Bierze olej szukam przyczyny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: miś fazi, Qto, Adamm, italiano_83, Michał_1977, edzio, VIP

Bierze olej szukam przyczyny

Postprzez przemo_82 » Cz maja 22, 2008 23:03

witam

mam problem z moim silniczkiem.

mam 1.9. TD aaz po remoncie. wymienilem pierscienie + planowany czop wału + robiona cala głowica bo mi wpadl kamien i rozwalil sie rozrząd. wczesniej jeszcz regenerowalem turbine.

po tym calym remoncie zaczolem jezdzic tak do 3000 obrotów max 100km/h zeby sie dotarło wszystko. ale zaczol mi ubywac olej. coraz wiecej i coraz wiecej po okolo 6000km to mi ubywalo 0.7l na 1000km. zdiagnozowalem ze to turbina bo byl duzy luz na wirniku ze az sie zatrzymywal na obudowie turbiny. a jak zdjolem gumowe kolanko z turbiny (to z gory) to palucha mialem calego w mokrym swiezym oleju.

oddalem turbine na gwarancje gosc sie zarzekal ze jest OK i ze nic nie robil ale luz mniejszy i obudowa wymieniona na nieporysowaną wiec naprawial.

teraz po zalozeniu zrobilem okolo 1000km i widze ze nadal ubywa ale o wiele mniej.
mialem jeszcze dziwny incydent na autostradzie. jechalem w kierunku poznania tak srednio 120-140 km/h zatrzyalem sie na parkingu patrze a tu z rury bialy dym. odczekalem zgasilem - sprawdzilem w turbinie sucho nie widze wycieków zadnych oleju. zapalilem od nowa silnik i jak reką odjął. potem nic takiego mi sie nie powtórzyło.

mam turbinke K03 , z odmy mi olej nie leci juz nie wiem gdze mam szukac wycieku a strasznie mnie to wkurza bo robie teraz same trasy i wlasnie mi padla wczesniej turbina niespodziewanie i mialem podroz do poznania pelną wrażen.

pozdrawiam i z gory dziekuje ze pomoc
Ostatnio edytowano Pt maja 23, 2008 19:38 przez przemo_82, łącznie edytowano 1 raz
przemo_82
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Cz lis 08, 2007 12:09
Lokalizacja: Radom
Online: 5m

Postprzez jackyz » Pt maja 23, 2008 00:07

a uszczelniacze zaworowe były zmienione?
Jacek
jackyz
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): Pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim
Online: 23h 27m
Pomógł: 55
Auto: G III
Silnik: 1800

Postprzez przemo_82 » Pt maja 23, 2008 12:22

cala główica byla robiona czyli uszczelka+ wszystkie zawory bo 7 było pogietych + uszczelniacze i tam cos jeszcze jakies tuleje czy prowadnice nie pamietam nazwy chyba ze mi sie cos pomylilo.
przemo_82
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Cz lis 08, 2007 12:09
Lokalizacja: Radom
Online: 5m

Postprzez oldstaszek » Pt maja 23, 2008 16:54

Stawiam na turbinę.
Pytanie:mechanik od turbiny to profesjonał z oprzyrządowaniem czy...
Nigdy nie polecam kupowania/napraw u majstrów bez odpowiednich urządzeń.
Tanie mięsko dla piesków. :pub:
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
oldstaszek
Forum Master
Forum Master
 
Dołączył(a): Cz kwi 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Online: 15h 11m
Pomógł: 146

Postprzez jackyz » Pt maja 23, 2008 18:51

napisz jeszcze czy czuć w spalinach spalony olej
Jacek
jackyz
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): Pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim
Online: 23h 27m
Pomógł: 55
Auto: G III
Silnik: 1800

Postprzez przemo_82 » Pt maja 23, 2008 22:06

mechonior professional tylko ze naprawa mi sie zdarzyła w trasie wiec przypadkowy wybór :(

a w spalinach nie czuje oleju spalonego. dzisiaj jeszcze zauważyłem ze wężyk co idzie od turbiny do membrany na pompie mam stary sparciały i popękany. jutro go wymienię. ale to raczej nie ma nic wspolnego. moj mechanik stwierdził ze jestem przewrażliwiony. poki co nie dolewam oleju w poniedzialek bede robil trase 450 km to bede obserwowal czy bierze. jeszcze raz dziekuje za pomoc.
przemo_82
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Cz lis 08, 2007 12:09
Lokalizacja: Radom
Online: 5m

Postprzez jackyz » So maja 24, 2008 00:45

Możliwe że Jesteś przewrażliwiony.Obserwuj dalej i napisz czy dalej ubywa.Pozdrawiam.
Jacek
jackyz
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): Pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim
Online: 23h 27m
Pomógł: 55
Auto: G III
Silnik: 1800

Postprzez przemo_82 » N maja 25, 2008 16:33

dzsiaj jechalem po tracie i jechal za mna ojciec. na obwodnicy jednej z miejscowosci depnolem mu tak ze 120-130km/h patrze a tu ojciec mnie wyprzedza potem mi powiedzial ze nie mogl juz za mna jechac bo cos smierdzialo. zadnego dymu tylko jakis smród. potem wracalismy ta sama trasa. depnolem mu do 150km/h i tym razem nic a nic z rury.

[ Dodano: 29 Maj 2008 20:14 ]
okazala sie ze chyba turbina z nowu zawodzi.

zrobilem trace 450km z czego okolo 120 po autostradzie z predkoscia tak 120-130 km/h wciagnal mi polowe stanuoleju od max do min zdjolem odme + rurki doprowadzajace powietrze do i z turbiny wsadzam palec a tu kropla oleju mi kapie z palca :( wiec sytuacja sie powtarza. gosc z poznania zlapal jelenia myslal ze jak jestem z innego miasta to moze mi bubla wsadzic i ze tak bede jezdzil do niego 15 razy :( w sumie to nie wiem co teraz robic czykupic uzywana na gieldzie czy regenerowac ta tylko w zaufanym zakladze kolo radomia.

pozdrawiam i dziekuje ze wszelkie odpowiedzi
przemo_82
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Cz lis 08, 2007 12:09
Lokalizacja: Radom
Online: 5m

Postprzez DaroD » Wt lis 24, 2009 17:35

Witam wszystkich! Chcial bym odswierzyc troche temat

Otoz sprawa wyglada nastepujaco: posiadam silnik aaz, ktory bierze mi olej (okolo 5-7) L i co najgorsze ze zacza tak brac od niedawna, wczesniej podbieral mi do 2 L ale teraz to juz przesada. Auto pali dobrze, turbo (k14) suche oczywiscie od wydechu, wirnik delikatny luz gora/dol wiec z tym chyba wszystko ok. nastepnie po odpaleniu siwy dym z rury i smierdzi palonym olejem. Po nagrzaniu silnika ciagle to samo, dam wiecej gazu to dego dymu robi sie duzo. Jesli dajmy na to ze turbo jest ok, to powiedzcie czy to pierscienie czy uszczelniacze? Prosze o pomoc i mam nadzieje ze ktos sie odezwie :(
DaroD
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn lis 16, 2009 12:58
Lokalizacja: Żółwia Błoć
Online: 50m
Pomógł: 5
Auto: golf mk 3
Silnik: M-TDI

Postprzez arwam » Wt lis 24, 2009 18:12

DaroD, u Ciebie zrób tak odepnij odmę i puść ją wolno, i pojeździj tak z jeden dzień przy czym raz lub dwa razy przegoń go na pierwszych dwóch lub trzech biegach z gazem w podłodze do około 4500-5000rpm.
na drugi dzień przed uruchomieniem zimnego silnika zdejmij gumowe kolanko od turba do kolektora i odpal go ale bez dodawania gazu i weź jakąś białą lub iną jasną szmatkę i trzymaj ją około 5-10cm do wylotu powietrza z turbiny ( uważaj żeby nie wciągneło jej lub twojej ręki w kolektr dolotowy) i wtedy zwiększ obroty jednym zdecydowanym ruchem ale nie gazuj powyżej 3000rpm. jak będzie olej na szmatce to definitywnie turbo masz do roboty.



przemo_82,

poszukaj czy nie masz gdzeiś nieszczelności na silniku i zwyczajnie nie gubi oleju, jak nie gubi to tak jak koleze wyżej napisałem zrób to samo ale zamiast K03 to załóż chociaż K14 lub jeszcze lepiej K24 lub Garretta T3.
one sięw sam raz na trasy nadają i autko powinno mniej palić a i jak zakupisz T3 będzie znacznie trwalsze niż turba KKK zwłaszcza w porównaniu do K03
arwam
Tdiesel Power Driver
Tdiesel Power Driver
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr mar 01, 2006 20:23
Lokalizacja: Zurawica
Online: 41d 23h 36m
Pomógł: 463
Ostrzeżenia: 1
Auto: MK2 i 100 C4 90coupe
Silnik: aatAAZ

Postprzez DaroD » Wt lis 24, 2009 18:55

Jeszcze poeiedz mi bo nie jestem pewien. ODMA to przewod gumowy ktory wychodzi z pokrywy klawiatury i idzie do przewodu od filtra powietrza do turbiny? Sory za moja nie wiedze i brak profesionalnej terminologi
DaroD
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn lis 16, 2009 12:58
Lokalizacja: Żółwia Błoć
Online: 50m
Pomógł: 5
Auto: golf mk 3
Silnik: M-TDI

Postprzez arwam » Wt lis 24, 2009 19:05

DaroD napisał(a):ODMA to przewod gumowy ktory wychodzi z pokrywy klawiatury i idzie do przewodu od filtra powietrza do turbiny?


tak to ten przewód
arwam
Tdiesel Power Driver
Tdiesel Power Driver
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr mar 01, 2006 20:23
Lokalizacja: Zurawica
Online: 41d 23h 36m
Pomógł: 463
Ostrzeżenia: 1
Auto: MK2 i 100 C4 90coupe
Silnik: aatAAZ

Postprzez DaroD » Śr lis 25, 2009 17:02

ARWAM. Powiedz mi jeszcze czy jest to normalne, ze troche oleju leci z tego przewodu gumowego od odmy?

I druga sprawa. Jesli na zimnym silniku po odpaleniu i odkreceniu korka wlewu oleju nie czuc spalin to dobry znak? Jedyne co czuje to smrud oleju ale nie taki jak z komina leci po odpaleniu. I dymu tez nie widac.

Dzisiaj zrobilem okolo 30 klockow ze zdjetym wezem od odmy, a jutro sprawdze patent ze szmatka.
DaroD
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn lis 16, 2009 12:58
Lokalizacja: Żółwia Błoć
Online: 50m
Pomógł: 5
Auto: golf mk 3
Silnik: M-TDI

Postprzez arwam » Śr lis 25, 2009 19:47

DaroD napisał(a):ARWAM. Powiedz mi jeszcze czy jest to normalne, ze troche oleju leci z tego przewodu gumowego od odmy?


to oznacza że albo olej jest dziadowski albo masz spore przedmuchy na cylindrach.
nie powinno nic lecieć co najwyżej jestdopuszczalne lekkie pocenie.
jak odpalisz na zimnym silniku i odkręcony korek położysz na wlewie to nie zrzuca go?
arwam
Tdiesel Power Driver
Tdiesel Power Driver
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr mar 01, 2006 20:23
Lokalizacja: Zurawica
Online: 41d 23h 36m
Pomógł: 463
Ostrzeżenia: 1
Auto: MK2 i 100 C4 90coupe
Silnik: aatAAZ

Następna strona



Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: ArcziR6, fusse, Grzesiek.vw i 22 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,