Zła kompresja na 3 cylindrze AFN

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Velthar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pt maja 23, 2008 11:41
Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
Kontakt:

Zła kompresja na 3 cylindrze AFN

Post autor: Velthar » czw kwie 01, 2010 22:55

Witam

Sprawdzałem u mechanika kompresje: 1- 29, 2-27, 3-20, 4-27 Bar.

I teraz zastanawiam się co bu tu było przyczyną i jak to naprawić. Oleju nie bierze ani grama. Jedynie kopci na biało niebiesko. Silnik nierówno pracuje. Zaraz po odpaleniu słuchać lekki gwizd z wydechu (katalizator wycięty), który później ustaje. Moc wydaje się ok. W płynie chłodniczym nie mam oleju, turbo ok.

Mniej więcej jakie koszty mogą być takiego remontu i co podejrzewać?

Pozdro



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » czw kwie 01, 2010 23:03

3 cylinderek - to wtrysk sterujący .. może był uszkodzony i stąd takie wyniki na pomiarze ... ciśnienia...
Chcesz zrobić to zrób wszystkie - bo jednego pierścienia wymieniał nie będziesz tylko komplet za 1 zamachem ....


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » czw kwie 01, 2010 23:12

Velthar pisze:Sprawdzałem u mechanika kompresje: 1- 29, 2-27, 3-20, 4-27 Bar.
Zrób próbę olejową .Przekonasz się wtedy czy ta niska kompresja jest spowodowana zuzytymi pierścieniami .Bo coś nie naturalna ta duza róznica w kompresji ,może ci zawory nie trzymają na trzecim garze .Po wstrzyknięciu ok 5ml oleju do cylindra mierzysz ciśnienie ,jak wyraznie wzrośnie i zblizy się do wartości pozostałych to praktycznie na 100%zużyte pierscienie .Jak nie wzrośnie znacząco to zawory nie szczelne i spindala nimi .Szkoda rozgrzebywać silnika przy takiej kompresji bo moze sie okazać że tylko głowica do zrobienia.Mój ma podobnie jak twój 1-29, 2-28 , 3-28 ,4-27 tylko bez tej przepasci na 3 garze Chodzi jak zegarek i na pewno nie rozgrzebywał bym silnika w twoim przypadku zanim bym sie nie upewnił czy to czasem nie wina zaworów
Ostatnio zmieniony czw kwie 01, 2010 23:33 przez munior, łącznie zmieniany 2 razy.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Velthar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pt maja 23, 2008 11:41
Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
Kontakt:

Post autor: Velthar » czw kwie 01, 2010 23:36

na zimnym czy ciepłym silniku? i pytanie do pomiaru tej kompresji co trzeba mieć? gdyż ten pomiar robił mi pompiarz a nie mechanik który robi mi auto na co dzień. cholera go wie czy on ma taką zabawkę. Dzięki za pomoc



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » czw kwie 01, 2010 23:48

Velthar pisze:na zimnym czy ciepłym silniku? i pytanie do pomiaru tej kompresji co trzeba mieć? gdyż ten pomiar robił mi pompiarz a nie mechanik który robi mi auto na co dzień. cholera go wie czy on ma taką zabawkę. Dzięki za pomoc
To podjedź do kogoś sprawdzonego = mechanika , który siedzi tylko w autach grupy VAG i ma dobry sprzęt diagnostyczny ....


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » czw kwie 01, 2010 23:50

Velthar pisze:na zimnym czy ciepłym silniku?
Ja mierzyłem na zimnym
Velthar pisze:i pytanie do pomiaru tej kompresji co trzeba mieć?
Odpowiedni manometr z końcówką i zaworkiem zwrotnym ,każdy mechanik powinien mieć bo to podstawowy przyrząd .


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Post autor: ZbyszekGolf » pt kwie 02, 2010 00:09

Witam zrób próbe olejową tzn do cylindra wstrzyknij olej i jezeli po powtórnym pomiarze ciśnienie wzrośnie to pierscienie do wymiany a jezeli nie wzrosnie lub bardzo mało to zawory



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pt kwie 02, 2010 00:49

ZbyszekGolf pisze:Witam zrób próbe olejową tzn do cylindra wstrzyknij olej i jezeli po powtórnym pomiarze ciśnienie wzrośnie to pierscienie do wymiany a jezeli nie wzrosnie lub bardzo mało to zawory
A co napisał kolega munior czy czytasz temat od początku :panna:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
Velthar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pt maja 23, 2008 11:41
Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
Kontakt:

Post autor: Velthar » pt kwie 02, 2010 21:49

A powiedzcie mi jeszcze jak możecie ile trzeba liczyć za szlif głowicy?

Bo przy wymianie pierścieni lub zaworów i tak trzeba ściągać?



ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Post autor: ZbyszekGolf » pt kwie 02, 2010 22:40

Witam za planowanie głowicy w czestochowie biorą koło 80zł wymien tez uszczelniacze zaworowe koszt koło 30zł i pierscienie koszt koło 250zł



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości