[mk3]przerywanie silnika na wolnych obrotach TDI

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

sergio1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob lut 11, 2006 16:07
Lokalizacja: łodzkie

[mk3]przerywanie silnika na wolnych obrotach TDI

Post autor: sergio1 » sob lut 11, 2006 16:19

Witam,
jestem nowym uzytkownikiem FORUM. Poszukuję pomocy ponieważ mój golf III tdi 90PS dziwnie przerywa na wolnych obrotach. Objawia się to takim"tykaniem"co kilka sekund. Występuje to regularnie a te "tyknięcia są bardzo krótkie". W czasie jazdy, kiedy obroty się zwiększają wszystko jest okey.
Pardzo proszę o pomoc w tej sprawie bo mechanicy u których już z tym byłem nie potrafią znaleźć przyczyny.
Ostatnio zmieniony sob lut 11, 2006 20:01 przez sergio1, łącznie zmieniany 1 raz.


Z góry dziękuję za pomoc
pozdrawiam
sergio1

Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » sob lut 11, 2006 16:50

napisz coś więcej, gdzie to tykanie mniej wiecej wystepuje, czy obroty sie zmieniaja, napisz jak najwiecej info



sergio1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob lut 11, 2006 16:07
Lokalizacja: łodzkie

Post autor: sergio1 » sob lut 11, 2006 17:03

Dzięki za zainteresowanie. Wygląda to tak, że silnik na wolnych obrotach przerywa: są to takie ktrótkie przerwy w których nie widać spadku obrotów, jakby na małe chwile nie docierało paliwo do silnika lub coś takiego. Te przerwy własnie przypominają "tykanie". Generalnie jak tylko trochę dodam mu gazu to jest wszystko okey i również w trakcie jazdy też jest normalnie. Tylko jak jest bieg jałowy to są te którkie przerwy. dodam że jest to bradzo regularne (co kilka sekund). Takie przerwanie jest dosłownie na ułamek sekundy.


Z góry dziękuję za pomoc
pozdrawiam
sergio1

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » sob lut 11, 2006 19:49

moze jtorys z wtryskow masz zapchany i przy malych dawkach paliwa nie wtryskuje go



Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » sob lut 11, 2006 20:59

sprawdzales filtr paliwa?? moze jest juz ciut zapchany, moze sie ktorys wtrysk zawieszac, co mechanicyu sprawdzali??



sergio1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob lut 11, 2006 16:07
Lokalizacja: łodzkie

Post autor: sergio1 » sob lut 11, 2006 23:46

Mechanicy wskazują z dużą niepewnością na pompę lub coś z elektroniką lub kopem. To mnie przeraża szczerze mówiąc. Filtr paliwa wymieniłem bo od razu o nim pomyślałem, niestety nie pomogło. Co sądzicie o diagnozie mechanika? bardziej bym się kierował w stronę pompy niż kompa. A czy jeszcze coś może powodować takie anomalia????
o wtryskach szczerze mówiąc nie pomyślałem!


Z góry dziękuję za pomoc
pozdrawiam
sergio1

r30q
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:20
Lokalizacja: Warszawa - Bródno
Kontakt:

Post autor: r30q » sob lut 11, 2006 23:55

Czy na owe "przyduszanie" sie silnika wplywa jego temperatura ?

Jaki przebieg ma samochod i czy przy mocniejszym przuduszeniu gazu widac zeby wtryski lały ? ( duzo dymu)

Powiem tyle ze z podobna sprawa spotkalem sie w BMW 1.8 ( 87r) ale sprawa wystepuje tylko wtedy jak bylo zimno. chociaz w diZlu sprawa napewno inaczej bedzie wygladac.

Czy jest to obojetne na jakim paliwie jest zalany smaochod ?

rowiez kierowalbym sie do wtryskow, ale poczekajmy na opinie innych :)


Inne auto z grupy VAG
___________________________________

Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » ndz lut 12, 2006 00:12

sergio1, nie chcailem wspominac tzn Cie martwic ale widze juz wiesz, a wiec moze to byc pompa poniewaz nie wiem czemu ale w 1z gora pompy tzn. sterownik siada, sa rozne objawy szarpanie,nierówna praca itd. kierowalbym sie w strone pompy, koszt od 400- 800 zl



sergio1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob lut 11, 2006 16:07
Lokalizacja: łodzkie

Post autor: sergio1 » ndz lut 12, 2006 00:26

Temperatura nie ma wpływu, dzieje się tak zarówno po odpaleniu jak i gdy silnik złapie już normalną temp. Gdy się wchodzi na wyższe obroty nie ma żadnych obiaw żeby zawory nawalały ani nie traci mocy ani się nie dusi, wszystko jest okey. paliwo wlewałem z różnych stacji i nic sięnie zmieniało. przbieg 125tyś km

[ Dodano: 11 Lut 2006 23:30 ]
Bula 88, słyszałem o tym sterowniku na pompie, a czy można dokupić sam sterownik czy to już razem z pompą się kupuje?

[ Dodano: 11 Lut 2006 23:33 ]
Bula88, słyszałem o tym sterowniku. A czy można wymienić sam ten sterownik czy trzeba całą pompę kupować?



Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » ndz lut 12, 2006 00:48

sergio1, jak dobrze poszukasz to mzoe akurat dostaniesz sama góre pompy



Awatar użytkownika
marcinvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: pt sty 28, 2005 17:00
Lokalizacja: Meseritz
Kontakt:

Post autor: marcinvw » ndz lut 12, 2006 01:00

podejrzewam ze jak juz to twoj mk3 ma przejechane 225 albo 325 tys.dokladnie to moze byc objaw ze gora pompy siada,u mojego kuzyna w 1Z byly podobne objawy i na wyzszych obrotach było ok,ale rownie dobrze moga to byc wtryski,albo podobne objawy sa tez jak wariuje czujnik predkosci obrotowej walu korbowego,ale to powinno wyjsc jak podlaczysz go pod VAGa...


Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.

Golf III VARIANT 96' ALH +

I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » ndz lut 12, 2006 01:10

sergio1, jedź do dobrego warsztatu na porządną diagnozę (broń boze ASO :P) przyczyne mogą być rózne - elektryczne i mechaniczne.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 63 gości