jakie sa objawy uszkodzonej pompy wody

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

misxess
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob lis 14, 2009 17:23
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

jakie sa objawy uszkodzonej pompy wody

Post autor: misxess » czw lis 19, 2009 11:45

vw golf 2 1.3 1989 r. jakie sa objawy uszkodzonej pompy wody?



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » czw lis 19, 2009 11:50

- przegrzewanie silnika
- szybko rosnąca temp. płynu od momentu uruchomienia zimnego silnika.

A co się dzieje? Opisz dokładnie.


Obrazek
Obrazek

misxess
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob lis 14, 2009 17:23
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: misxess » czw lis 19, 2009 11:51

chodzi o to, że wskazówka temp po zagrzaniu silnika stoi i ani drgnie na 3/4 skali na zegarze

[ Dodano: 19 Lis 2009 10:52 ]
3/4 skali to jakies 110 stopni czyli silnik sie przegrzewa

[ Dodano: 19 Lis 2009 11:16 ]
a jak pompa jest uszkodzona to mozliwe sa jakies wycieki płynu z jej okolic?


Miłość do MK2 nie zna granic.

Jajcek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 17:39

Post autor: Jajcek » czw lis 19, 2009 13:15

Typowe uszkodzenia pompy wody:

Luz na łożysku - koło lata na boki przez co wyrabia sie szybko pasek alternatora, może dojść do zatarcia pompy, głosna praca
Przeciekanie - tłumaczyc nie trzeba jakie skutki są
Niesprawna pompa wody oczywiście sprawia iż temperatura jest podwyższona

Co do położenia wskazówki to zastanów sie czy nie masz termostatu z temperaturą otwarcia powyżej standardu

pozdrawiam



Awatar użytkownika
mosiek2206
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn sty 26, 2009 20:43
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: mosiek2206 » czw lis 19, 2009 14:19

Jajcek pisze:Typowe uszkodzenia pompy wody:

Luz na łożysku - koło lata na boki przez co wyrabia sie szybko pasek alternatora, może dojść do zatarcia pompy, głosna praca
Przeciekanie - tłumaczyc nie trzeba jakie skutki są
Niesprawna pompa wody oczywiście sprawia iż temperatura jest podwyższona

Co do położenia wskazówki to zastanów sie czy nie masz termostatu z temperaturą otwarcia powyżej standardu

pozdrawiam
Co ma pasek alternatora do pompy wody? Przecież pompa napędzana jest paskiem rozrządu.
A temperatura jak dochodzi do 3/4 na wskaźniku to przecież to nie jest 110 stopni tylko około 90 mi też tak stoi a nawet lekko za 3/4 i temperaturę mam w porządku nawet kiedyś z ciekawości sprawdzałem termometrem. ty też możesz sprawdzić i sie upewnić jaką trzyma temperaturę.


Mosiek

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » czw lis 19, 2009 14:46

możliwe, ze termostat się nie otwoera - koszt niewielki, zawsze można wymienić, tylko kup WAHLERA


Obrazek
Obrazek

Jajcek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 17:39

Post autor: Jajcek » czw lis 19, 2009 14:57

mosiek2206 pisze:
Jajcek pisze:Typowe uszkodzenia pompy wody:

Luz na łożysku - koło lata na boki przez co wyrabia sie szybko pasek alternatora, może dojść do zatarcia pompy, głosna praca
Przeciekanie - tłumaczyc nie trzeba jakie skutki są
Niesprawna pompa wody oczywiście sprawia iż temperatura jest podwyższona

Co do położenia wskazówki to zastanów sie czy nie masz termostatu z temperaturą otwarcia powyżej standardu

pozdrawiam
Co ma pasek alternatora do pompy wody? Przecież pompa napędzana jest paskiem rozrządu.
A temperatura jak dochodzi do 3/4 na wskaźniku to przecież to nie jest 110 stopni tylko około 90 mi też tak stoi a nawet lekko za 3/4 i temperaturę mam w porządku nawet kiedyś z ciekawości sprawdzałem termometrem. ty też możesz sprawdzić i sie upewnić jaką trzyma temperaturę.
W aucie w którym nie ma wspomagania pasek jest jeden i napędza: wał, alternator, pompę wody.



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » czw lis 19, 2009 15:00

mosiek2206, Jajcek, mówicie o 2 różnych systemach: w 1.3 pompa wody jest napędzana paskiem ROZRZĄDU a w motorach 1.6 i 1.8 paskiem KLINOWYM.


misxess, o ile wskaźnik nie przekłamuje to musisz ustalić czy auto sie przegrzewa czy nie, jeśli nie to prawidłowo, jeśli tak to możliwe jest uszkodzenie w pierwszej kolejności termostatu w drugiej pompy wody lub w trzeciej przytkanie układu


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Jajcek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 17:39

Post autor: Jajcek » czw lis 19, 2009 15:05

Sorki nie zauwżyłem iz mowa o silniku 1,3. Zwracam honor :pub:



Awatar użytkownika
mosiek2206
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn sty 26, 2009 20:43
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: mosiek2206 » czw lis 19, 2009 16:25

Jajcek, dlatego właśnie sie pytałem bo mam taki sam silnik i wiem jak jest napędzany. A co do sprawy to najlepiej będzie sprawdzić termometrem do ilu dochodzi temperatura jak sie przegrzewa (choć w to wątpię sądząc po wskazówce dochodzącej do 3/4)do objawów mate64, dodał bym jeszcze problem z wentylatorem czujnik załączający go albo sam wentylator może być uszkodzony.


Mosiek

misxess
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob lis 14, 2009 17:23
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: misxess » czw lis 19, 2009 16:37

mierzyłem temp. w zbiorniczku wyrównawczym i wyszło 95 stopni

[ Dodano: 19 Lis 2009 15:39 ]
czasami słysze jakies piski podczas pracy silnika ( ale nie zawsze). mozliwe, że pompa sie zaciera

[ Dodano: 19 Lis 2009 15:48 ]
a czujnik jest nowy i wentylator załącza sie


Miłość do MK2 nie zna granic.

Awatar użytkownika
mosiek2206
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn sty 26, 2009 20:43
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: mosiek2206 » czw lis 19, 2009 16:54

no to jak 95 stopni to jest wszystko ok w tym silniku wentylator ma sie załączyć przy temperaturze od 93 do 98 stopni mówiłem że temperaturę masz normie a jak by ci pompa siadała to raczej nie piszczała by co jakiś czas tylko jak by zaczęła to już by piszczała. jak ci zacznie piszczeć to dokładnie osłuchaj skąd dochodzi dźwięk wtedy będzie można coś dokładniej powiedzieć.


Mosiek

misxess
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob lis 14, 2009 17:23
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: misxess » czw lis 19, 2009 16:56

ok dzieki wszystkim za pomoc.temat uważam za zamkniety.pozdrawiam


Miłość do MK2 nie zna granic.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości