Wiem że to nie VW ale mam problem, Pomózcie OPEL ASTRA G
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
Wiem że to nie VW ale mam problem, Pomózcie OPEL ASTRA G
Witam
Wiem że nie VW tylko OPEL ale na innych forach jak szukałem jakichś info to jakieś bzdury piszą nie na temat i odsyłają do elektryka a że to forum jest rzetelne to wierzę, że ktoś mi pomoże.
Mianowicie siostra ma Opla Astrę G z 2000r sedan, ma manualną klimatyzację, wczoraj wymieniłem jej chłodnicę klimatyzacji i dzisiaj ja napełniłem lecz niestety wentylator od klimatyzacji włącza się dosłownie na kilka sekund po jej włączeniu następnie wyłącza i stoi. Natomiast sprężarka się włącza i ciągle pompuje i nie ma z nią problemu. Problem jest tylko w wentylatorze. Podłączałem wentylator na krótko i działa więc jest sprawny. Jest jakiś moduł sterowania?? Przekaźnik?? Czujnik wentylatora?? Miał ktoś podobny przypadek??
Z góry dziękuję za pomoc.
Wiem że nie VW tylko OPEL ale na innych forach jak szukałem jakichś info to jakieś bzdury piszą nie na temat i odsyłają do elektryka a że to forum jest rzetelne to wierzę, że ktoś mi pomoże.
Mianowicie siostra ma Opla Astrę G z 2000r sedan, ma manualną klimatyzację, wczoraj wymieniłem jej chłodnicę klimatyzacji i dzisiaj ja napełniłem lecz niestety wentylator od klimatyzacji włącza się dosłownie na kilka sekund po jej włączeniu następnie wyłącza i stoi. Natomiast sprężarka się włącza i ciągle pompuje i nie ma z nią problemu. Problem jest tylko w wentylatorze. Podłączałem wentylator na krótko i działa więc jest sprawny. Jest jakiś moduł sterowania?? Przekaźnik?? Czujnik wentylatora?? Miał ktoś podobny przypadek??
Z góry dziękuję za pomoc.
Ostatnio zmieniony czw lip 09, 2009 22:32 przez rysiektr, łącznie zmieniany 1 raz.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
- Lukasz_mk2
- Forum Master
- Posty: 1300
- Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
- Lokalizacja: Kraków
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 907
- Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
Gdzieś na forum Opla czytałem że z prawej strony jak wyciągniesz lampę jest tam czujnik gdzie śniedzieją przewody, możesz sprawdzić.Lub wejdź na forum Opla.
Zobacz tu jeszcze.
http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=17181
Zobacz tu jeszcze.
http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=17181
Ostatnio zmieniony pt lip 10, 2009 20:43 przez roman58, łącznie zmieniany 1 raz.
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
siostra kupiła auto już z niesprawną klimą, okazało się że chłodnica jest dziurawa wiec wymieniłem, nie wiem jak było wcześniejLukasz_mk2 pisze:a przed wymianą chłodnicy klimy wszystko było, ok?? nie wiem jak w oplu może jest tam jakiś czujnik przy chłodnicy.
myślisz że pod lampą jest jakiś czujnik?? Co on miałby wspólnego z klimą?? Na osuszaczu jest czujnik ciśnienia ale z zewnątrz wygląda jak nówka i styki ma super tak samo jak wtyczki, z resztą wszystkie profilaktycznie przeczyściłem i przesmarowałem więc raczej nie ma mowy że coś nie styka. musi być gdzieś jakiś sterownik tych wentylatorów tylko nie wiem gdzie. Zassałem książkę w pdf "sam naprawiam opel astra II i zafira" ale nic konkretnego o klimie tam nie ma, tylko tak ogólnie co jest co a o schematach to zapomnij....dobrze, że nie mam OPLA.... i mówiłem siostrze kup VW ale nie Astra jej się spodobała....roman58 pisze:czytałem że z prawej strony jak wyciągniesz lampę jest tam czujnik gdzie śniedzieją przewody
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
znalazłem ten moduł styki w kostkach były idealne wiec w zasadzie nie było co czyścić, ale profilaktycznie przeczyściłem...dalej to samo...może moduł jest uszkodzony?? ma ktoś może jakiś schemat elektryczny układu klimatyzacji do Astry G 2000r 1.7DTI 16v ??
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Kolego trzeba by było auto podpiąc pod techa i zobaczyc jak sie zachowuje cisnienie w skraplaczu po załączeniu klimy, albo podpiąc stacje do napełniania klimy i tez na zegarach bedzie widac czy cisnienie wzrasta przy włączonej klimie. Powiedz czy wogóle klima chłodzi, ile gramów czynnika zostało nabite?
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
słuchaj nie znam sie na serwisie klimatyzacji, napełniałem klimę w NorAuto w Warszawie i koleś mówił ze wszystko z klimą w porządku oprócz tego że wentylator się nie włącza i z tego co pamiętam weszło 0.7....Kg...nie wiem ile lat klima nie była urchamiana, siostra kupiła już auto z niesprawną klimatyzacją, więc w zasadzie mogł skraplacz się rozsypać. A jak się właczy klimę i podłączy wentylator na krótko to chłodzi aż miło
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Troche ten koleś mija sie z prawdą, mówi ze klima sprawna tylko nie działa wentylator, a wiec jesli wiatrak nie schładza skraplacza to klima nie osiągnie nigdy swojej sprawności, bo to ciepło trzeba jakos odprowadzic, wiadomo podczas jazdy będzie powiedzmy ok ale jak postoisz w korku w upale to intensywnosc schładzania bardzo spadnie.
Wydaje mi sie ze albo czujnik cisnienia w skraplaczu szwankuje i nie widzi ciśnienia albo coś w module chłodzenia padło. Klima po nabiciu z niedziałającym wentylatorem dmucha zimnem?
Wydaje mi sie ze albo czujnik cisnienia w skraplaczu szwankuje i nie widzi ciśnienia albo coś w module chłodzenia padło. Klima po nabiciu z niedziałającym wentylatorem dmucha zimnem?
Ostatnio zmieniony pn lip 13, 2009 12:45 przez szatanek, łącznie zmieniany 1 raz.
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
sprawna w sensie nie ma wycieków, pompa się włączaszatanek pisze:mówi ze klima sprawna tylko nie działa wentylator,
no właśnie dlatego jak podłącze wiatrak na krótko bezpośrednio do aku i włączę klimę to chłodzi bardzo dobrze, zaś bez tego podłączenia na postoju wcale nie chłodzi,szatanek pisze:a wiec jesli wiatrak nie schładza skraplacza to klima nie osiągnie nigdy swojej sprawności, bo to ciepło trzeba jakos odprowadzic, wiadomo podczas jazdy będzie powiedzmy ok ale jak postoisz w korku w upale to intensywnosc schładzania bardzo spadnie.
da radę ten czujnik sprawdzić miernikiem?? a z drugiej strony gdyby czujnik ciśnienia był walnięty to spręzarka by się nie włączyła, a włącza się, przed napełnieniem nie włączała sie.szatanek pisze:Wydaje mi sie ze albo czujnik cisnienia w skraplaczu szwankuje i nie widzi ciśnienia albo coś w module chłodzenia padło
jak podłącze wentylator na krótko to dmucha zimnem jak nie to nieszatanek pisze:Klima po nabiciu z niedziałającym wentylatorem dmucha zimnem?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
ten też jest 3 pinowy ale gdyby był uszkodzony to kompresor by się chyba nie załączył?? czy nie?$layer pisze:Miałem podobny przypadek w astrze i był to czujnik ciśninia w chłodnicy klimy (chyba był taki trzy pinowy).
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Kolego a powiedz zapala ci sie zółta kontrolka od modułu chłodzienia w kształcie zbiorniczka ? Na wysokim cisnieniu kompresor powinien pompowac cisnienie do ok 15 bar po czym powinien sie włączac wentylator, po zbiciu cisnienia do ok 12 powinien sie wyłączyc i tak w kółko. Jesli cisnienie bedzie za niskie czujnik- wącznik nie załączy wiatraka. najlepsza diagnoza techem lub stacją do nabijania klimy.
Najczęsciej gdy ten czujnik jest uszkodzony to wiatrak nie załącza sie wcale lub chodzi cały czas. Od dołu go wykręcisz, w skraplaczu jest zawór zwrotny więć czynnik ci nie wyfrunie.
Najczęsciej gdy ten czujnik jest uszkodzony to wiatrak nie załącza sie wcale lub chodzi cały czas. Od dołu go wykręcisz, w skraplaczu jest zawór zwrotny więć czynnik ci nie wyfrunie.
Ostatnio zmieniony pn lip 13, 2009 19:44 przez szatanek, łącznie zmieniany 2 razy.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
- ale może byc tak, że ten czujnik ma w sobie jakby dwa styki i jeden działa, drugi nie... Tak, jakby połowa czujnika działała.rysiektr pisze:$layer napisał/a:
Miałem podobny przypadek w astrze i był to czujnik ciśninia w chłodnicy klimy (chyba był taki trzy pinowy).
ten też jest 3 pinowy ale gdyby był uszkodzony to kompresor by się chyba nie załączył?? czy nie?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 171 gości