. Ja użyłem imadła. Aby nowe klocki się zmieściły, trzeba ścisnąć do końca.
Obrazek

8. Nie próbujcie ściskać tłoczka na założonym zacisku przy pomocy np. łyżki do kół. końcówka tłoka jest wyprodukowana ze względnie miękkiego metalu i w ten sposób można ją uszkodzić (sprawdzone empirycznie :( )
Obrazek

9. Gdy tłok jest już ściśnięty zakładamy nowe klocki. Zaczepy bezwzględnie muszą się znaleźć na swoim miejscu.

10. Zakładamy zacisk z nowymi klockami. trzeba pamiętać, aby założyć go w taki sposób, ze końcówka klocka znajdzie się z jednej a końcówka zacisku z drugiej strony tego metalowego elementu obok tarczy ;)
Obrazek

11. Pozostało docisnąć zacisk z góry, przykręcić, założyć zaślepki, założyć koło i wykonać jazdę testową. Jeśli wszystko gra, można spokojnie śmigać.
Ostatnio zmieniony sob maja 15, 2010 16:50 przez LeonN, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
paczu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob lut 17, 2007 13:31
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: paczu » sob maja 15, 2010 17:45

dodam tylko, że imbus 7 jest dosyć ciężko dostępny (w typowych zestawach jest 6 a następnie 8 ) można zamiast niego użyć torxa 45, świetnie pasuje.
poza tym warto przeczyścić i nasmarować prowadnice klocków (blaszki) i tłoczki (te elementy, które wykręca się w/w imbusem)
Ostatnio zmieniony sob maja 15, 2010 17:47 przez paczu, łącznie zmieniany 2 razy.



kapkama
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pn lis 12, 2007 18:54
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kapkama » sob maja 15, 2010 20:36

W instrukcji zapomniałeś ująć jeszcze faktów iż powinno się dokładnie wyskrobać i wyczyścić prowadnice klocka,sprawdzić stan prowadnic ślizgowych (w razie konieczności rozebrać i nasmarować).



Awatar użytkownika
beetle
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: pt sie 10, 2007 14:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: beetle » sob maja 15, 2010 21:04

ten rdzawy rant na zewnętrznej części tarczy hamulcowej też warto zbić/zeskrobać.


Krzycho, black new beetle 2.0i apk>aqy '99
www.newbeetle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
...radek...
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 411
Rejestracja: pn paź 31, 2005 22:41
Lokalizacja: krakóVW

Post autor: ...radek... » ndz maja 16, 2010 16:40

a tłoczka nie trzeba przy okazji wkręcać??? :-k



Awatar użytkownika
paczu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob lut 17, 2007 13:31
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: paczu » ndz maja 16, 2010 17:39

nie trzeba, wkręca się tłoczki tylnych hamulców



Awatar użytkownika
VWiater
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: śr wrz 25, 2013 13:07
Lokalizacja: Kraków

Wymiana klocków hamulcowych przód [instrukcja krok po kroku]

Post autor: VWiater » śr wrz 09, 2015 11:36

W GII były oryginalnie zaslepki tych tulejek w których są sruby zacisku? Bo coś nie moge znalezc i chyba zamowie uniwersalne z Alledrogo.


Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!

DejaVu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob kwie 10, 2010 14:56
Lokalizacja: Ełk

Re: Wymiana klocków hamulcowych przód [instrukcja krok po kroku]

Post autor: DejaVu » sob mar 27, 2021 16:50

Dziś też ''samodzielnie'' z bratem :bajer: zmienialiśmy klocki z tyłu i był problem z odkręceniem jarzma :foch: w prawym kole dało radę odkręcić tylko górną śrubę i to po odcięciu kawałka klucza inbusowego ''8'' bo oryginalny się po prostu giął , dolnej śruby nie dało się , a w kole lewym ten inbus już nie pasował był tak jakby za mały , Tak więc oryginalnie jaka powinna być numeracja tej śruby bo chcę kupić lepsze inbusy najlepiej na ''terkotkę'' wprawdzie mam inbusy i troxy na terkotkę ale nie na 1/2 tylko 3/4 chyba więc nie siłowałem się nimi bo by się złamały.


Seat Mii 1.O CHYA

Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7388
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Re: Wymiana klocków hamulcowych przód [instrukcja krok po kroku]

Post autor: vwarek » sob kwie 03, 2021 09:35

DejaVu pisze:
sob mar 27, 2021 16:50
zmienialiśmy klocki z tyłu i był problem z odkręceniem jarzma
Do wymiany klocków nie trzeba odkręcać jarzma, wystarczy odkręcić sam zacisk.
DejaVu pisze:
sob mar 27, 2021 16:50
w kole lewym ten inbus już nie pasował był tak jakby za mały
Korozja łba śruby zmniejszyła wpust pod klucz, trzeba oczyścić.
DejaVu pisze:
sob mar 27, 2021 16:50
więc oryginalnie jaka powinna być numeracja tej śruby
Oryginalnie N90740301, jest to śruba M10 więc wpust 8.
DejaVu pisze:
sob mar 27, 2021 16:50
nie na 1/2 tylko 3/4 chyba więc nie siłowałem się nimi bo by się złamały
Napęd klucza 3/4 jest większy niż 1/2, masz pewnie 3/8 cala.

I nie troxy tylko torxy ;)


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

DejaVu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob kwie 10, 2010 14:56
Lokalizacja: Ełk

Re: Wymiana klocków hamulcowych przód [instrukcja krok po kroku]

Post autor: DejaVu » pn kwie 05, 2021 16:29

Nie znam się :) ale jarzmo chciałem odkręcić w celu lepszego wyczyszczenia miejsca gdzie wchodzą prowadnice - stary smar itp. nawet pryskając tam jakimś penetratorem dobrze się nie wyczyści , przydała by się jakaś szczotka drucianka w kształcie szczotki do rzęs które mają kobiety :) albo jakiś wycior ? no fachowcy mają swoje sposoby ,ja wziąłem się za to pierwszy raz, a tak dawałem zarobić mechanikom :) Na dniach mam zamiar wymienić samodzielnie(już zamówione) tuleje metalowo gumowe w belce , bo jedna stuka -zobaczymy czy poradzę.


Seat Mii 1.O CHYA

Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Re: Wymiana klocków hamulcowych przód [instrukcja krok po kroku]

Post autor: Hubi14 » wt kwie 06, 2021 18:41

do czyszczenia gniazd w jarzmie to kupujesz środek do czyszczenia hamulców, psikasz tam, szmatka bawełniana przez śrubokręt, taki grubszy i jedziesz, demontaż jest zbędny :) da się tak nawet porządnie doczyścić miejsce po którym pracuje klocek.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości