Zła kompresja na 3 cylindrze AFN
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Velthar
- Użytkownik
- Posty: 338
- Rejestracja: pt maja 23, 2008 11:41
- Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
- Kontakt:
Zła kompresja na 3 cylindrze AFN
Witam
Sprawdzałem u mechanika kompresje: 1- 29, 2-27, 3-20, 4-27 Bar.
I teraz zastanawiam się co bu tu było przyczyną i jak to naprawić. Oleju nie bierze ani grama. Jedynie kopci na biało niebiesko. Silnik nierówno pracuje. Zaraz po odpaleniu słuchać lekki gwizd z wydechu (katalizator wycięty), który później ustaje. Moc wydaje się ok. W płynie chłodniczym nie mam oleju, turbo ok.
Mniej więcej jakie koszty mogą być takiego remontu i co podejrzewać?
Pozdro
Sprawdzałem u mechanika kompresje: 1- 29, 2-27, 3-20, 4-27 Bar.
I teraz zastanawiam się co bu tu było przyczyną i jak to naprawić. Oleju nie bierze ani grama. Jedynie kopci na biało niebiesko. Silnik nierówno pracuje. Zaraz po odpaleniu słuchać lekki gwizd z wydechu (katalizator wycięty), który później ustaje. Moc wydaje się ok. W płynie chłodniczym nie mam oleju, turbo ok.
Mniej więcej jakie koszty mogą być takiego remontu i co podejrzewać?
Pozdro
3 cylinderek - to wtrysk sterujący .. może był uszkodzony i stąd takie wyniki na pomiarze ... ciśnienia...
Chcesz zrobić to zrób wszystkie - bo jednego pierścienia wymieniał nie będziesz tylko komplet za 1 zamachem ....
Chcesz zrobić to zrób wszystkie - bo jednego pierścienia wymieniał nie będziesz tylko komplet za 1 zamachem ....
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Zrób próbę olejową .Przekonasz się wtedy czy ta niska kompresja jest spowodowana zuzytymi pierścieniami .Bo coś nie naturalna ta duza róznica w kompresji ,może ci zawory nie trzymają na trzecim garze .Po wstrzyknięciu ok 5ml oleju do cylindra mierzysz ciśnienie ,jak wyraznie wzrośnie i zblizy się do wartości pozostałych to praktycznie na 100%zużyte pierscienie .Jak nie wzrośnie znacząco to zawory nie szczelne i spindala nimi .Szkoda rozgrzebywać silnika przy takiej kompresji bo moze sie okazać że tylko głowica do zrobienia.Mój ma podobnie jak twój 1-29, 2-28 , 3-28 ,4-27 tylko bez tej przepasci na 3 garze Chodzi jak zegarek i na pewno nie rozgrzebywał bym silnika w twoim przypadku zanim bym sie nie upewnił czy to czasem nie wina zaworówVelthar pisze:Sprawdzałem u mechanika kompresje: 1- 29, 2-27, 3-20, 4-27 Bar.
Ostatnio zmieniony czw kwie 01, 2010 23:33 przez munior, łącznie zmieniany 2 razy.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
To podjedź do kogoś sprawdzonego = mechanika , który siedzi tylko w autach grupy VAG i ma dobry sprzęt diagnostyczny ....Velthar pisze:na zimnym czy ciepłym silniku? i pytanie do pomiaru tej kompresji co trzeba mieć? gdyż ten pomiar robił mi pompiarz a nie mechanik który robi mi auto na co dzień. cholera go wie czy on ma taką zabawkę. Dzięki za pomoc
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Ja mierzyłem na zimnymVelthar pisze:na zimnym czy ciepłym silniku?
Odpowiedni manometr z końcówką i zaworkiem zwrotnym ,każdy mechanik powinien mieć bo to podstawowy przyrząd .Velthar pisze:i pytanie do pomiaru tej kompresji co trzeba mieć?
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 522
- Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
- Lokalizacja: Danków
- Kontakt:
A co napisał kolega munior czy czytasz temat od początkuZbyszekGolf pisze:Witam zrób próbe olejową tzn do cylindra wstrzyknij olej i jezeli po powtórnym pomiarze ciśnienie wzrośnie to pierscienie do wymiany a jezeli nie wzrosnie lub bardzo mało to zawory
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 522
- Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
- Lokalizacja: Danków
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości