[mk2]Wymiana uszczelniaczy zaworów bez demontażu głowicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

[mk2]Wymiana uszczelniaczy zaworów bez demontażu głowicy

Post autor: stonefree » ndz lut 26, 2006 14:09

Mam pytanie jak w temacie.Czy ktos mółby opisac procedurę wymiany uszczelniaczy w silniku 8 zaworowym na hydraulicznych popychaczach? Do wyciągnięcia szkalnek wszystko wydaje mi sie jasne,ale co potem,zeby zawory nie powpadały do cylindrów?Ustawic wał w ZZ i odpinaś na 1 i a clindrze zapinki?Jak to się robi ,zeby było dobrze?
Ostatnio zmieniony wt mar 07, 2006 11:40 przez stonefree, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lut 26, 2006 14:30

Np puszczasz spężone powietrze prez przerobioną (wybity środek) świecę.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » ndz lut 26, 2006 15:16

Do wybitej świecy przyspawujesz króciec i zasilasz to powietrzem, które sobie pomalutku wlatuje do komory spalania. Zmieniasz uszczelniacze i zakładasz zabezpieczenia. Proste.



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz lut 26, 2006 16:57

A ja mam takie pytanie. A jak zdjac sprezyny??? Zeby wyjac zabezpieczenie talerzykow trzeba prasy lub sciagacza! No chyba ze o czyms nie wiem :) Podejrzewam ze sprezone powietrze tu nie pomoze... ale jestem bardzo ciekaw jaka to technika bo nigdy o niej nie slyszalem.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lut 26, 2006 17:01

Sprężone powietrze jest po to żeby zawór nie opadł jak ściskasz sprężyny. Trzeba mieć gotowe lub wymyślić ustrojstwo do naciskania brzegów talerzyka. Po ściśnięciu trzeba ściągnąć połówki zamków, jak są zapieczone delikatnie postukać młoteczkiem.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz lut 26, 2006 17:11

No tak tylko mam watpliwosci co do dzialania tego patentu. Jesli talerzyki nie sa zapieczone to ok, ale mailem kilka takich przypadkow gdzie nawet 5 t prasa miala problem...



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lut 26, 2006 17:17

Trzeba postukać młoteczkiem i pojdzie. I właśnie dlatego żeby ten opór w przypadku zapieczenia pokonać ciśnienie powietrza ma być duże , chociaż z 5 barów.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz lut 26, 2006 20:34

TAZ pisze:Do wybitej świecy przyspawujesz króciec i zasilasz to powietrzem, które sobie pomalutku wlatuje do komory spalania. Zmieniasz uszczelniacze i zakładasz zabezpieczenia
Dzięki wielkie.Czyli jak rozumiem ustawienie tłoka dowolne?



preker20
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 23:40
Lokalizacja: lodz/zgierz
Kontakt:

Post autor: preker20 » wt mar 07, 2006 07:58

z kumplem w fiescie robilismy troszke inaczej
-odkrecasz swiece
- wpychasz do cylindra sznurek hehe tak sznurek ale jest to wiele lepszy pomysl niz powietrze bo musisz kombinowac z ta przewobka swiecy podlaczac kompresor itd, poza tym jak wszytko zrobilismy i walilismy mlotkiem to zawory sie otwieraly to tesh powietrzxe uciekalo a huku przy tyn ze hoho.
- krecac walem podnies tlok na sama gore i koniec zawor nie wpadnie a oprze sie o sznurek

nie zaluj tego sznurka napachaj ile wlezie


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/176151.html][img]http://images.spritmonitor.de/176151.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » wt mar 07, 2006 21:34

preker20 pisze:sznurka napachaj ile wlezie
Pomysł za 100 punktów :partyman:



preker20
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 23:40
Lokalizacja: lodz/zgierz
Kontakt:

Post autor: preker20 » wt mar 07, 2006 21:45

a wymieniles jush ??


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/176151.html][img]http://images.spritmonitor.de/176151.png[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 23 gości