1.8 16V PL gdy zimny (?) dławi się

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
un86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn gru 10, 2007 00:16
Lokalizacja: Lublin

1.8 16V PL gdy zimny (?) dławi się

Post autor: un86 » śr paź 07, 2009 09:30

Witam,

wsadziłem sobie do mojego caddy mk1 silnik 1.8 16V o oznaczeniu PL, z grubsza wszystko działa, tylko jedna rzecz jest mocno irytująca, mianowicie gdy samochód jest zimny przez pierwsze 3 minuty się dławi.

Dławienie objawia się dziwnym strzelaniem z airboxu (?), tak jakby zbierało się powietrze i jakoś nagle je wywalało, ciężko to opisać. Samochód zamula, parchnie tym powietrzem i dostaje kopa i za chwilę znowu tak samo.

W tym czasie silnik także potrafi zgasnąć, np. dolatując do świateł na luzie trzeba dodać mu gazu bo inaczej zgaśnie. Odpala jak nowy, z tym nie ma problemu.

co może być przyczyną takiego zachowania i co powinienem sprawdzać ?

pozdrawiam i dzięki za pomoc.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » czw paź 08, 2009 14:19

Może sprawdź zapłon ?



Awatar użytkownika
un86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn gru 10, 2007 00:16
Lokalizacja: Lublin

Post autor: un86 » ndz lis 08, 2009 12:41

podbijam temacik, problem ciągle istnieje i mocno mnie irytuje.

jak sprawdzić ten zapłon ?
może to sonda lambda ? jak ją odłączyłem to jest sporo lepiej, tylko, że wtedy samochód nie ma mocy.

dodam jeszcze że mruga mi lampeczka od temperatury, choć jest ona prawidłowa. może ten czujnik ma jakieś znaczenie ?

hmm kolejna sprawa która przychodzi mi do głowy to pompa paliwa, pompa jest nie oryginalna, tylko zewnętrzna bodajże 6 barowa. raczej nie ma to znaczenia bo po tych 3-4 minutkach już jest wszystko ok

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz lis 08, 2009 12:43 przez un86, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
KLASSIK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: czw mar 30, 2006 13:55
Lokalizacja: Józefów

Post autor: KLASSIK » ndz lis 08, 2009 13:11

cos ze ssaniem moze byc
mialem taki sam problem,ale nie zrobilem tego bo spzredame auto
sprawdz "puszke" na przewodzie paliwowym zasilajacy,nie wiem jak to sie fachowo nazywa ale to moze byc przyczyna
pzdr


www.cultstyle.pl

Awatar użytkownika
marcin 78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: wt lut 10, 2009 20:13
Lokalizacja: EL

Post autor: marcin 78 » ndz lis 08, 2009 13:18

A mnie to wygląda na wtryskiwacz rozruchowy :bajer:


Był MK2 GT RP swap 16V PL jest VA GT a w tyrce T5 AXB

krzysiek_ae
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: wt paź 14, 2008 12:27
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzysiek_ae » ndz lis 08, 2009 13:19

jest to na pewno wina zapłonu mam to samo w swoim mk2 1.8 110KM, jest to opóźniony zapłon :bajer: po kilku minutach jest ok.. na początku niema mocy a jak się doda gazu to obroty zamiast rosnąć to gwałtownie spadają:)


;)

Awatar użytkownika
un86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn gru 10, 2007 00:16
Lokalizacja: Lublin

Post autor: un86 » ndz lis 22, 2009 21:06

trochę czasu mi zajęło zdobycie lamp stroboskopowej, ale wczoraj udało się i jest lipa... zapłon ustawiłem na 6 stopni, było 21...
Po ustawieniu, pedał gazu jakby przestał działać, tzn. czy wcisnę go lekko czy dam do dechy efekt był ten sam, czyli samochód praktycznie nie chciał ruszyć z miejsca i co chwilę gasł. Potem zacząłem ustawiać coś na pałe i wróciłem do poprzedniego stanu.

zapłon ustawiałem na 6 stopni, zapinając klamerkę na kabel od pierwszej świecy, więc raczej dobrze to robiłem.

macie może jakieś wskazówki ?
pzdr

[ Dodano: 13 Gru 2009 19:33 ]
podbijam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości