Wiem że to nie VW ale mam problem, Pomózcie OPEL ASTRA G

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, miś fazi, italiano_83, edzio, VIP

Wiem że to nie VW ale mam problem, Pomózcie OPEL ASTRA G

Postprzez rysiektr » Cz lip 09, 2009 22:31

Witam
Wiem że nie VW tylko OPEL ale na innych forach jak szukałem jakichś info to jakieś bzdury piszą nie na temat i odsyłają do elektryka a że to forum jest rzetelne to wierzę, że ktoś mi pomoże.
Mianowicie siostra ma Opla Astrę G z 2000r sedan, ma manualną klimatyzację, wczoraj wymieniłem jej chłodnicę klimatyzacji i dzisiaj ja napełniłem lecz niestety wentylator od klimatyzacji włącza się dosłownie na kilka sekund po jej włączeniu następnie wyłącza i stoi. Natomiast sprężarka się włącza i ciągle pompuje i nie ma z nią problemu. Problem jest tylko w wentylatorze. Podłączałem wentylator na krótko i działa więc jest sprawny. Jest jakiś moduł sterowania?? Przekaźnik?? Czujnik wentylatora?? Miał ktoś podobny przypadek??
Z góry dziękuję za pomoc.
Ostatnio edytowano Cz lip 09, 2009 22:32 przez rysiektr, łącznie edytowano 1 raz
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Online: 49d 25m
Pomógł: 220
Auto: GTI Edition
Silnik: ADY

Postprzez Lukasz_mk2 » Cz lip 09, 2009 23:39

a przed wymianą chłodnicy klimy wszystko było, ok?? nie wiem jak w oplu może jest tam jakiś czujnik przy chłodnicy.
Obrazek
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków
Online: 7d 10h 1m
Pomógł: 126
Auto: A4 awx

Postprzez roman58 » Cz lip 09, 2009 23:40

Gdzieś na forum Opla czytałem że z prawej strony jak wyciągniesz lampę jest tam czujnik gdzie śniedzieją przewody, możesz sprawdzić.Lub wejdź na forum Opla.

Zobacz tu jeszcze.
http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=17181
Ostatnio edytowano Pt lip 10, 2009 20:43 przez roman58, łącznie edytowano 1 raz
roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
 
Dołączył(a): Pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Online: 5d 1h 22m
Pomógł: 109

Postprzez rysiektr » Cz lip 09, 2009 23:50

Lukasz_mk2 napisał(a):a przed wymianą chłodnicy klimy wszystko było, ok?? nie wiem jak w oplu może jest tam jakiś czujnik przy chłodnicy.

siostra kupiła auto już z niesprawną klimą, okazało się że chłodnica jest dziurawa wiec wymieniłem, nie wiem jak było wcześniej
roman58 napisał(a):czytałem że z prawej strony jak wyciągniesz lampę jest tam czujnik gdzie śniedzieją przewody

myślisz że pod lampą jest jakiś czujnik?? Co on miałby wspólnego z klimą?? Na osuszaczu jest czujnik ciśnienia ale z zewnątrz wygląda jak nówka i styki ma super tak samo jak wtyczki, z resztą wszystkie profilaktycznie przeczyściłem i przesmarowałem więc raczej nie ma mowy że coś nie styka. musi być gdzieś jakiś sterownik tych wentylatorów tylko nie wiem gdzie. Zassałem książkę w pdf "sam naprawiam opel astra II i zafira" ale nic konkretnego o klimie tam nie ma, tylko tak ogólnie co jest co a o schematach to zapomnij....dobrze, że nie mam OPLA.... i mówiłem siostrze kup VW ale nie Astra jej się spodobała.... :grrr:
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Online: 49d 25m
Pomógł: 220
Auto: GTI Edition
Silnik: ADY

Postprzez J.B.S. » Cz lip 09, 2009 23:52

Zobacz po lewej stronie pod zderzakiem jest moduł chłodzenia silnika może tam coś nie łaczy . Poza tym sprawdz wszystkie masy i czy nie ma gdzies zasniedziałych przewodów na wtyczkach
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom
Online: 22d 4h 33m
Pomógł: 95

Postprzez rysiektr » N lip 12, 2009 20:28

znalazłem ten moduł styki w kostkach były idealne wiec w zasadzie nie było co czyścić, ale profilaktycznie przeczyściłem...dalej to samo...może moduł jest uszkodzony?? ma ktoś może jakiś schemat elektryczny układu klimatyzacji do Astry G 2000r 1.7DTI 16v ??
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Online: 49d 25m
Pomógł: 220
Auto: GTI Edition
Silnik: ADY

Postprzez szatanek » N lip 12, 2009 22:20

Kolego trzeba by było auto podpiąc pod techa i zobaczyc jak sie zachowuje cisnienie w skraplaczu po załączeniu klimy, albo podpiąc stacje do napełniania klimy i tez na zegarach bedzie widac czy cisnienie wzrasta przy włączonej klimie. Powiedz czy wogóle klima chłodzi, ile gramów czynnika zostało nabite?
szatanek
Forum Master
Forum Master
 
Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Online: 1d 3h 13m
Pomógł: 75
Auto: VW Golf 3 Match II
Silnik: AFN

Postprzez rysiektr » Pn lip 13, 2009 09:30

słuchaj nie znam sie na serwisie klimatyzacji, napełniałem klimę w NorAuto w Warszawie i koleś mówił ze wszystko z klimą w porządku oprócz tego że wentylator się nie włącza i z tego co pamiętam weszło 0.7....Kg...nie wiem ile lat klima nie była urchamiana, siostra kupiła już auto z niesprawną klimatyzacją, więc w zasadzie mogł skraplacz się rozsypać. A jak się właczy klimę i podłączy wentylator na krótko to chłodzi aż miło
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Online: 49d 25m
Pomógł: 220
Auto: GTI Edition
Silnik: ADY

Postprzez szatanek » Pn lip 13, 2009 12:43

Troche ten koleś mija sie z prawdą, mówi ze klima sprawna tylko nie działa wentylator, a wiec jesli wiatrak nie schładza skraplacza to klima nie osiągnie nigdy swojej sprawności, bo to ciepło trzeba jakos odprowadzic, wiadomo podczas jazdy będzie powiedzmy ok ale jak postoisz w korku w upale to intensywnosc schładzania bardzo spadnie.
Wydaje mi sie ze albo czujnik cisnienia w skraplaczu szwankuje i nie widzi ciśnienia albo coś w module chłodzenia padło. Klima po nabiciu z niedziałającym wentylatorem dmucha zimnem?
Ostatnio edytowano Pn lip 13, 2009 12:45 przez szatanek, łącznie edytowano 1 raz
szatanek
Forum Master
Forum Master
 
Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Online: 1d 3h 13m
Pomógł: 75
Auto: VW Golf 3 Match II
Silnik: AFN

Postprzez rysiektr » Pn lip 13, 2009 14:17

szatanek napisał(a):mówi ze klima sprawna tylko nie działa wentylator,

sprawna w sensie nie ma wycieków, pompa się włącza
szatanek napisał(a):a wiec jesli wiatrak nie schładza skraplacza to klima nie osiągnie nigdy swojej sprawności, bo to ciepło trzeba jakos odprowadzic, wiadomo podczas jazdy będzie powiedzmy ok ale jak postoisz w korku w upale to intensywnosc schładzania bardzo spadnie.

no właśnie dlatego jak podłącze wiatrak na krótko bezpośrednio do aku i włączę klimę to chłodzi bardzo dobrze, zaś bez tego podłączenia na postoju wcale nie chłodzi,
szatanek napisał(a):Wydaje mi sie ze albo czujnik cisnienia w skraplaczu szwankuje i nie widzi ciśnienia albo coś w module chłodzenia padło

da radę ten czujnik sprawdzić miernikiem?? a z drugiej strony gdyby czujnik ciśnienia był walnięty to spręzarka by się nie włączyła, a włącza się, przed napełnieniem nie włączała sie.
szatanek napisał(a):Klima po nabiciu z niedziałającym wentylatorem dmucha zimnem?

jak podłącze wentylator na krótko to dmucha zimnem jak nie to nie
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Online: 49d 25m
Pomógł: 220
Auto: GTI Edition
Silnik: ADY

Postprzez $layer » Pn lip 13, 2009 15:03

Miałem podobny przypadek w astrze i był to czujnik ciśninia w chłodnicy klimy (chyba był taki trzy pinowy).
$layer
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N mar 08, 2009 21:12
Lokalizacja: OSTROŁĘKA
Online: 3d 3h 53m
Pomógł: 44
Auto: jetta3
Silnik: aba

Postprzez rysiektr » Pn lip 13, 2009 17:56

$layer napisał(a):Miałem podobny przypadek w astrze i był to czujnik ciśninia w chłodnicy klimy (chyba był taki trzy pinowy).

ten też jest 3 pinowy ale gdyby był uszkodzony to kompresor by się chyba nie załączył?? czy nie?
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Online: 49d 25m
Pomógł: 220
Auto: GTI Edition
Silnik: ADY

Postprzez szatanek » Pn lip 13, 2009 19:41

Kolego a powiedz zapala ci sie zółta kontrolka od modułu chłodzienia w kształcie zbiorniczka ? Na wysokim cisnieniu kompresor powinien pompowac cisnienie do ok 15 bar po czym powinien sie włączac wentylator, po zbiciu cisnienia do ok 12 powinien sie wyłączyc i tak w kółko. Jesli cisnienie bedzie za niskie czujnik- wącznik nie załączy wiatraka. najlepsza diagnoza techem lub stacją do nabijania klimy.
Najczęsciej gdy ten czujnik jest uszkodzony to wiatrak nie załącza sie wcale lub chodzi cały czas. Od dołu go wykręcisz, w skraplaczu jest zawór zwrotny więć czynnik ci nie wyfrunie.
Ostatnio edytowano Pn lip 13, 2009 19:44 przez szatanek, łącznie edytowano 2 razy
szatanek
Forum Master
Forum Master
 
Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Online: 1d 3h 13m
Pomógł: 75
Auto: VW Golf 3 Match II
Silnik: AFN

Postprzez Lipek81 » Pn lip 13, 2009 20:34

rysiektr napisał(a):$layer napisał/a:
Miałem podobny przypadek w astrze i był to czujnik ciśninia w chłodnicy klimy (chyba był taki trzy pinowy).

ten też jest 3 pinowy ale gdyby był uszkodzony to kompresor by się chyba nie załączył?? czy nie?
- ale może byc tak, że ten czujnik ma w sobie jakby dwa styki i jeden działa, drugi nie... Tak, jakby połowa czujnika działała.
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Online: 12d 13h 11m
Pomógł: 768
Auto: Golf 2
Silnik: 1.6 PN




Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 6 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,