Łożysko pompy wspomagania
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Łożysko pompy wspomagania
Witam!
Praktycznie odkąd mam tego golfa słychac mi pompę wspomagania - a właściwie jej łożysko. Ostatnio jednak dźwięk się nasila (zwłaszcza na zimnym i jak jest wilgoć z rana), a nie chciałbym żeby golf rozkraczył się na drodze.
Poza tym pompa działa mi dobrze, wspomaganie chodzi lekko, no przy skrecie jęczy trochę i czuć, że obciąża nieco silnik, ale tyle to chyba nic.
I teraz nie wiem co najlepiej z tym zrobić... Jak myślicie:
1. Wymienić łożysko - najtaniej, ale sam chyba tego nie zrobię...
2. Kupić używaną oryginalną pompę - ale można trafić taką jak mam albo i gorszą. Warto czy nie?
3. Kupić nową pompę. Ale jaką (jakiej firmy/ za ile)?
Którą opcję wybrać? Innej, czwartej chyba nie ma
A, jeszcze jaka powinna być ta pompa? Tzn. gdybym kupował używkę to czy podejdzie od innego silnika?
Ja mam 1,8 AAM z klimą, pompa zalana zielonym Febi, na zwykły pasek klinowy (nie wieloklinowy), przekładnia TRW o ile ma to jakieś znaczenie.
Praktycznie odkąd mam tego golfa słychac mi pompę wspomagania - a właściwie jej łożysko. Ostatnio jednak dźwięk się nasila (zwłaszcza na zimnym i jak jest wilgoć z rana), a nie chciałbym żeby golf rozkraczył się na drodze.
Poza tym pompa działa mi dobrze, wspomaganie chodzi lekko, no przy skrecie jęczy trochę i czuć, że obciąża nieco silnik, ale tyle to chyba nic.
I teraz nie wiem co najlepiej z tym zrobić... Jak myślicie:
1. Wymienić łożysko - najtaniej, ale sam chyba tego nie zrobię...
2. Kupić używaną oryginalną pompę - ale można trafić taką jak mam albo i gorszą. Warto czy nie?
3. Kupić nową pompę. Ale jaką (jakiej firmy/ za ile)?
Którą opcję wybrać? Innej, czwartej chyba nie ma
A, jeszcze jaka powinna być ta pompa? Tzn. gdybym kupował używkę to czy podejdzie od innego silnika?
Ja mam 1,8 AAM z klimą, pompa zalana zielonym Febi, na zwykły pasek klinowy (nie wieloklinowy), przekładnia TRW o ile ma to jakieś znaczenie.
-
- Użytkownik
- Posty: 251
- Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
- Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
- Kontakt:
Dosłownie do dzisiaj włącznie (dziś wymieniłem) przerabiałem ten problem.lwlw pisze:słychac mi pompę wspomagania - a właściwie jej łożysko. Ostatnio jednak dźwięk się nasila (zwłaszcza na zimnym i jak jest wilgoć z rana), a nie chciałbym żeby golf rozkraczył się na drodze.
Poza tym pompa działa mi dobrze, wspomaganie chodzi lekko, no przy skrecie jęczy trochę i czuć, że obciąża nieco silnik
Pompa szumiała (a raczej wyła) od około 1.5 m-ca. Z braku czasu przenosiłem wymianę na później. Oczywiście z upływem czasu, mam wrażenie, że wyła coraz głośniej.
Kontrolując ją wzrokowo przedwczoraj, zobaczyłem że zaczęła już pluć płynem, co zmobilizowało mnie wreszcie do wymiany.
Mimo powyższego przez cały czas funkcja wspomagania nie uległo pogorszeniu i kierą kręciło się lekko.
Jeśli masz czas, narzędzia i zdolności techniczne to czemu nie, poczytaj:lwlw pisze:1. Wymienić łożysko - najtaniej, ale sam chyba tego nie zrobię...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=mk3
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1336363
Ja kupiłem właśnie używke, jak to się mówi, wszystko wyjdzie w praniu, na razie jest ok. Ryzyko jest owszem ale kasa mała i oby tak zostało...nie wywołuje wilka z lasu...lwlw pisze:2. Kupić używaną oryginalną pompę - ale można trafić taką jak mam albo i gorszą. Warto czy nie?
Podobno można kupić pompę całkowicie zregenerowaną (poszukaj na forum, kiedyś czytałem o tym).
Podejrzewam, że kasa już konkretna, chyba już lepiej kupić tą po regeneracji z gwarancją.lwlw pisze:3. Kupić nową pompę. Ale jaką (jakiej firmy/ za ile)?
Może pasować od innego silnika, najlepiej sprawdzić i porównać. Istotne jest mocowanie, odsadzenie koła pompy wspomagania względem osi z innymi kołami i samo koło pasowe (jednoklin, wieloklin), podpięcie węży.lwlw pisze:A, jeszcze jaka powinna być ta pompa? Tzn. gdybym kupował używkę to czy podejdzie od innego silnika?
U mnie pompy nie są identyczne ale wszystko pasuje, czyli powyższe warunki są spełnione.
Też mam klimę, fakt, że inny silnik, ale może wspoma jest ta sama. Pasek jednoklinowy dodatkowo napędza pompę wody. Mam też fotki tych pomp, ale słabej jakości - telefon.lwlw pisze:Ja mam 1,8 AAM z klimą, pompa zalana zielonym Febi, na zwykły pasek klinowy (nie wieloklinowy), przekładnia TRW o ile ma to jakieś znaczenie.
Pozdro
Dzięki tomch - super konkretna odpowiedź
Jak możesz to napisz ile dałeś za swoją.
Patrzyłem w Intercarsie to ceny kosmos (nie mówię, ze oni zdzierają, tylko po prostu pompy wspomy sa takie drogie) - ponad tysiąc PLN
Na allegro sa jakieś niby nowe z roczna gwarancją po 250, ale takie to chyba lepiej omijac z daleka...
Chętnie podjąłbym się wymiany tego łożyska, ale jako, że nigdy tego robiłem, a robota nie jest jakaś banalna i można napotkac nieprzewidziane komplikacje to może to zająć sporo czasu - i tu jest problem, bo auto praktycznie każdego dnia jest potrzebne.
Jak możesz to napisz ile dałeś za swoją.
Patrzyłem w Intercarsie to ceny kosmos (nie mówię, ze oni zdzierają, tylko po prostu pompy wspomy sa takie drogie) - ponad tysiąc PLN
Na allegro sa jakieś niby nowe z roczna gwarancją po 250, ale takie to chyba lepiej omijac z daleka...
Chętnie podjąłbym się wymiany tego łożyska, ale jako, że nigdy tego robiłem, a robota nie jest jakaś banalna i można napotkac nieprzewidziane komplikacje to może to zająć sporo czasu - i tu jest problem, bo auto praktycznie każdego dnia jest potrzebne.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Pisałem o klimie
Wiesz, czasami to łożysko mi tak skiełczy, że już się zastanawiałem co bym zrobił w trasie w razie czego... No i tak za bardzo nie ma żadnej opcji, chyba że jakaś pończocha do pompy wody Oczywiście nie traktujcie tego poważnie
A jak to jest zrobione w wersjach bez klimy? Pompę wody napędza ten drugi pasek - ten wieloklinowy od alternatora?
Wiesz, czasami to łożysko mi tak skiełczy, że już się zastanawiałem co bym zrobił w trasie w razie czego... No i tak za bardzo nie ma żadnej opcji, chyba że jakaś pończocha do pompy wody Oczywiście nie traktujcie tego poważnie
A jak to jest zrobione w wersjach bez klimy? Pompę wody napędza ten drugi pasek - ten wieloklinowy od alternatora?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
tak, i alternator ma inna łapę i ma sprezyne która napina pasek, za to jego pasek niema osobnego npainacza jak u ciebielwlw pisze:Pompę wody napędza ten drugi pasek - ten wieloklinowy od alternatora?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 106 gości