Demontaż turbiny AJM

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Demontaż turbiny AJM

Post autor: Neoarti » ndz sie 09, 2009 09:39

Postanowiłem przeczyścić w końcu turbawkę w moim AJM-mie autko od pewnego czasu późno zaczyna ładować najpierw ok 1800 obr a wczoraj podaczas powrotu z pracy wychodził z dziury dopiero ok 2500 obr stawiam na zapieczne kierownice bo ich ruch podczas pracy silnika to ok 1cm zresztą jak autko dostanie solidnie w palnik to mu przechodzi na jakiś czas
tu moje pytanie jak wygląda demontaż turbiny w tym silniku jest jakiś skomplikowany ? jakie kupić uszczelki ? może ma ktoś schemat na którym są pokazane wszystkie śruby itp ?
z góry dzięki :)


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn sie 10, 2009 05:58

ten link powinien pomóc (demontaż turbiny z silnika ASV ale w AJM jest tak samo) :
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1091794-60.html

no i przyda Ci się tak obrobiony klucz aby odkręcić dopływ oleju do turbiny bez jego uszkadzania :
ObrazekObrazek

przy okazji jak już będziesz miał kolektor ssący na stole to można go wyczyścić z nagaru wewnątrz, obudowę zaworu EGR również, można też zaślepić EGR i wywalić odmę z dolotu, jedna robota a korzyści z niej będzie wiele :grin:
Ostatnio zmieniony pn sie 10, 2009 06:09 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » pn sie 10, 2009 21:04

Dzięki kolego czo do erg i odmy to muślę nad zaślepieniem ale nie mogę się zdecydować bo zdania na ten temat są podzielone z tego co wiem to po zaślepieniu będzie mniej syfu w kolektorze dolotowym tak ?


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn sie 10, 2009 22:30

Neoarti pisze:po zaślepieniu będzie mniej syfu w kolektorze dolotowym tak ?
zgadza się, nie będzie się do dolotu dostawał olej z odmy a gorące spaliny z EGR-a nie będą tego oleju przypiekać i nie będzie kolektor zarastał nagarem.


Obrazek

Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » wt sie 11, 2009 07:37

OK więc warto wywalić może jakaś krótka porada jak to zrobić ?


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
harrygo1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 719
Rejestracja: sob mar 04, 2006 01:45
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: harrygo1 » wt sie 11, 2009 08:28




ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości