VW T4 1.9TD Grzanie świec żarowych i immobiliser

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Qto, Adamm, miś fazi, italiano_83, Michał_1977, edzio, VIP

VW T4 1.9TD Grzanie świec żarowych i immobiliser

Postprzez b8tz » N sie 23, 2009 12:22

Witam szanowną brać golfiarską. Chciałbym poruszyć temat 2 tematy:
1. Czas grzania świec żarowych w silnikach D/TD. Problem mam taki że świece grzeją u mnie długo - od zapalenia ujadę nawet 3-4 km i dopiero przekaźnik odłącza grzanie świec. Poguglałem troszkę po niemieckim internecie i doczytałem że u mnie świecami steruje takie oto ustrojstwo:
Obrazek

Steruje to cudo otwieraniem i zamykaniem zaworu EGR i czasem grzania świec.

Występuje tylko w silnikach ABL (1.9TD). Silniki 1Y (1.9D) tego cuda nie posiadają.

Sygnał pobiera z czujnika otwarcia drzwi kierowcy, czujnika temperatury G62. Sygnał dostaje też z alternatora, czujnika na lince gazu i czujnika na pompie wtryskowej i immobilisera (tej puszki schowanej pod deską).

W zależności od tych sygnałów steruje on przekaźnikiem świec żarowych i zaworem który podaje podciśnienie w celu otwarcia zaworu EGR.

Grzanie świec rozpocznyna się po otwarciu drzwi. I Rzeczywiście tak jest ponieważ nie raz po tym gdy wsiadałem do samochodu a nie zapalałem go to słyszałem pyknięcie przekaźnika po jakimś czasie.
Po zapaleniu świece grzeją do momentu aż temperatura płynu przekoczy 65 stopni.

Pytanko mam czy to ustrojstwo w golfinach też jest? Czy da się w miarę prosto to zlikwidować?

Przymierzam się do delikatnych modów w moim TDku - pewnie pójdzie jakieś większe turbo i IC, na pewno zlikwiduję całkowicie EGR więc i sterowanie nim jest mi zbędne.

2. Immobiliser

Mam u siebie immo i pompę z immo. Czy da sie założyć w jej miejsce pompę bez immo? Czy trzeba rzeźbić dużo w instalacji?
Ostatnio edytowano N sie 23, 2009 12:25 przez b8tz, łącznie edytowano 1 raz
b8tz
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr mar 02, 2005 22:04
Lokalizacja: Z Kątowni :P
Online: 0s
Pomógł: 2

Postprzez nikusss » N sie 23, 2009 13:15

pompa bez immo jest idiotoodporna ;) dajesz + na elektrozawor i jedzie :)
nikusss
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr gru 27, 2006 16:16
Lokalizacja: Gliwice
Online: 2d 20h 8m
Pomógł: 2
Auto: MK2 prawie jak carat
Silnik: PF

Postprzez b8tz » N sie 23, 2009 13:27

nikusss, Czyli w moim przypadku tylko zerknąć w schematy skąd w oryginale idzie plus na pompę i taki kabelek sobie pociągnąć? Ew. Wykorzystać jeden z tych które idą do mojej pompy z immobilisera?
b8tz
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr mar 02, 2005 22:04
Lokalizacja: Z Kątowni :P
Online: 0s
Pomógł: 2

Re: VW T4 1.9TD Grzanie świec żarowych i immobiliser

Postprzez PinkFloyd » N sie 23, 2009 23:49

b8tz napisał(a):Witam szanowną brać golfiarską. Chciałbym poruszyć temat 2 tematy:
1. Czas grzania świec żarowych w silnikach D/TD. Problem mam taki że świece grzeją u mnie długo - od zapalenia ujadę nawet 3-4 km i dopiero przekaźnik odłącza grzanie świec. Poguglałem troszkę po niemieckim internecie i doczytałem że u mnie świecami steruje takie oto ustrojstwo:
Obrazek

Steruje to cudo otwieraniem i zamykaniem zaworu EGR i czasem grzania świec.

Występuje tylko w silnikach ABL (1.9TD). Silniki 1Y (1.9D) tego cuda nie posiadają.

Sygnał pobiera z czujnika otwarcia drzwi kierowcy, czujnika temperatury G62. Sygnał dostaje też z alternatora, czujnika na lince gazu i czujnika na pompie wtryskowej i immobilisera (tej puszki schowanej pod deską).

W zależności od tych sygnałów steruje on przekaźnikiem świec żarowych i zaworem który podaje podciśnienie w celu otwarcia zaworu EGR.

Grzanie świec rozpocznyna się po otwarciu drzwi. I Rzeczywiście tak jest ponieważ nie raz po tym gdy wsiadałem do samochodu a nie zapalałem go to słyszałem pyknięcie przekaźnika po jakimś czasie.
Po zapaleniu świece grzeją do momentu aż temperatura płynu przekoczy 65 stopni.

Pytanko mam czy to ustrojstwo w golfinach też jest? Czy da się w miarę prosto to zlikwidować?

Przymierzam się do delikatnych modów w moim TDku - pewnie pójdzie jakieś większe turbo i IC, na pewno zlikwiduję całkowicie EGR więc i sterowanie nim jest mi zbędne.

2. Immobiliser

Mam u siebie immo i pompę z immo. Czy da sie założyć w jej miejsce pompę bez immo? Czy trzeba rzeźbić dużo w instalacji?


Załóz to http://www.demm.mironet.pl/demm_1s4vw.pdf
DLA MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODU AUDI A2 http://www.audia2.ecom.com.pl/ ZAPRASZAM !!!
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: SZCZECIN-USA
Online: 26d 16h 32m
Pomógł: 654
Auto: Dodge.Challe AUDI A2
Silnik: SRT8

Postprzez jakszyszka » Cz lis 19, 2009 12:45

Witam,
mam podobny przekaźnik do opisywanego w pierwszym poście w Passacie B4 1.9 TD (AAZ) - u mnie ma on numer 136 a nr VAG 1H0906123A. Był montowany w B4 od marca 1994 - wcześniej miał numer 120 i nie miał literki "A" w numerze VAG.
Nie mogę za nic na świecie znaleźć opisu działania tego przekaźnika w internecie. Wiem, że steruje on świecami i zaworem podciśnienia w pompie (=> pośrednio EGR'em).
Czym jeszcze steruje ten przekaźnik? Czy ma jakikolwiek wpływ na kąt wtrysku? Mechanik powiedział mi, że jest on uszkodzony i dlatego silnik nierówno chodzi gdy jest zimny. Pytanie, czy może być to również przyczyną niemiłego dla ucha "rąbania" słyszanego w okolicy 2000 obrotów? (to pojawia się czasem, również na ciepłym silniku) Mechanik twierdzi również, że wszystko jest ok z kołem na wale korbowym..
Dzięki za odpowiedzi,
Pozdrawiam,
js
jakszyszka
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pn maja 15, 2006 11:06
Lokalizacja: Warszawa
Online: 11m

Postprzez deltafh12 » Wt mar 30, 2010 22:44

Witam - nie chcąc zakładać nowego tematu piszę tu ponieważ po części dotyczy problemu z jakim się borykam od czasu zakupu auta.

Do rzeczy

VW transporter 95' 1.9 tdi .

Może to głupio zabrzmi ale chciałbym się dowiedzieć jak wygląda "procedura" odpalania auta w którym jest IMMOBILISER.

Sprzedający powiedział mi że czasem auto nie odpali za pierwszym czy drugim razem bo prawdopodobnie jest do wymiany kostka stacyjki.

Rozrusznik normalnie kręci , akumulator nowy tylko często nie chce zaskoczyć.

Kostkę dawno wymieniłem a problem pozostał.

Stąd moje pytanie o "procedurę" odpalania ponieważ może coś robię nie tak - w nie tej kolejności.

Z postu dowiedziałem się o rozpoczęciu grzania świec po otwarciu drzwi i czasem takie kombinowanie pomaga a czasem nie .

Np: Odpalam silnik zaraz po zgaśnięciu kontrolki świec i kiedy przestaje migać dioda z oleju - czy może poczekać dłużej ?

Prosiłbym o odpowiedź bo chciałbym wiedzieć czy ja coś źle robię czy po prostu jest uszkodzony jeden z elementów odpowiedzialny za rozruch silnika.
deltafh12
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pn mar 29, 2010 22:35
Lokalizacja: Śląskie
Online: 0s

Re: VW T4 1.9TD Grzanie świec żarowych i immobiliser

Postprzez jarosz007 » So sie 23, 2014 20:12

ogólnie te silniki ze zwykłą pompą to ten immobilajser to tylko taki bajer wszystko można ominąc..tylko trzeba sprawdzić czy silnik jest 100% sprawny..bo jesli mają turbo to wiadomo ze tak zwane przekazniki sterują zaworem turbiny ale jesli chodzi o prace silnika to tam nie ma cudow jedne z najprostrzych silnikow ..wiadomo ze swiece zarowe musz byc sprawne i rozrusznik i akumulator ,a tak pozatym silnik musi byc sprawny mechanicznie..i tyle
jarosz007
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): So sie 23, 2014 20:02
Online: 7m
Auto: golf2
Silnik: 1.6




Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: alfikw, DOJCZEWOT, munior i 15 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,