Sprawdzenie przkaźnika świec żarowych

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

blm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw maja 25, 2006 22:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Sprawdzenie przkaźnika świec żarowych

Post autor: blm » czw sty 14, 2010 11:59

Witam!
Mam problemy z odpalaniem, wymieniłem już świece, ustawiłem kąt wtrysku i dalej nic. Chciałem sprawdzić przekaźnik świeć, mam taki błąd:
"18027/P1619/005657 - Glow Plug Relay (J52): Open or Short to Ground "

Do przekaźnika się dogrzebałem i wizualnie wydaje się być OK. Załamał mnie natomiast widok przewodów.. kilka zwisa niepodłączonych.. jakaś fruwająca wtyczka :/.

Jak sprawdzić czy świece się grzeją? Żarówką? Tak jak przy sprawdzaniu świec, tylko wpiąć się jakoś bezpośrednio w obwód od przekaźnika? Może listwę odłączyć i wpakować jeden przewód w listwę a drugi do świecy.. wtedy przekręcić stacyjkę i zobaczyć czy żarówka się zapali??


Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » czw sty 14, 2010 13:23

Przy sprawdzaniu tego przekaźnika weź pod uwagę to, że świece grzeją dopiero poniżej -5. A świece sprawdziłeś czy są dobre? Możesz żarówką sprawdzić czy grzeją, lepiej miernikiem i chyba bezpieczniej.



blm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw maja 25, 2006 22:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: blm » czw sty 14, 2010 13:35

poolak2006 pisze:A świece sprawdziłeś czy są dobre?
Jak napisałem:
wymieniłem już świece
Więc są na 100% OK.
Czy mój pomysł z podłączeniem żarówki bezpośrednio w listwę jest ok?


Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » czw sty 14, 2010 13:46

Jak chcesz sprawdzić przekaźnik żarówką to wyjmij ten kapturek zakładany na świecę do niego podłącz jeden koniec żarówki a drugi koniec żarówki do masy. Tylko zrób to na zimnym silniku i na temperaturze mniejszej niż -5. I weź odpowiednią żarówkę.

A to że wymieniłeś świece to wiesz nie musi wcale oznaczać że są sprawne....
Ostatnio zmieniony czw sty 14, 2010 13:47 przez poolak2006, łącznie zmieniany 2 razy.



blm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw maja 25, 2006 22:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: blm » czw sty 14, 2010 13:51

poolak2006 pisze:Jak chcesz sprawdzić przekaźnik żarówką to wyjmij ten kapturek zakładany na świecę do niego podłącz jeden koniec żarówki a drugi koniec żarówki do masy.
O to właśnie mi chodziło.. zamiast kapturków mam jedną długą listwę ;)
poolak2006 pisze:I weź odpowiednią żarówkę.
CO rozumiesz przez odpowiednią żarówkę? Świece sprawdzałem jakąś 24V chyba 40W
poolak2006 pisze:A to że wymieniłeś świece to wiesz nie musi wcale oznaczać że są sprawne....
Czyli, że nowe świece i przepalone?


Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » czw sty 14, 2010 14:02

No nie koniecznie spalone wada podczas produkcji albo coś w tym stylu.
No ja mam akurat kaptury :bajer:



Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » czw sty 14, 2010 15:00

Czyli, że nowe świece i przepalone?
blm, a niby dlaczego maja byc przepalone!nowe. .To już musiał byś miec pecha Tak jak w drewnianym kościele cegła na głowe spadła!! :grin: . Zresztą sprawdzić możesz zwykła probówką zdejmując tą listwe i przykładasz do plusa AKU. krokodylka. A próbnik do króćca swiecy!! Powinna świećic. . . a odnośnie żarówki . to w miejśce tak jak pisze kol. poolak2006, tylko nie 24 V bo przecież instalacja jest 12V i zdejm wtyczkę z czujnika temp. silnika!!


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

blm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw maja 25, 2006 22:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: blm » czw sty 14, 2010 15:18

Jak sprawdzić świece to wiem.. tylko pytałem się czy można w ten sam sposób sprawdzić przekaźnik, tylko zamiast przewód do plusa dać do listy zasilającej świece. O czujniku nie pomyślałem, fakt zadziała ;) . A dlaczego nie 24V, toć to zwykła żarówka?


Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » czw sty 14, 2010 15:18

Bo instalacja na 12V :)



blm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw maja 25, 2006 22:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: blm » czw sty 14, 2010 15:28

A co może się stać? Żarówka będzie słabiej świecić.. gdyby na odwrót to faktycznie żarówka by mogła nie przeżyć. Ale na moje instalacji nic nie grozi. Żarówka to zwykły kawałek wolframu przez który przepływa prąd. Jak będzie za niskie napięcie to będzie słabiej świecić.. efekt taki sam jak przy odpalaniu samochodu, gdy przygasają światła. Mylę się?


Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl

casylimi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob cze 27, 2009 17:15
Lokalizacja: DWR

Post autor: casylimi » czw sty 14, 2010 15:31

Świece grzeją w zależności od +3 lub +4 stopni ale na pewno nie od -5!


Staram nie udzielać się po pijaku

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » czw sty 14, 2010 15:43

casylimi pisze:Świece grzeją w zależności od +3 lub +4 stopni ale na pewno nie od -5!
Mój błąd :smoke: +5 ;)



Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » czw sty 14, 2010 16:02

blm pisze:Ale na moje instalacji nic nie grozi.

To nie znaczy ze ci spali instalacją itp. Po prostu zastosuj 12v 21w. i będzie OK. Bo ta na 24 V nie wiadomo czy ci w ogóle zajarzy.. :grin:


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

blm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw maja 25, 2006 22:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: blm » czw sty 14, 2010 16:08

Zajarzy, bo już tak świece od plusa sprawdzałem ;P.. przekaźnika jeszcze nie.


Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 17 gości