Wymiana linki sprzęgła

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

zetnktel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: wt sie 12, 2008 10:20
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Wymiana linki sprzęgła

Post autor: zetnktel » czw wrz 10, 2009 02:38

Cześć. Kiedyś był tu temat z intrukacjami ale nie mogę go znaleźć mam na dysku Golf 2 sam naprawiam, ale akurat 167 strony na której piszą jak się wymienia linke nie ma :shock:

W związku z tym proszę aby ktoś zarzucił linkiem lub czymś do instrukcji jak linke sprzęgła wymienić i jak wyregulować bo mi tak fajnie wysoko brało i chce tak samo mieć. :jezor:

Pozdro.

Właśnie dziś pierwszy raz w życiu zepsuł mi się Golf.. poszła linka sprzęgła. I to jeszcze 20Km od domu na drugim końcu miasta. Przyjechał sąsiad z pomocą złapał mi starą linke na sznurek i jakoś dojechałem :roll:
Ostatnio zmieniony czw wrz 10, 2009 02:55 przez zetnktel, łącznie zmieniany 5 razy.



Awatar użytkownika
Semian
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 887
Rejestracja: pn gru 06, 2004 18:58
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontakt:

Post autor: Semian » czw wrz 10, 2009 03:07

sama wymiana to nic trudnego musisz tylko odczepic linke w komorze i przy pedalach , a teraz pytanie jaka miales linke wczesniej z samoregulatorem czy bez ??


projekt jetta coupe 2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3286710#3286710

zetnktel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: wt sie 12, 2008 10:20
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: zetnktel » czw wrz 10, 2009 14:11

A to linki nie wymienia sie tej całości tego kabla z obudową ? Co do samoregulatora nie wiem Nie mam instrukcji więc nie wiem. Powiedz mi jak to sprawdzić, na co zwrócić uwagę.
Ostatnio zmieniony czw wrz 10, 2009 14:13 przez zetnktel, łącznie zmieniany 2 razy.



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » czw wrz 10, 2009 14:29

samoregulator jest zaraz przy mocowaniu linki do obudowy skrzyni , a wygladem przypomina oslonke harmonijkowa wyrazne-ogromne zgrubienie na pancerzu i tam srodki jest caly mechanizm samoregulacyjny do linki , a wymiana bardzo prosta odczep linke przy skrzyni a potem przy pedale i po sprawie :)
Tu takie podgladowe zdjęcie samoregulatora:
http://www.klub.citroen.triger.com.pl/i ... 80f8b6.jpg
Ostatnio zmieniony czw wrz 10, 2009 14:34 przez kawowy19, łącznie zmieniany 1 raz.



zetnktel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: wt sie 12, 2008 10:20
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: zetnktel » czw wrz 10, 2009 15:09

Mam z samoregulatorem. Niestety byłem już w sklepie i wyszło, że taka linka 180zl :( Tyle nie miałem więc kupiłem zwykłą i idę robić..Może uda mi się to wyregulować jakoś.



Awatar użytkownika
Semian
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 887
Rejestracja: pn gru 06, 2004 18:58
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontakt:

Post autor: Semian » czw wrz 10, 2009 17:13

ile dales za linke bez regulacji ?? u mnie z regulatorem ceny zaczynaly sie od 80 zl a ja za bez regulacji zaplacilem 23 zl


projekt jetta coupe 2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3286710#3286710

zetnktel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: wt sie 12, 2008 10:20
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: zetnktel » czw wrz 10, 2009 19:08

Semianek pisze:ile dales za linke bez regulacji ?? u mnie z regulatorem ceny zaczynaly sie od 80 zl a ja za bez regulacji zaplacilem 23 zl
Za zwykła zapłaciłem 40zł. Zrobione w każdym bądź razie, jest różnica, tak jakby czuć bardziej to sprzęgło no i kapke niżej łapie, ale już mi się dziś nie chciało bawić. W każdym bądź razie działa.



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » pn wrz 21, 2009 16:58

/odświeżając temat/

dziś w Łodzi strzeliła mi linka sprzęgła, blisko był sklep motoryzacyjny, dałem za nią 115 zł no i wymieniałem na chodniku.
Starą linkę miałem z samoregulatorem, teraz mam bez samoregulatora (dwie nakrętki na końcu przy skrzyni).
Starą linkę miałem na pedale zabezpieczoną przed spadnięciem izolacją.
Po wymianie na nową też w taki sposób zabezpieczyłem. Linka spadała przy puszczeniu sprzęgła, wtedy była najluźniejsza.

Czy to dobre zabezpieczenie, czy ogólnie jak ona się powinna trzymać przy pedale?
Ostatnio zmieniony pn wrz 21, 2009 16:59 przez prezesik25, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Obrazek

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » pn wrz 21, 2009 17:09

zetnktel, PW na ciebie czeka


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » pn wrz 21, 2009 18:45

pomoże ktoś, czy mam zakładać osobny temat?

poniżej naszkicowałem o co mi chodzi - czy na końcu linki przy pedale sprzęgła powinno być jakieś oryginalne zabezpieczenie?

Obrazek
Ostatnio zmieniony pn wrz 21, 2009 18:55 przez prezesik25, łącznie zmieniany 2 razy.


Obrazek
Obrazek

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » pn wrz 21, 2009 19:00

nie, nie powinno, wypada ci bo masz zbyt duży luz na lince, źle ją wyregulowałeś.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » pn wrz 21, 2009 19:54

ok, no ale jak ten luz zlikwiduję naciągając linkę kontrami przy skrzyni to wtedy przy puszczeniu pedału sprzęgło się ślizga.

ps. okazało się, ze stara linka się nie zerwała, tylko wypięła się z pedału - doleciała jakaś taśma, która widocznie ją zabezpieczała przez wypięciem (kombinacja poprzedniego właściciela lub mechaniora - oczywiście na szybko na chodniku zrobiłem tak samo i narazie jest git.
Albo założę drugą sprężynę przy łapie sprzęgła, aby odciągała pedał.
Ostatnio zmieniony pn wrz 21, 2009 19:55 przez prezesik25, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Obrazek

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » pn wrz 21, 2009 20:04

link (w mk2) jest zablokowana bodaj segerem, a luz pedału sprzęgła powinien wynosić 1,5-2 cm, linka nie powinna wypadać przy dobrej regulacji


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
jabolo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 429
Rejestracja: pn sie 20, 2007 22:12
Lokalizacja: łódz

Post autor: jabolo » wt wrz 22, 2009 12:26

a jest jakas roznica w pedałach sprzegła w PN - PB(mk2)?? zakładam ze mam pedaly od PB a reszte czyli skrzynie silnik PN i linke bez samoregulatora..czy beda jakies problemy?w etce jakos sie nie moge doczytac jaka jest roznica w tych pedałach. jedynie pod etkowym rysunku mozna sie dopatrzec ze sie róznia ale jak wiadomo to tylko rysunek podgladowy
Ostatnio zmieniony wt wrz 22, 2009 12:31 przez jabolo, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251348&postdays=0&postorder=asc&start=0

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 41 gości