Bierze duzo oleju! Czy to turbina?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
skoku
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:23
Lokalizacja: brzesko

Bierze duzo oleju! Czy to turbina?

Post autor: skoku » czw mar 02, 2006 22:13

witam wszystkich!
poczytałem troche archiwum i sam nie wiem, wiec zapytam:
autko zaczeło mi ostatnim czasem brac dużo oleju a nawet bardzo dużo (1l na 500 km), turbina przestała gwizdać, kiedy pościągałem z niej węże, jeden od filtra powietrza a drugi który idzie do intercoolera to jest w nich olej, duzo oleju jest tez w odmie, za rozdzielaczem w kształcie kołeczka.
kiedy nie było węża od filtra powietrza udało mi się pokręcic wirnikiem turbiny i wszystko tak jakby ok, tzn znikomy luz, kreci się bez problemu ale auto podczas jazdy jest troche mułowate i strasznie dymi na niebiesko a przytym strasznie smrodzi spalonym olejem
auto ma 199tkm i o turbine dbam, jezdze na oleju mineralnym 15w 40 ale ma symbol 505 00 który dopuszczony jest dla silników VW.
prosze o rade od czego mam zacząć, co najpierw posprawdzać bo jestem troche zkołowany
pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony sob mar 10, 2007 22:43 przez skoku, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw mar 02, 2006 22:46

skoku pisze:strasznie dymi na niebiesko
To jest typowy objaw padniętych pierścieni,po prostu spala olej.A jak w wężu od turbiny jest olej to niestety też nie jest w dobrej kondycji.I nie powinna mieć luzów.

[ Dodano: Czw Mar 02, 2006 21:48 ]
Ewentualnie jeszcze uszczelniacze zaworowe mogą być przyczyną spalania oleju.



Awatar użytkownika
skoku
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:23
Lokalizacja: brzesko

Post autor: skoku » pt mar 03, 2006 01:24

nawet nie biore tego pod uwagę że padły pierścienie bo zaraz ja padnę, a poza tym przy tym przebiegu?, niespełna 200 tys, nigdy nie przegrzany nawet w najwieksze upały nie przekroczyło 90 stopni, olej moze nie z najwyzszej półki ale regularnie co 10 tys a niekiedy i mniej, wymieniany
mozliwe ze pierscienie???



Awatar użytkownika
martii
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pt sty 13, 2006 09:50
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: martii » pt mar 03, 2006 09:51

najpierw wyczysc sobie zimna strone turbiny i weze i zobacz ile oleju pcha w dolot, jezeli bedzie tam wszystko plywalo to turbo juz puszcza, jak z ciepla strona?
najlepiej byloby rozpiac wydech i zobaczyc czy nie wali olejem po cieplej stronie tez, na poczatek sprawdzilbym turbine, i ewentualnie cisnienie na cylindrach, ja stawiam na padniete turbo



Awatar użytkownika
skoku
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:23
Lokalizacja: brzesko

Post autor: skoku » pt mar 03, 2006 13:15

zimna strona to ta od strony filtra powietrza? a ciepła to która idzie do intercoolera?
byłem przed chwila u mechanika i powiedział, ze jezeli przestała gwizdać to moze byc zalany olejem intercooler, kazał wszystkie węze pomyc wraz z intercoolerem, wąż odmy, rozdzielacz, przepukać silnik specjalnym srodkiem który dolewa sie rozgrzanego silnika,do starego oleju, odpalic na 10 min a potem wylac wszystko,zmienić filtr, zalac nowym olejem i wtedy sciągnąć wąż który idzie do intercoolera, przystawić kartke papieru i przygazowac, jezeli bedzie "spluta olejem" to turbo, jak nie to wtedy dopiero uszczelniacze zaworów a nastepnie ewentualnie pierscienie.
jeszce jedno pytanko: czy nie majac praktycznie żadnego luzu, i kręcąc sie idealnie moze byc rozczelniona ta turbina?miałem taki problem w escorcie ale tam to wirnik latał po kilka milimetrów w kazda strone a tu jest idealnie



Awatar użytkownika
martii
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pt sty 13, 2006 09:50
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: martii » pt mar 03, 2006 13:24

wirnik wcale nie musi latac zeby puszczac, poprostu moga byc slizgi juz wyrobione i nie trzyma cisnienia i olej sie przeciska, moze na 2 strony albo w zimna czesc czyli na dolot, lub ciepla czyli wydech

dobrze Ci radzil, ale ja na sam poczatek wyczyscilbym weze IC i przetarl turbine zeby sie w koszta nie wbijac,
zlozyc suche do kupy i wtedy patrzec czy dalej leje, na sposob z kartka, szmatka, chusteczka tez jest prosty i amatorski ale tez dobry bo widac czy chlapie olejem
w przypadku wydechu trzeba by rozpiac wydech za turbo i tez przylozyc i zobaczyc czy nie chlapie niespalonym olejem

jezeli tak to masz juz jedna odpowiedz, poszukac sprawnej, nowej lub regeneracja

i jezeli dalej bedzie bralo olej to szukac dalej, w silniku juz



Awatar użytkownika
skoku
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:23
Lokalizacja: brzesko

Post autor: skoku » pt mar 03, 2006 13:34

narazie dzieki! ale jak jeszcze ktos ma inne zdanie to prosze napisac!
pozdrawiam!

[ Dodano: Czw Mar 09, 2006 18:23 ]
zrobiłem dzis kompresje i wyszło po 26 na każdy cylinder przy zimnym silniku.
w poradach jest ze powinien mieć 19.5 .
to o co chodzi?



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » sob mar 10, 2007 22:08

Kolego to 19,5 to nie cisnienie sprężania tylko stopień sprężania a to 2 różne rzeczy. Jeśli mówisz ze cisnienie na wszystkich cylindrach jest po 26 to raczej wporządku i co ważne nie masz różnic na poszczególnych cylindrach.



Awatar użytkownika
kenzy17
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 499
Rejestracja: pn lip 20, 2009 22:59
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: kenzy17 » śr kwie 21, 2010 19:47

Witam golfik [1.9 TDI] brał mi olej w ilościach po 200-350 ml w normalnej jeździe nie ubywa oleju , niedawno były kasowane błędy z turbina i samochód był testowany pow 4tys obrotów i oleju ubyło czy to turbina ?? dodam tyle że autko nie dymi .


Moje MK IV
viewtopic.php?t=281804" onclick="window.open(this.href);return false;
-1- Połączyła nas Pasja-upiększania naszego codziennego środka poruszania ...
-2- Proste są dla szybkich samochodów - Zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae ...

Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » śr kwie 21, 2010 21:04

kenzy17, Starszych postów nie było?


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Zimny Chirurg » śr kwie 21, 2010 21:33

bongo pisze:
skoku pisze:strasznie dymi na niebiesko
To jest typowy objaw padniętych pierścieni,po prostu spala olej.A jak w wężu od turbiny jest olej to niestety też nie jest w dobrej kondycji.I nie powinna mieć luzów.

[ Dodano: Czw Mar 02, 2006 21:48 ]
Ewentualnie jeszcze uszczelniacze zaworowe mogą być przyczyną spalania oleju.
A ja stawiam na to ze turbina juz całkiem pada i kwestia czasu jak wywali cały olej. Wali juz pewnie olejem do wydechu i dlatego kopci na niebiesko. A nie pierścienie. Sciądaj ją jak najszybciej bo może dojść do tragedi.

Pozdro

ZC



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » czw kwie 22, 2010 23:13

kenzy17 w tych silnikach odma ma bardzo prymitywną konstrukcję i własnie ona jest przyczyną tego ze przy ostrym butowaniu duze ilościu oleju są przez odmę zasysane do kolektora i spalane. Mozesz delikatnie jeździc miesiąc i olej trzyma poziom, ale wystarczy auto troche mocniej przegonic i po 100 Km z miarki moze ubyc kilka mm. Turbina nie ma nic tu do rzeczy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości