potrzebny schemat podłączenia przekaźnika świec żarowych

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
cegiel1989
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: wt wrz 04, 2007 22:28
Lokalizacja: Wąbrzeźno
Kontakt:

potrzebny schemat podłączenia przekaźnika świec żarowych

Post autor: cegiel1989 » czw paź 15, 2009 23:16

Witam

proszę o pomoc w podłączeniu go jakie napięcia do jakiego numeru,
poniżej dołączam rysunek przekaźnika od strony wyprowadzeń

Obrazek


[( o )]=======VW=======[( o )]

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pt paź 16, 2009 00:24

To jest do "wolnossącego" Diesla, ja mam TDI więc napiszę tylko że:
Z ogólnych zasad oznakowań wynika
50 - włączanie rozrusznika ze stacyjki;
30 - stały plus;
87 - wyjście (w tym wypadku na świece)
86 - podanie napięcia sterującego lub czasem plus "po zapłonie";
85 - masa cewki sterowania bądź masowanie cewki poprzez jakiś wyłącznik.
T - zwykle dla wyłącznika czasowego różnych typów;
L - lampki kontrolne.


Można też inaczej - sprawdzając w jakie z pinów gniazda skrzynki bezpieczników wchodzą poszczególne styki ustalić to, biorąc pod uwagę opis który posiadam:
1 - rozrusznik;
2 - plus po zapłonie;
3 - czujnik temperatury płynu chł.;
4 - wyjście na świece;
5 - brak (niewykorzystany);
6 - stały plus;
7 - brak (niewykorzystany);
8 - masa bezpośrednio do blachy (bez żadnego wyłącznika choć oczywiście poprzez ścieżki skrzynki bezpieczników);
9 - lampka kontrolna świec.



blm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw maja 25, 2006 22:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: blm » śr sty 20, 2010 15:10

Czy w na zdjęciu poniżej.. piny przekaźnika są zgodne z opisem który podał Zico63b?
Obrazek
Obrazek

Rozumiem, że 85 to będzie wyłącznik czasowy? Gdzie go znajdę?


Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr sty 20, 2010 22:17

To jest przekaźnik właśnie do mojego i AEY, inny niż do Diesli "nieelektronicznych".
Pin 85-ty jest sterowany komputerem samochodu, tzw. ECU, umieszczonym na podszybiu.



blm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw maja 25, 2006 22:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: blm » śr sty 20, 2010 22:23

Przewód idzie bezpośrednio do ECU? Czy po drodze ma jakiś bezpiecznik lub co innego? Mam taki problem, że przekaźnik się nie załącza.. więc chce zbadać obwód od pinów 86 i 85. A na ECU jak zlokalizować obwód do tego pinu 85-tego? Ciężkie dojście jest do ECU? W sobotę chcę z tym powalczyć.


Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr sty 20, 2010 22:25

blm pisze:Przewód idzie bezpośrednio do ECU? Czy po drodze ma jakiś bezpiecznik lub co innego? Mam taki problem, że przekaźnik się nie załącza.. więc chce zbadać obwód od pinów 86 i 85. A na ECU jak zlokalizować obwód do tego pinu 85-tego? Ciężkie dojście jest do ECU? W sobotę chcę z tym powalczyć.
odepnij czujnik temp. i zdejmij fajke ze świecy i miernikiem sprawdz czy wtedy jest napięcie, masz na to ok 10 sek. wtedy napiece zniknie
Ostatnio zmieniony śr sty 20, 2010 22:26 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr sty 20, 2010 22:29

W zacisku skrzynki bezpiecznikowej gdzie wchodzi pin86 przekaźnika, (nie 85)! napięcie ma być z chwilą włączenia zapłonu, to warto sprawdzić.
Z pinu 85 idzie bez bezpieczników czy nawet złączy - prosto do pinu 50 komputera (w silniku 1Z!).
Dojście nie specjalnie dobre, wymaga rozebrania osłony podszybia.



blm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw maja 25, 2006 22:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: blm » śr sty 20, 2010 22:31

Wszytko jest już sprawdzone.. napięcia nie ma.. przekaźnik wymieniany.. chociaż wizualnie stary był dla mnie w 99% ok. Napięcie na pinach 87-30 jest, sprawdzałem spinaczem.. dlatego na fotce plastik jest lekko przypalony, wiem mój błąd, ale to już był akt desperacji... zwalone było wszystko - przepalone świece.. kąt wtrysku.. normalnie po całości. Przekaźnik sprawdzałem też komputerem.. nie "cykał".

Taki błąd jest na komputerze:
"18027 - Glow Plug Relay (J52): Open or Short to Ground"

[ Dodano: 20 Sty 2010 21:34 ]
Zico63b pisze:W zacisku skrzynki bezpiecznikowej gdzie wchodzi pin86 przekaźnika, (nie 85)! napięcie ma być z chwilą włączenia zapłonu, to warto sprawdzić.
Mówisz o tej skrzynce na akumulatorze.. tam bezpiecznik jest OK, ale fakt napięcia nie sprawdzałem.
Ostatnio zmieniony śr sty 20, 2010 22:32 przez blm, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr sty 20, 2010 22:55

W silniku ALH jest nieco bardziej skomplikowany układ niż w 1Z, troszkę musiałem sie rozejrzeć.
Pin 86 lub 19 (zalezy od wykonania) przekaźnika świec żarowych (108, gniazdo 4) jest zasilany z przekaźnika 109 z gniazda 12. Zasila on sporo urządzeń i nie podejrzewam by on nie działał. Tak więc w pinie 86 lub 19 napięcie musi być, inaczej dokładne sprawdzenie skrzynki bezpieczników - czy coś się nie przepaliło.
Z pinu 85 lub 16 cewka jest już masowana przez pin 42 ECU (nie 50 bo to w 1Z!).
Nic więcej sie nie wymyśli, tak trzeba badać by usterkę znaleźć, w ECU szukać dopiero po przebadaniu wszystkiego.

[ Dodano: 20 Sty 2010 21:59 ]
blm pisze:Mówisz o tej skrzynce na akumulatorze.. tam bezpiecznik jest OK, ale fakt napięcia nie sprawdzałem.
Nie. mówię o tej widocznej pod tablicą, w kabinie.



blm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw maja 25, 2006 22:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: blm » czw sty 21, 2010 23:19

Zico63b pisze:Pin 86 lub 19 (zalezy od wykonania) przekaźnika świec żarowych (108, gniazdo 4) jest zasilany z przekaźnika 109 z gniazda 12. Zasila on sporo urządzeń i nie podejrzewam by on nie działał. Tak więc w pinie 86 lub 19 napięcie musi być, inaczej dokładne sprawdzenie skrzynki bezpieczników - czy coś się nie przepaliło.
Z pinu 85 lub 16 cewka jest już masowana przez pin 42 ECU (nie 50 bo to w 1Z!).
Hmm.. dopadłem się schematów tej elektryki i wywnioskowałem z nich co innego. Mam takie schematy: http://img406.imageshack.us/g/511w.jpg/
Z tego co "wyczytałem" to pin 85 idzie przez złącze do komputera, a 86 przez bezpiecznik 34 (który jest OK), potem złącze i do "+". Niech ktoś spojrzy czy dobrze to zinterpretowałem. W sobotę będę sprawdzał. To jest tak jak pisze Zico63b czy nie?


Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » czw sty 21, 2010 23:51

Widzę właśnie tą różnicę, dotyczącą istnienia bezpiecznika 234; na schemacie który znalazłem w necie nie ma go. Trzeba by jeszcze i jego sprawdzić, natomiast masowanie cewki przez komputer ECU jest bez zmian.



blm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw maja 25, 2006 22:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: blm » ndz sty 24, 2010 14:18

Wczoraj rozwiązałem mój problem z przekaźnikiem.. okazało się, że bezpiecznik 34 chyba nie ma tu znaczenia. Okazało się, że sterowanie przekaźnikiem było odłączone (wyjęta ta wtyczka: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=296385), wcześniej nie wiedziałem od czego jest, ale sprawdziłem, że na jednym pinie po włączeniu stacyjki jest "+", a na drugi po podłączeniu miernika ("bzyczka") i puszczeniu testu przekaźnika z komputera pojawia się masa sterowana z komputera. A co do tego bezpiecznika to nie wiem.. może źle schemat "przeczytałem".. potwierdzę, że faktycznie po odłączeniu przekaźnika 109 z gniazda 12 nie było napięcia na przekaźniku od świec.. ale ten przekaźnik 109 steruje większą ilością rzeczy.


Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 60 gości