Problem z kontrolką płynu chłodnicy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Bemoll
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 10:01
Lokalizacja: wielkopolska

Problem z kontrolką płynu chłodnicy

Post autor: Bemoll » ndz lis 01, 2009 13:07

Witam

Posiadam Golfa V Plus z silnikiem 2.0 TDI 140 PS i zauważyłem że gdy w nocy jest lekki przymrozek ok -1 st. to po odpaleniu silnika pojawia się mrugająca kontrolka od płynu chłodnicy na zmianę z migającym STOP oraz komunikatami w języku niemieckim. Po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu problem znika.
Jak może być przyczyna opisanej powyżej sytuacji ?

Dzięki za info.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » ndz lis 01, 2009 13:58

Co to za komunikat, napisz co pojawia się na wyświetlaczu. (napisz po niemiecku tak jak jest na licznikach)
No i kontrolka jest koloru czerwonego czy pomarańczowego ?


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Bemoll
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 10:01
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Bemoll » ndz lis 01, 2009 14:11

Komunikaty które się pojawiają to:

betriebs-anleitung! STOP kuhlmittel-prufen!

Migają w kolorze czerwonym na zmianę.

Pozdr.
Przemek



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » ndz lis 01, 2009 17:05

Bemoll pisze:betriebs-anleitung!
BETRIEBSANLEITG – instrukcja obsługi
Bemoll pisze:kuhlmittel
KUHLMITTE - środek, płyn, substancja chłodnicza
Bemoll pisze:prufen
PRUFEN - kontrolować, sprawdzić


czyli w wolnym tłumaczeniu całość - " sprawdzić zgodnie z opisem w instrukcji obsługi poziom płynu chłodniczego"


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Bemoll
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 10:01
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Bemoll » ndz lis 01, 2009 17:21

Sprawdzałem poziom płynu i wydaje mi się że jest ok - w połowie między max a minimum, a co do instrukcji to posiadam takową tylko w języku niemieckim i dlatego sprawdzenie opisu w instrukcji odpada.
Jakie rozwiązanie będzie lepsze dolać płyn do max czy wymienić na nowy ?
Ostatnio zmieniony ndz lis 01, 2009 17:31 przez Bemoll, łącznie zmieniany 1 raz.



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Post autor: tomek08 » ndz lis 01, 2009 20:08

Witam, dziś był lekki mrozek i może dlatego miga ta kontrolka bo płyn już nie spełnia swojego zadania jest po prostu za rzadki (przy większych mrozach może go ściąć). Chyba lepszym rozwiązaniem było by wymienienie na nowy. Niech wypowiedzą się inni. Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10502
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn lis 02, 2009 11:17

nie trzeba od razu wymieniać płynu tylko wpierw sprawdzić urządzeniem przy jakiej temperaturze następuje jego krzepliwość, jak będzie w normie (w okolicy -30 st.) to bezsensu jest jego wymiana



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Post autor: tomek08 » pn lis 02, 2009 19:43

Witam,
mettenos pisze:nie trzeba od razu wymieniać płynu tylko wpierw sprawdzić urządzeniem przy jakiej temperaturze następuje jego krzepliwość, jak będzie w normie (w okolicy -30 st.) to bezsensu jest jego wymiana
, masz rację, ale kiedyś czytałem, że właśnie w nie których samochodach jest taki czujnik, który wskazuje jeśli plyn juz nie ma odpowiednich właściwości to właśnie świeci się kontrolka. Ja właśnie o tym pomyślałem. Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » pn lis 02, 2009 23:45

tomek08 pisze: że właśnie w nie których samochodach jest taki czujnik, który wskazuje jeśli plyn juz nie ma odpowiednich właściwości to właśnie świeci się kontrolka
No na pewno w VW jeszcze nie montują takich czujników, :bajer: , nawet nowiutkie CC nie ma takiego czegoś.

A kontrolka jeśli jest prawidłowy stan to nie będzie się zapalała bez względu na to
-czy w układzie będzie sama woda która zamarznie przy temp ZERO stopni,
-czy czysty koncentrat płynu chłodniczego który ma zamarzalność poniżej -75 stopni (tylko do tylu mamy skalę w firmowym areometrze do badania mrozoodporności płynów)


Jedną z przyczyn "świrowania " czujnika poziomu płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym jest zaolejenie wewnątrz zbiorniczka.
Olej oblepia elektrody pomiarowe izolując je i prąd nie przepływa przez ciecz (olej izoluje elektrodę od cieczy) co jest odbierane jako brak lub zbyt niski poziom płynu.
Cy twój zbiorniczek wewnątrz jest idealnie przezroczysty i nie ma w nim ani kropli ciemnej mazi przypominającej olej silnikowy ????


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
szkudnik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: pn maja 21, 2007 14:08
Lokalizacja: Kętrzyn / Kutno
Kontakt:

Post autor: szkudnik » wt lis 03, 2009 10:44

mariusz75 pisze:Jedną z przyczyn "świrowania " czujnika poziomu płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym jest zaolejenie wewnątrz zbiorniczka.
Olej oblepia elektrody pomiarowe izolując je i prąd nie przepływa przez ciecz (olej izoluje elektrodę od cieczy) co jest odbierane jako brak lub zbyt niski poziom płynu.
Cy twój zbiorniczek wewnątrz jest idealnie przezroczysty i nie ma w nim ani kropli ciemnej mazi przypominającej olej silnikowy ????
Mam identyczny problem, jak założyciel tematu, tyle że mam MK III 1.9D. Również przy odpaleniu silnika mruga mi kontrolka płynu, a po wyłączeniu i ponownym włączeniu przestaje. Rok temu wymieniłem płyn w chłodnicy na prestone -37 więc jest on napewno jeszcze ok. Co więc zrobic, aby poblem znikł?? dodam że zbiorniczek przezroczysty nie jest, ale raczej zmatowiał z racji wieku.


Z dużej chmury mały deszcz,
Z małej chmury duży deszcz,
Nazywaj sobie to jak chcesz...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2153568#2153568

[img]http://img180.imageshack.us/img180/7369/new1wj9.gif[/img]

Bemoll
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 10:01
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Bemoll » wt lis 03, 2009 13:13

Witam

W dniu wczorajszym dolałem płynu do zbiorniczka tak aby pokrywał się z kreską max. Dzisiaj z samego rana poszedłem odpalić samochód (temp. -1,5 st) i wszystko jest w jak najlepszym porządku, jeszcze podjadę do mechanika aby sprawdził jaka jest jego krzepliwość aby mieć pewność że przy większych mrozach problem nie powróci, no chyba że padną czujniki o których pisał Mariusz75.

Dzięki wielkie za pomoc.
pozdr.



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Post autor: tomek08 » wt lis 03, 2009 19:37

Witam, to teraz mi wytłumaczyłeś mariusz75, na to bym nie wpadł. O tym czujniku naprawdę gdzieś czytałem. Dzięki za wyjaśnienie sprawy. Pozdrawiam.


Tomek

Yaro1981
Forum Master
Forum Master
Posty: 1621
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 13:17
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Yaro1981 » śr lis 04, 2009 21:15

witam dziś rano miałem podobny problem tyle ze w MKIV temperatura okolo -3 zapaliłem silnik i nagle zaczeła migać kontrolka od wody płyn wymienałem na nowy w sierpniu tego roku zgasiłem silnik zapaliłem drugi raz i znów to samo , otworzyłem maske płyn ok poziom dobry poruszałem troche zbiorniczkiem zapaliłem i juz sie kontrolka nie świeci cały dzień był spokój zobaczymy jak bedzie jutro


[url=http://www.ratlook.pl][img]http://images31.fotosik.pl/364/d5ade2bfa65858dd.gif[/img][/url]

Fanek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz sie 23, 2009 16:03
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Fanek » śr lis 04, 2009 23:47

i ja miałem 30min temu identyczny problem, w Golf IV TDI, angielksi napis na komputerze by sprawdzić poziom płynu chłodniczego, wyłączyłem silnik, sprawdziłem poziom, poruszałem zbiorniczkiem, odpaliłem silnik jeszcze raz i komunikat znikł, zobacze jak bedzie jutro.
temp -1.5 stopnia u mnie.

czy ten przyrząd do badania gęstości płynu mają na każdej lepsiejszej stacji obsługi ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości