Witam.. mam problem z t4 2,4 d.. autku ubywa oleju.. raczej go nie spala bo mialem badane spaliny to kolega sie zdziwił ze tak dobrze to wyszło..
autko kupilem kilka dni temu takie nie do konca sprawne .. bo niby rzygało olejem... no ale przyjechalem nim z niemiec i nic nie jest...
i chcial bym sprawdzic odme.. bo wiem ze w vw lubia sie zatykac
co to jest juz sie naczytalem na googlach... ale gdzie to znajde? cos czytam ze kolo filtra powietrza? prosze o jakies sugestie gdzie to jest.. jak to wyglada.. moge to jakos odczepic z jednej strony i z tym pojezdzic zoaczyc?
odma t4 2,4 d
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Forum Master
- Posty: 1279
- Rejestracja: pn mar 05, 2007 11:06
- Lokalizacja: Pisz/Białystok
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
ODMA - prawidłowa nazwa to odpowietrznik skrzyni korbowej silnika.Rozwiązania konstrukcyjne sprowadzają się do tego że wąż odpowietrzający włącza się za wkładem filtra powietrza z ewentualnym bocznikiem o małym przekroju podłączonym za przepustnicą.Spotykane rozwiązania to wąż od pokrywy zaworów do chwytu powietrza za filtrem;rurka od miski olejowej do odstojnika i dalej do chwytu powietrza(za wkładem filtrującym).Mając to na uwadze - znajdziesz w dowolnym autku i bezproblemowo...
dopowiem - każdy silnik (bez wyjątku) ma takie coś gdyż inaczej wypychał by gazy przez uszczelnienia( co przy zatkanym odpowietrzniku można zaobserwować).
dopowiem - każdy silnik (bez wyjątku) ma takie coś gdyż inaczej wypychał by gazy przez uszczelnienia( co przy zatkanym odpowietrzniku można zaobserwować).
Ostatnio zmieniony czw wrz 03, 2009 20:02 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
-
- Forum Master
- Posty: 1279
- Rejestracja: pn mar 05, 2007 11:06
- Lokalizacja: Pisz/Białystok
Na pokrywie zaworów znajduje się w/w element. Stojąc przed autem po prawej stronie pokrywy, tak jakby pod zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodniczego.oldstaszek pisze:ODMA - prawidłowa nazwa to odpowietrznik skrzyni korbowej silnika.Rozwiązania konstrukcyjne sprowadzają się do tego że wąż odpowietrzający włącza się za wkładem filtra powietrza z ewentualnym bocznikiem o małym przekroju podłączonym za przepustnicą.Spotykane rozwiązania to wąż od pokrywy zaworów do chwytu powietrza za filtrem;rurka od miski olejowej do odstojnika i dalej do chwytu powietrza(za wkładem filtrującym).Mając to na uwadze - znajdziesz w dowolnym autku i bezproblemowo...
Nic już nie będzie takie same.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 88 gości