Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr paź 17, 2007 20:50
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: karol26 » ndz sie 09, 2009 17:48

Witam
Mam problem z pompą wtryskową w seacie toledo 1.9 TDi AFN 110KM.Gdy silnik sie rozgrzeje to zaczyna z pompy skapywać ropa i pokazuje się ona w miejscu gdzie z pompy wychodzą przewody do wtrysków na tej łapie która jest przykręcona do pompy,dalej ropa skapuje na ten przewód cyrkulacyjny co idzie z bloku silnika do chłodnicy oleju i do pompy(przewód już wymieniałem).Teraz pozostaje kwestia uszczelnienia pompy.
I ma pytanie skąd może być ten wyciek,czy o ringi na elektrozaworze nie trzymają, czy gdzieś indziej jest nieszczelność.
Jaki jest orientacyjny koszt naprawy pompy?
Czy ta nieszczelność może być przyczyną że na ciepłym silniku muszę długo kręcić żeby załapał?
Ostatnio zmieniony ndz sie 09, 2009 17:50 przez karol26, łącznie zmieniany 2 razy.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=266857 --->Moje 4 kółka

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz sie 09, 2009 18:24

pewnie sie poci spod nastawnika i splywa po calej pompie

to moze byc przyczyna cofajacego sie paliwa i niemoznosci zapalenia


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » ndz sie 09, 2009 18:46

może być jeszcze z sekcji wysokiego ciśnienia
Adamm pisze:to moze byc przyczyna cofajacego sie paliwa i niemoznosci zapalenia
może lub kąt



Awatar użytkownika
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr paź 17, 2007 20:50
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Post autor: karol26 » ndz sie 09, 2009 19:20

Adamm pisze:pewnie sie poci spod nastawnika i splywa po calej pompie

to moze byc przyczyna cofajacego sie paliwa i niemoznosci zapalenia
A gdyby tak było to gdzie jest ten nastawnik? wizualnie to pocenia da się dostrzec?
Jaki koszt orientacyjny moze być naprawy?
Ostatnio zmieniony ndz sie 09, 2009 19:28 przez karol26, łącznie zmieniany 2 razy.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=266857 --->Moje 4 kółka

Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » ndz sie 09, 2009 19:26

karol26 pisze:A gdyby tak było to gdzie jest ten nastawnik? wizualnie to pocenia da się dostrzec?
Jaki koszt orientacyjny moze być naprawy?
górna część pompy tam gdzie powrót wychodzi to nastawnik , zależy kto robi i vag jest potrzebny do ustawienia
Ostatnio zmieniony ndz sie 09, 2009 19:28 przez vision, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr paź 17, 2007 20:50
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Post autor: karol26 » ndz sie 09, 2009 19:29

Dobra już wiem gdzie jest nastawnik :D pompa u góry jest sucha , nie widać sladów pocenia ani wycieku.Wyciek nie jest duży co jakiś czas zbierze sie kropla i skapnie, wszystko na ciepłym silniku, na zimnym jest sucho.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=266857 --->Moje 4 kółka

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn sie 10, 2009 05:45

jeśli kapie na głowicę tłokorozdzielacza (tę część z której wychodzą rurki na wtryski) to nieszczelność może być na elektrozaworze N109 i jak się go wykręci to jest on uszczelniony gumowym oringiem - oring pewnie do wymiany.


Obrazek

Awatar użytkownika
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr paź 17, 2007 20:50
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Post autor: karol26 » pn sie 10, 2009 10:54

Ten zawór N109 to jest zawór poczatku wtrysku? Jęsli tak to on chyba jest pod spodem pompy i raczej z niego na tłokorozdzielacz nie da rady żeby kapało :crazy: .Juz nie mam pomysłów,dzisiaj będe jezdził autem więc dokładnie obejrzę pompę z góry.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=266857 --->Moje 4 kółka

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn sie 10, 2009 11:07

karol26 pisze:Ten zawór N109 to jest zawór poczatku wtrysku?
mylisz z n108 ... n109 jest to zawór odcinający paliwo



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn sie 10, 2009 11:52

piszę o tym elektrozaworze :
Obrazek

i o tym gumowym oringu na nim widocznym :
Obrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr paź 17, 2007 20:50
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Post autor: karol26 » pn sie 10, 2009 11:53

Obrazek

Czyli zawór N109 to ten ozn. numerem 4 na rysunku a N108 to nr.12

Dzisiaj rozgrzeje autko i zobaczę czy spod tego zaworu sie poci, i dam znać co i jak.Ale z tego co pamiętam to u góry było sucho a krople pojawiały się na łapie która przykrecona jest do pompy od strony wyjscia przewodów wtryskowych.
Ostatnio zmieniony pn sie 10, 2009 11:56 przez karol26, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=266857 --->Moje 4 kółka

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn sie 10, 2009 11:59

to wklej fotkę tej łapy i pompy.


Obrazek

Awatar użytkownika
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr paź 17, 2007 20:50
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Post autor: karol26 » pn sie 10, 2009 20:35

Wklejam zdjecie tej łapy po której cieknie
Obrazek

Po dokładniejszych oględzinach wydaje mi się że nieszczelność jest gdzieś na głowicy tłokorozdzielacza, zauważyłem że przewód wtryskowy ten najbliżej silnika na dole jest troszkę wilgotny i cała łapa jest wilgotna.
Ostatnio zmieniony sob wrz 05, 2009 18:19 przez karol26, łącznie zmieniany 3 razy.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=266857 --->Moje 4 kółka

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pn sie 10, 2009 23:16

A moze śrubką odpowietrzającą pomiedzy przewodami ci sączy ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości